Vipps opplever for øyeblikket problemer med innlogging, noe som påvirker alle brukere og tjenester. Selskapet jobber med å løse problemet og vil komme med en oppdatering så snart de har mer informasjon.
VG har forsøkt å kontakte Vipps uten å lykkes. Det er foreløpig uklart hva som er årsaken til problemene, men Vipps jobber med å finne en løsning.
Saken vil bli oppdatert fortløpende.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
Vipps opplever store problemer med innlogging torsdag. Klokken 13:22 meldte flere brukere om problemer med å logge inn i appen. Vipps bekrefter problemene og skriver at det påvirker alle brukere og tjenester. De jobber med å løse problemet og vil komme med en oppdatering så snart de har ny informasjon. Brukere får beskjed i appen om at den ikke fungerer.
2 måneder siden
Flere viktige innloggingstjenester, som MinID, eFormidling, ID-porten og Ansattporten, opplever driftsforstyrrelser. Dette fører til problemer for brukere som forsøker å logge seg inn i nettbanker og andre tjenester. Digitaliseringsdirektoratet jobber med å undersøke og løse problemene, men det er foreløpig usikkert hvor lang tid det vil ta å rette feilen. BankID undersøker også om de er rammet av problemene.
2 måneder siden
Flere nettsider og innloggingstjenester, deriblant Nav og Helsenorge, opplever problemer med innlogging. Brukere som forsøker å logge seg inn i nettbanker og lignende tjenester, møter utfordringer. BankID undersøker også om de er berørt. Digitaliseringsdirektoratet jobber med å finne årsaken til driftsforstyrrelsene i ID-porten og rette feilen. Det er foreløpig uklart hvor lang tid dette vil ta. Downdetector rapporterer også om problemer hos flere andre nettsider.
2 dager siden
Noen Vipps-brukere opplever problemer med kortbetalinger. Årsaken er en feil i sentral infrastruktur.
2 måneder siden
Vipps har i dag problemer med innlogging for omtrent halvparten av sine brukere. Problemene startet rundt klokken 15.10. Selskapet beklager ulempene dette medfører for de berørte brukerne, og jobber med å rette feilen. Årsaken til problemene er foreløpig uklar.
8 dager siden
Vipps melder om problemer med sin betalingsinfrastrukturleverandør som påvirker alle kortbetalinger for alle brukere av tjenesten. Feilen rammer dermed hele Vipps-plattformen. Selskapet har implementert en løsning og overvåker nå resultatene for å sikre at problemet blir løst. Oppdateringer vil bli gitt fortløpende etter hvert som ny informasjon blir tilgjengelig.
3 måneder siden
DNB opplever tekniske problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen. Samtidig melder Vipps om problemer for enkelte brukere knyttet til kortbetalinger. Ifølge Vipps skyldes problemene en feil hos deres betalingsleverandør. Både DNB og Vipps jobber med å løse problemene så raskt som mulig. BankID er ikke berørt av problemene og fungerer som normalt.
25 dager siden
Skatteetaten melder om ustabilitet i sine tjenester, noe som kan føre til treghet ved innlogging for brukerne. Etaten jobber med å feilsøke problemene og lover å komme med oppdateringer så snart som mulig. Problemene ble først rapportert fredag morgen.
6 dager siden
Norwegians nettside var nede onsdag kveld, og flere brukere meldte om problemer med å få tilgang. Pressesjef Eline Skari opplyser til VG at selskapet jobber med å løse problemet. Foreløpig er årsaken ukjent, og det er ingenting som tyder på at nettsiden er utsatt for hacking eller andre former for datakriminalitet.
3 måneder siden
DNB melder om tekniske problemer som påvirker nettbanken, mobiloverføringer og mobilbetalinger mandag morgen. I tillegg opplever enkelte brukere problemer med Vipps. Banken jobber med å løse problemene, men har ikke gitt noen tidshorisont for når tjenestene vil være fullt operative igjen. Dette kan skape utfordringer for kunder som er avhengige av disse tjenestene for å utføre banktjenester og betalinger.