Nyhetssaker

Forbrukerrådet kritiserer Kiwi og Extra for forvirrende kampanjer

Dagbladet logoNRK logo
Forbrukerrådet kritiserer Kiwi og Extra for forvirrende kampanjer

Kort oppsummert

  • Forbrukerrådet kritiserer Kiwi for forvirrende bonuskampanje og Extra for priskrig.

Forbrukerrådet retter kritikk mot Kiwi og Extra for markedsføringsstrategier som skaper forvirring blant forbrukerne. Kiwi kritiseres for sin bonusordning, mens Extra halverer prisene på frukt og grønt i en priskrig.

Rådet mener slike kampanjer vanskeliggjør prissammenligning. Dagligvarekjedene argumenterer med at kundene er fornøyde og at det øker salget.

Forskning viser at informerte kunder og de med flere lojalitetsprogrammer er mest prissensitive.

Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!

Artikler i saken

Forbrukerrådet kritiserer Kiwi og Extra for forvirrende kampanjer