Vipps har i dag problemer med innlogging for omtrent halvparten av sine brukere. Problemene startet rundt klokken 15.
10. Selskapet beklager ulempene dette medfører for de berørte brukerne, og jobber med å rette feilen.
Årsaken til problemene er foreløpig uklar.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
Vipps opplever store problemer med innlogging torsdag. Klokken 13:22 meldte flere brukere om problemer med å logge inn i appen. Vipps bekrefter problemene og skriver at det påvirker alle brukere og tjenester. De jobber med å løse problemet og vil komme med en oppdatering så snart de har ny informasjon. Brukere får beskjed i appen om at den ikke fungerer.
3 måneder siden
Vipps opplever for øyeblikket problemer med innlogging, noe som påvirker alle brukere og tjenester. Selskapet jobber med å løse problemet og vil komme med en oppdatering så snart de har mer informasjon. VG har forsøkt å kontakte Vipps uten å lykkes. Det er foreløpig uklart hva som er årsaken til problemene, men Vipps jobber med å finne en løsning. Saken vil bli oppdatert fortløpende.
2 måneder siden
Flere viktige innloggingstjenester, som MinID, eFormidling, ID-porten og Ansattporten, opplever driftsforstyrrelser. Dette fører til problemer for brukere som forsøker å logge seg inn i nettbanker og andre tjenester. Digitaliseringsdirektoratet jobber med å undersøke og løse problemene, men det er foreløpig usikkert hvor lang tid det vil ta å rette feilen. BankID undersøker også om de er rammet av problemene.
2 måneder siden
Flere nettsider og innloggingstjenester, deriblant Nav og Helsenorge, opplever problemer med innlogging. Brukere som forsøker å logge seg inn i nettbanker og lignende tjenester, møter utfordringer. BankID undersøker også om de er berørt. Digitaliseringsdirektoratet jobber med å finne årsaken til driftsforstyrrelsene i ID-porten og rette feilen. Det er foreløpig uklart hvor lang tid dette vil ta. Downdetector rapporterer også om problemer hos flere andre nettsider.
3 måneder siden
En feil i Ruters system førte til at reisende ikke fikk logget inn eller betalt for billetter i appen mandag ettermiddag. Feilen ble oppdaget like før klokken 13.30. Ruter opplyser at det ikke vil bli delt ut bøter for manglende billett så lenge betalingssystemet er nede. De oppfordrer likevel reisende til å følge med i appen og betale når systemet er oppe igjen. Ruter jobber med å rette feilen og beklager problemene dette medfører. Det er fortsatt betydelige problemer med innloggingen, og mange kunder forsøkte å logge ut av appen, noe som forverret problemene.
3 måneder siden
Ruters app opplever problemer med innlogging for et begrenset antall brukere. Selskapet jobber med å løse problemet. Flere reisende har meldt om problemer med appen mandag ettermiddag. Ruter har informert billettkontrollører om feilen, og reisende vil ikke bli bøtelagt for manglende billett mens problemene vedvarer.
3 måneder siden
DNB opplever tekniske problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen. Samtidig melder Vipps om problemer for enkelte brukere knyttet til kortbetalinger. Ifølge Vipps skyldes problemene en feil hos deres betalingsleverandør. Både DNB og Vipps jobber med å løse problemene så raskt som mulig. BankID er ikke berørt av problemene og fungerer som normalt.
2 måneder siden
Telenor opplever en feil på sine trådløse bredbånd-produkter, som berører omtrent 15.000 kunder. Feilen ble oppdaget mandag morgen rundt klokken 07.00. Selskapets fagmiljøer analyserer og retter feilen, men det er foreløpig usikkert når problemet vil være løst. Telenor beklager situasjonen og forsikrer at de jobber med å finne en løsning.
1 måned siden
Ifølge Downdetector opplever brukere problemer med X. Problemene skal ha startet rundt klokken 10.30. Når brukere forsøker å bruke X, møtes de av en feilmelding som sier «Noe gikk galt».
2 måneder siden
Skatteetaten opplever tekniske problemer som påvirker alle publikumstjenester og datadelingstjenester. Feilen ble oppdaget rundt klokken 11.30. Det er usikkert hvor lang tid det vil ta å rette feilen, men Skatteetaten jobber med å løse problemene så raskt som mulig.