Et tog med rundt 100 passasjerer ble stående uten strøm mellom Hallingskeid og Myrdal på Bergensbanen første nyttårsdag. Dette førte til at strekningen ble stengt for all togtrafikk.
Passasjerene om bord opplevde ubehagelige forhold uten varme og fungerende toaletter. Det oppsto vanskeligheter med å koble et hjelpetog til det havarerte toget, og et nytt tog ble sendt for å evakuere passasjerene.
Togtrafikken ble åpnet igjen etter flere timer, men reisende må fortsatt regne med forsinkelser. Det var også tog som ventet på å kjøre på begge sider av fjellet.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
Over hundre passasjerer ble onsdag morgen strandet på Bergensbanen mellom Myrdal og Hallingskeid etter at toget mistet strømmen. Et hjelpetog ankom, men klarte ikke å koble seg til det havarerte toget på grunn av bremseproblemer. Passasjerene har vært uten varme og toalett i flere timer i minusgrader. Et nytt tog er sendt fra Myrdal for å evakuere passasjerene. Vy har tømt et tog på Geilo som skal frakte de strandede passasjerene videre etter at de er flyttet over. Årsaken til togstansen er en feil med den eksterne strømtilførselen. Bergensbanen er fortsatt stengt, men reisende oppfordres til å møte opp som planlagt.
3 måneder siden
Et tog med rundt hundre passasjerer har mistet strømmen og blokkerer Bergensbanen mellom Myrdal og Hallingskeid stasjon. Hendelsen, som startet rundt klokken 08.30, har ført til at Bergensbanen er stengt mellom Myrdal og Finse. VY opplyser at hjelp er på vei fra både Oslo og Voss, men det er foreløpig usikkert hvor lang tid det vil ta å løse situasjonen. Bane Nor beklager ulempene dette medfører for de reisende.
1 måned siden
Et Vy-tog med rundt 70 passasjerer har hatt motorhavari utenfor Lillestrøm, og har stått stille i over en time. Strømmen har også gått, noe som hindrer passasjerer i å forlate toget. Passasjerene beskriver situasjonen som iskald og stressende, med lite informasjon fra de ansatte. Vy opplyser at de jobber med å berge toget, men kan ikke si hvor lang tid det vil ta før passasjerene kan fortsette reisen.
3 måneder siden
Togpassasjerer på Sørlandsbanen opplevde store forsinkelser og manglende informasjon etter at et tog ble stående fast på grunn av rim på kjøreledningen. Passasjerene måtte vente i snøvær uten å få beskjed om hva som skjedde. Et forsøk på å hente passasjerene med et nytt tog ble også forsinket på grunn av et fastkjørt godstog. Go Ahead beklager hendelsen og lover å se på hvordan de kan forbedre informasjonsflyten. Alle passasjerer fikk refundert billettprisen.
1 måned siden
En signalfeil førte til full stans i togtrafikken på Østlandet, noe som skapte frustrasjon og forsinkelser for mange passasjerer. Blant de rammede var en skiturist på vei til Finse, som opplevde mangelfull informasjon fra togselskapet. Han måtte vente lenge uten å få informasjon og vurderte derfor å endre sine opprinnelige turplaner. Feilen ble rettet klokken 09.19, men da var mange passasjerer allerede berørt av stansen.
4 måneder siden
Togtrafikken i Norge ble lammet på 1. juledag, noe som skapte kaos og frustrasjon for mange reisende. En feil førte til at tog sto stille, og reisende på Oslo S opplevde mangelfull informasjon fra Vy. Mange reisende ble forsinket og måtte tilbringe flere timer på stasjonen i stedet for å reise til sine destinasjoner. Reisende uttrykte skuffelse over manglende informasjon og VYs håndtering av situasjonen. Vy beklaget situasjonen og erkjente at informasjonen ikke var god nok, men at det ville ta tid å få busser som erstatning. Dovrebanen, Bergensbanen og Sørlandsbanen var innstilt ut dagen.
4 måneder siden
Togtrafikken i hele Norge ble lammet 1. juledag på grunn av en kommunikasjonsfeil. Feilen førte til at alle tog sto stille, og først sent onsdag kveld begynte togene å gå igjen på enkelte strekninger. Bane Nor melder at togene skal gå som normalt igjen 2. juledag, og at det ikke vil være følgeproblemer med forsinkelser. Samferdselsministeren ser alvorlig på situasjonen, mens Høyres samferdselspolitiske talsperson mener hendelsen er et symptom på et større problem. Flere togselskaper varsler erstatningskrav mot Bane Nor. Togselskapene hadde også problemer med å skaffe nok busser, noe som førte til at mange passasjerer måtte ordne alternativ transport selv.
4 måneder siden
Første juledag opplevde Norge full stans i togtrafikken i tolv timer på grunn av en kommunikasjonsfeil mellom togene og trafikkstyringssentralen. Feilen førte til at alle tog sto stille fra klokken 07:55 til 20:09. Bane Nor meldte at feilen var rettet, men reisende måtte fortsatt regne med forsinkelser og innstillinger. Alle fjerntog ble innstilt ut driftsdøgnet, og det ble ikke satt opp alternativ transport for flere togstrekninger. Samferdselsministeren kalte situasjonen alvorlig. Reisende på Oslo S opplevde manglende informasjon og frustrasjon, og mange måtte finne alternativ overnatting.
4 måneder siden
Togtrafikken i hele Norge ble lammet i over tolv timer på grunn av en feil i kommunikasjonssystemet. Feilen ble oppdaget første juledag morgen, og togtrafikken ble først gjenopptatt sent på kvelden. Bane Nor har ikke oppgitt årsaken til feilen. Flere togstrekninger, som Bergensbanen og Dovrebanen, var innstilt ut dagen uten at det ble satt opp busser. Passasjerer som ikke fikk alternativ transport, ble oppfordret til å bestille taxi for egen regning og kreve refusjon. Mellom Oslo og Bergen kan passasjerer få dekket flybillett. Togpassasjerer opplevde frustrasjon over manglende informasjon.
4 måneder siden
Togtrafikken i store deler av Norge stoppet opp første juledag på grunn av en feil i kommunikasjonssystemet. Dette førte til kaos og lange forsinkelser for mange reisende, spesielt på Oslo S. Passasjerer opplevde mangel på informasjon og måtte selv organisere alternative transportløsninger. Enkelte passasjerer uttrykte sterk frustrasjon over situasjonen og krevde at de ansvarlige måtte skjerpe seg. Bane Nor meldte at togene ville stå stille inntil videre, og at ny informasjon ville komme senere på kvelden.