Nyhetssaker

DNB og Vipps opplevde tekniske problemer med betalingstjenester

VG logoNettavisen logo

2 artikler

økonomi og næringsliv

2 måneder siden

DNB og Vipps opplevde tekniske problemer med betalingstjenester

Hovedpunkter

  • DNB opplevde tekniske problemer med nettbank, mobiloverføringer og mobilbetalinger.
  • Vipps hadde problemer for enkelte brukere, spesielt med kortbetalinger.
  • Problemene hos Vipps skyldtes en feil hos deres betalingsleverandør.
  • BankID fungerte som normalt, og var ikke berørt av problemene.
  • Både DNB og Vipps jobbet med å løse problemene så raskt som mulig.

Vurderinger (AI)

Opplysendende3.5
Dybde2
Positivitet5
Anbefaling6

Sammendrag

DNB og Vipps opplevde tekniske problemer som påvirket flere av deres tjenester mandag morgen. DNB slet med nettbanken, mobiloverføringer og mobilbetalinger, mens Vipps hadde problemer med kortbetalinger for enkelte brukere. Ifølge Vipps skyldtes problemene en feil hos deres betalingsleverandør. BankID var ikke berørt av problemene og fungerte som normalt. Både DNB og Vipps jobbet med å løse problemene så raskt som mulig, men det ble ikke gitt noen tidshorisont for når tjenestene ville være fullt operative igjen. Dette skapte utfordringer for kunder som er avhengige av disse tjenestene for å utføre banktjenester og betalinger.