Norsk Tipping opplevde tekniske problemer torsdag kveld, som førte til at både nettsidene og appen deres ikke fungerte.
VG mottok flere tips om feilen fra brukere.
Kort tid etter at VG publiserte en sak om problemene, fikk Norsk Tipping kontroll over situasjonen og tjenestene ble gjenopprettet.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
Nettavisen E24 opplevde tekniske problemer som førte til ustabil tilgang til nettsiden. Problemene startet lørdag ettermiddag, og teknikere jobbet med å rette feilen. Flere andre norske nettaviser, som VG, Stavanger Aftenblad og Bergens Tidende, hadde også tekniske problemer samme kveld. Dette tyder på at det kan ha vært et større teknisk problem som påvirket flere mediehus.
3 måneder siden
VG opplever tekniske problemer for andre kveld på rad. Både nettsiden vg.no og avisens app er nede. Problemene startet søndag kveld rundt klokken 21.45. Dette skjer etter at avisen også hadde tekniske problemer lørdag kveld som varte i omtrent en time. I tillegg er også nettsiden E24.no utilgjengelig søndag kveld.
3 måneder siden
Vipps opplever store problemer med innlogging torsdag. Klokken 13:22 meldte flere brukere om problemer med å logge inn i appen. Vipps bekrefter problemene og skriver at det påvirker alle brukere og tjenester. De jobber med å løse problemet og vil komme med en oppdatering så snart de har ny informasjon. Brukere får beskjed i appen om at den ikke fungerer.
1 måned siden
Sparebank 1 opplevde driftsproblemer som førte til at både appen og nettsiden var utilgjengelige for kundene lørdag kveld. Banken beklaget situasjonen og forsikret at de jobbet med å løse problemet. Klokken 21.20 meldte banken at alle systemer var oppe og gikk som normalt igjen.
3 måneder siden
DNB opplever tekniske problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen. Samtidig melder Vipps om problemer for enkelte brukere knyttet til kortbetalinger. Ifølge Vipps skyldes problemene en feil hos deres betalingsleverandør. Både DNB og Vipps jobber med å løse problemene så raskt som mulig. BankID er ikke berørt av problemene og fungerer som normalt.
3 måneder siden
VG opplever tekniske problemer som påvirker flere av deres funksjoner. Det jobbes intenst med å løse problemene og få systemene tilbake i normal drift. Det er ikke spesifisert hvilke funksjoner som er berørt eller hva som er årsaken til problemene, men det jobbes med å rette feilen.
3 måneder siden
BankID opplevde omfattende problemer torsdag morgen og formiddag, noe som førte til at tjenesten var utilgjengelig for mange brukere. Kommunikasjonsrådgiver Olav Kjær i Stø (tidligere BankID/BankAxept) opplyste at feilen ble lokalisert og rettet rundt klokken 11.30, og at tjenesten nå fungerer som normalt igjen. Kodebrikkefunksjonen var tilgjengelig gjennom hele perioden, selv om en feil på nettsiden feilaktig viste den som utilgjengelig. Stø beklager ulempene dette medførte for brukerne.
1 dag siden
Flere brukere opplever problemer med å logge inn hos Sparebank1. Banken bekrefter driftsproblemer og jobber med en løsning.
3 måneder siden
Flere banker og offentlige tjenester, som Nav og Helsenorge, opplevde nedetid mandag morgen. Tietoevry, som er leverandør for flere banker og ID-porten, bekreftet en teknisk feil i sin infrastruktur som forårsaket problemene. Dette påvirket betalingstjenester som Vipps og nettbank, men kortbetaling fungerte som reserveløsning. Digitaliseringsdirektoratet bekreftet at alle deres løsninger var oppe igjen etter klokken 09.15. Telenor registrerte også en feilsituasjon på sitt bedriftsnett, men BankID fungerte som normalt. Feilen ble rettet, og leverandørene beklaget ulempene for kundene.
1 måned siden
En trikkestans i Storgata i Oslo skapte problemer for kollektivtrafikken. Flere trikkelinjer og bussrutene 37, 54 og 34 ble rammet. Ruter anbefalte reisende å følge med i Ruter-appen for oppdatert informasjon. Sporveien opplyste om forsinkelser og endrede kjøremønstre. Feilen er nå rettet, og trafikken går som normalt igjen.