Skatteetaten har opplevd betydelige dataproblemer med a-ordningen, noe som har skapt vanskeligheter for landets arbeidsgivere og regnskapsførere. Det har oppstått feil i innrapporteringen av lønn og ytelser, og Regnskap Norge har kritisert Skatteetaten for manglende kommunikasjon og utilstrekkelige løsninger.
Skatteetaten bekrefter de tekniske problemene, men hevder at situasjonen nå er normalisert, selv om det tar lengre tid å få tilbakemelding på innsendte a-meldinger.
Problemene skyldes blant annet vedlikehold og årsrevisjoner av a-meldingen ved årsskiftet, noe som har ført til frustrasjon og bekymring for overholdelse av innbetalingsfrister.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
2 måneder siden
Skatteetaten opplever tekniske problemer som påvirker alle publikumstjenester og datadelingstjenester. Feilen ble oppdaget rundt klokken 11.30. Det er usikkert hvor lang tid det vil ta å rette feilen, men Skatteetaten jobber med å løse problemene så raskt som mulig.
2 måneder siden
Skatteetaten opplever tekniske problemer som påvirker alle deres publikumstjenester. Problemene ble varslet rundt klokken 11:30 i dag. Det er usikkert hvor lang tid det vil ta å rette feilen, men etaten jobber med å finne en løsning på problemet. Dette bekrefter pressevakt Ernst Larsen i Skatteetaten til VG.
4 måneder siden
Flere Nav-brukere opplevde tekniske problemer som hindret dem i å levere meldekort. Nav bekrefter problemene og beklager ulempene, men opplyser at feilen nå er rettet. De ber berørte brukere om å sende inn meldekortene på nytt for å sikre normal utbetaling. Mange var bekymret for om de ville få utbetalinger før jul, da meldekort må leveres hver fjortende dag for å motta dagpenger, arbeidsavklaringspenger eller tiltakspenger.
25 dager siden
Skatteetaten melder om ustabilitet i sine tjenester, noe som kan føre til treghet ved innlogging for brukerne. Etaten jobber med å feilsøke problemene og lover å komme med oppdateringer så snart som mulig. Problemene ble først rapportert fredag morgen.
1 måned siden
Skattetaten melder fredag morgen om ustabilitet i flere av sine tjenester. Problemene berører blant annet skattemeldingen, ifølge Skattetatens egen tekniske statusløsning.
4 måneder siden
Nav beklager tekniske problemer som har hindret brukere i å levere meldekort. Dette har skapt bekymring for utbetalinger før jul. Problemene oppsto ved tilgang til meldekort via 'Min side', men er nå løst. Nav oppfordrer berørte brukere til å sende inn meldekort så snart som mulig for å sikre normal utbetaling. Informasjon om problemene ble delt på Navs nettsider og meldekortsider. Nav beklager ulempene dette har medført for brukerne.
24 dager siden
Skatteetaten sliter fortsatt med ustabile nettsider, noe som ble rapportert fredag morgen. Selv om situasjonen er bedre enn i går, opplever noen brukere fortsatt problemer med å få tilgang til etatens tjenester, spesielt skattemeldingen. Skatteetaten jobber med å identifisere årsaken til ustabiliteten og beklager situasjonen. Brukere oppfordres til å være tålmodige og prøve igjen senere. Fristen for å levere skattemeldingen er 30. april.
1 måned siden
Skatteetatens nettsider opplever ustabilitet og treghet fredag. Dette skjer samtidig som utrullingen av årets skattemeldinger er i gang. Skatteetaten minner om at skattemeldingene sendes ut puljevis, og at brukerne vil få beskjed via epost eller SMS når deres skattemelding er klar. Foreløpige tall viser at 2,8 millioner nordmenn ligger an til å få tilbake i snitt 17.000 kroner, mens 1,1 millioner kan få en restskatt på 40.800 kroner i snitt.
24 dager siden
Skatteetaten opplever fortsatt ustabilitet på sine nettsider. Problemene startet fredag morgen, og selv om situasjonen er noe bedre, opplever enkelte brukere å bli stengt ute. Skatteetaten jobber med å identifisere årsaken til ustabiliteten, men understreker at det kan ta tid å finne den underliggende årsaken.
4 måneder siden
Skatteetaten opplever problemer med påloggingssystemet sitt samme dag som skattekort for 2025 ble tilgjengelig. Brukere har vanskeligheter med å logge seg inn på nettsidene. Skatteetaten har kontaktet Id-porten for å løse problemet og mistenker at den store pågangen kan være årsaken. Samtidig advarer Skatteetaten mot svindelforsøk, og understreker at de aldri sender ut lenker uoppfordret i e-post eller SMS. De oppfordrer folk til å logge seg inn direkte via skatteetaten.no eller altinn.no for å unngå svindel.