Power har lansert Ninja Slushi i Norge etter stor suksess i USA og England. Slush-maskinen har innebygd kompressor og trenger dermed ikke is, noe som har skapt stor interesse.
Allerede før helgen meldte Power om forventninger om stor pågang, og salgsstarten mandag morgen har bekreftet dette. Kommunikasjonssjef Silje Ensrud rapporterer at de selger en maskin i minuttet, og beskriver salget som "helt vilt!
".
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
2 måneder siden
Hjemme-slushmaskinen Ninja Slushi, kjent fra USA, Storbritannia og Japan, lanseres nå i Norge. Maskinen gir brukerne mulighet til å lage egne smakskombinasjoner, noe som har skapt engasjement på sosiale medier. Power starter forhåndssalg og forventer stor interesse, med referanse til at maskinen har vært utsolgt i USA. Prisen i Norge er satt til 4.499 kroner.
9 dager siden
En løpebølge har truffet Norge, og sportsbutikkene melder om en kraftig økning i salg av løpesko og utstyr. XXL, Löplabbet og Intersport rapporterer om stor interesse, spesielt for konkurransesko og dyrere modeller. Nordmenn er opptatt av det nyeste utstyret, og løpevester og drikkesekker er blitt populært. Kundene er mer bevisste på hva de trenger, og etterspørselen etter «performance»-sko er stor. Spesielt «supertrainers» som Asics Superblast 2 er vanskelig å få tak i, da de raskt blir utsolgt.
3 måneder siden
Kraftig snøfall har ført til en eksplosiv økning i salget av snøryddingsutstyr over hele landet. Butikker melder om salgsøkninger på opptil 1000 prosent for enkelte produkter, og tomme hyller for både snøfresere og manuelt utstyr som skuffer og måker. Snøfresere er spesielt ettertraktet, og butikkene sliter med å holde tritt med etterspørselen. Butikkene jobber på spreng for å få inn nye varer, men opplever forsinkelser. Eksperter råder folk til å vurdere behovet nøye før de investerer i snøryddingsutstyr, og understreker viktigheten av å ikke vente for lenge med å rydde snøen.
3 måneder siden
Et kraftig snøfall har ført til en markant økning i salget av snøutstyr. Biltema rapporterer om en salgsvekst på 50 prosent for snørelaterte produkter sammenlignet med fjoråret. Hos Clas Ohlson har etterspørselen vært så stor at de solgte 20 snøfresere på bare en time og gikk tomme. De har en salgsøkning på 300 prosent sammenlignet med samme periode i fjor. If Skadeforsikring advarer om at store snømengder kan føre til skader på tak, spesielt for hytteeiere, og oppfordrer til å være oppmerksomme på skjev belastning.
19 dager siden
Artikkelen omhandler lanseringen av Yoplait Kvarg i Norge, en ny kvarg-yoghurt som konkurrerer med Tines Kesam. Produktet har blitt svært populært og salget overgår forventningene. En kostholdsrådgiver uttrykker bekymring for et økende «proteinhysteri» og påpeker at de fleste ikke trenger å øke proteininntaket. Butikkjeder som Coop og Meny bekrefter den høye etterspørselen etter proteinrike meieriprodukter, og fremhever Yoplait Kvarg som en av de mest populære lanseringene.
29 dager siden
Elektrogiganten Power melder om en kraftig økning i salg av beredskapsprodukter, spesielt batteridrevne radioer, med en vekst på 200 prosent. Dette skjer etter at Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) skjerpet sine råd om egenberedskap i norske hjem, kombinert med en spent internasjonal situasjon. Også andre butikker som Clas Ohlson og Biltema melder om stor etterspørsel etter produkter som vanndunker, batterier og lommelykter. Myndighetene oppfordrer folk til å være forberedt på å klare seg selv i en uke i tilfelle en krisesituasjon.
2 måneder siden
Vinmonopolet lanserer i dag eksklusive viner fra Burgund, noe som har skapt stor interesse blant vinentusiaster. Flere personer har ligget i kø i opptil seks uker utenfor Vinmonopolet i Oslo, til tross for bitende kulde, for å sikre seg de ettertraktede flaskene som kan koste opp mot 90.000 kroner. Vinmonopolets produktsjef omtaler situasjonen som "galskap", men mener de som har stått i kø fortjener å velge først. Den store interessen skyldes Vinmonopolets prispolitikk, som gjør disse vinene relativt rimelige sammenlignet med andre land.
4 måneder siden
Butikker opplever stor etterspørsel etter strømidler og tine-salt på grunn av glatte veier og fortau. Biltema har sett en vekst på over 150 prosent i salget av disse varene i desember, sammenlignet med fjoråret. Felleskjøpet melder også om økt salg av strømidler. Salget av batteridrevne snøfresere har hatt en betydelig økning, mens salget av bensindrevne snøfresere er på samme nivå som i fjor. Biltema har god varetilgang, men kan oppleve tomme hyller i korte perioder, spesielt i romjulen på grunn av færre arbeidsdager.
1 måned siden
Artikkelen omhandler en markant økning i salget av beredskapsutstyr i Norge, hvor vanndunker leder an med opptil 1000 prosent salgsøkning hos Clas Ohlson. Biltema rapporterer også om kraftig vekst, spesielt innen vannlagring i sentrale strøk. Denne økningen tilskrives både Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskaps (DSB) oppdaterte anbefalinger om egenberedskap, som tilsier at husholdninger bør ha forsyninger for en uke, samt økende internasjonal uro. Salget av andre beredskapsartikler som gasskjøkken og radioer har også økt betraktelig, og enkelte butikker melder om utsolgte varer.
2 måneder siden
Billettene til Pitbulls «Party After Dark Tour» i Unity Arena den 28. juni ble revet bort på bare ti minutter fredag formiddag. Over 22.000 billetter ble solgt. Arrangøren Live Nation beskriver etterspørselen som ekstrem, og billettsalget overgikk alle forventninger, selv om det var stor interesse under forhåndssalget. Martin Nielsen i Live Nation uttrykker stor overraskelse over den enorme responsen.