Skatteetaten opplever tekniske problemer som påvirker alle publikumstjenester og datadelingstjenester. Feilen ble oppdaget rundt klokken 11.
30.
Det er usikkert hvor lang tid det vil ta å rette feilen, men Skatteetaten jobber med å løse problemene så raskt som mulig.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
2 måneder siden
Skatteetaten opplever tekniske problemer som påvirker alle deres publikumstjenester. Problemene ble varslet rundt klokken 11:30 i dag. Det er usikkert hvor lang tid det vil ta å rette feilen, men etaten jobber med å finne en løsning på problemet. Dette bekrefter pressevakt Ernst Larsen i Skatteetaten til VG.
25 dager siden
Skatteetaten melder om ustabilitet i sine tjenester, noe som kan føre til treghet ved innlogging for brukerne. Etaten jobber med å feilsøke problemene og lover å komme med oppdateringer så snart som mulig. Problemene ble først rapportert fredag morgen.
1 måned siden
Skattetaten melder fredag morgen om ustabilitet i flere av sine tjenester. Problemene berører blant annet skattemeldingen, ifølge Skattetatens egen tekniske statusløsning.
24 dager siden
Skatteetaten opplever fortsatt ustabilitet på sine nettsider. Problemene startet fredag morgen, og selv om situasjonen er noe bedre, opplever enkelte brukere å bli stengt ute. Skatteetaten jobber med å identifisere årsaken til ustabiliteten, men understreker at det kan ta tid å finne den underliggende årsaken.
24 dager siden
Skatteetaten sliter fortsatt med ustabile nettsider, noe som ble rapportert fredag morgen. Selv om situasjonen er bedre enn i går, opplever noen brukere fortsatt problemer med å få tilgang til etatens tjenester, spesielt skattemeldingen. Skatteetaten jobber med å identifisere årsaken til ustabiliteten og beklager situasjonen. Brukere oppfordres til å være tålmodige og prøve igjen senere. Fristen for å levere skattemeldingen er 30. april.
3 måneder siden
DNB opplever tekniske problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen. Samtidig melder Vipps om problemer for enkelte brukere knyttet til kortbetalinger. Ifølge Vipps skyldes problemene en feil hos deres betalingsleverandør. Både DNB og Vipps jobber med å løse problemene så raskt som mulig. BankID er ikke berørt av problemene og fungerer som normalt.
3 måneder siden
Skatteetaten har opplevd betydelige dataproblemer med a-ordningen, noe som har skapt vanskeligheter for landets arbeidsgivere og regnskapsførere. Det har oppstått feil i innrapporteringen av lønn og ytelser, og Regnskap Norge har kritisert Skatteetaten for manglende kommunikasjon og utilstrekkelige løsninger. Skatteetaten bekrefter de tekniske problemene, men hevder at situasjonen nå er normalisert, selv om det tar lengre tid å få tilbakemelding på innsendte a-meldinger. Problemene skyldes blant annet vedlikehold og årsrevisjoner av a-meldingen ved årsskiftet, noe som har ført til frustrasjon og bekymring for overholdelse av innbetalingsfrister.
2 måneder siden
Vipps har i dag problemer med innlogging for omtrent halvparten av sine brukere. Problemene startet rundt klokken 15.10. Selskapet beklager ulempene dette medfører for de berørte brukerne, og jobber med å rette feilen. Årsaken til problemene er foreløpig uklar.
2 måneder siden
Flere viktige innloggingstjenester, som MinID, eFormidling, ID-porten og Ansattporten, opplever driftsforstyrrelser. Dette fører til problemer for brukere som forsøker å logge seg inn i nettbanker og andre tjenester. Digitaliseringsdirektoratet jobber med å undersøke og løse problemene, men det er foreløpig usikkert hvor lang tid det vil ta å rette feilen. BankID undersøker også om de er rammet av problemene.
2 måneder siden
Regjeringens offisielle nettsider er utilgjengelige grunnet tekniske problemer i et datasenter. Dette påvirker driftsplattformen til regjeringen.no, og besøkende møtes av en feilmelding. Departementenes digitaliseringsorganisasjon er i gang med å undersøke årsaken til nedetiden og jobber med å løse problemet.