En feil i Ruters system førte til at reisende ikke fikk logget inn eller betalt for billetter i appen mandag ettermiddag. Feilen ble oppdaget like før klokken 13. 30.
Ruter opplyser at det ikke vil bli delt ut bøter for manglende billett så lenge betalingssystemet er nede. De oppfordrer likevel reisende til å følge med i appen og betale når systemet er oppe igjen.
Ruter jobber med å rette feilen og beklager problemene dette medfører. Det er fortsatt betydelige problemer med innloggingen, og mange kunder forsøkte å logge ut av appen, noe som forverret problemene.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
Ruters app opplever problemer med innlogging for et begrenset antall brukere. Selskapet jobber med å løse problemet. Flere reisende har meldt om problemer med appen mandag ettermiddag. Ruter har informert billettkontrollører om feilen, og reisende vil ikke bli bøtelagt for manglende billett mens problemene vedvarer.
1 dag siden
Flere brukere opplever problemer med å logge inn hos Sparebank1. Banken bekrefter driftsproblemer og jobber med en løsning.
3 måneder siden
Vipps opplever store problemer med innlogging torsdag. Klokken 13:22 meldte flere brukere om problemer med å logge inn i appen. Vipps bekrefter problemene og skriver at det påvirker alle brukere og tjenester. De jobber med å løse problemet og vil komme med en oppdatering så snart de har ny informasjon. Brukere får beskjed i appen om at den ikke fungerer.
2 måneder siden
Vipps har i dag problemer med innlogging for omtrent halvparten av sine brukere. Problemene startet rundt klokken 15.10. Selskapet beklager ulempene dette medfører for de berørte brukerne, og jobber med å rette feilen. Årsaken til problemene er foreløpig uklar.
3 måneder siden
Mandag morgen oppsto det tekniske problemer som rammet flere store aktører i Norge. ID-porten, som er innloggingstjenesten for alle offentlige tjenester, er nede, noe som påvirker virksomheter som Skatteetaten og Nav. DNB har problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen, mens Vipps opplever problemer for enkelte brukere. Telenor melder også om feil som påvirker telefondekningen. Det er foreløpig ukjent hva som er årsaken til problemene, og om de har en sammenheng. Alle de berørte selskapene jobber med å løse problemene og beklager overfor sine kunder.
3 måneder siden
Flere banker og offentlige tjenester, som Nav og Helsenorge, opplevde nedetid mandag morgen. Tietoevry, som er leverandør for flere banker og ID-porten, bekreftet en teknisk feil i sin infrastruktur som forårsaket problemene. Dette påvirket betalingstjenester som Vipps og nettbank, men kortbetaling fungerte som reserveløsning. Digitaliseringsdirektoratet bekreftet at alle deres løsninger var oppe igjen etter klokken 09.15. Telenor registrerte også en feilsituasjon på sitt bedriftsnett, men BankID fungerte som normalt. Feilen ble rettet, og leverandørene beklaget ulempene for kundene.
3 måneder siden
DNB opplever tekniske problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen. Samtidig melder Vipps om problemer for enkelte brukere knyttet til kortbetalinger. Ifølge Vipps skyldes problemene en feil hos deres betalingsleverandør. Både DNB og Vipps jobber med å løse problemene så raskt som mulig. BankID er ikke berørt av problemene og fungerer som normalt.
3 måneder siden
BankID opplevde omfattende problemer torsdag morgen og formiddag, noe som førte til at tjenesten var utilgjengelig for mange brukere. Kommunikasjonsrådgiver Olav Kjær i Stø (tidligere BankID/BankAxept) opplyste at feilen ble lokalisert og rettet rundt klokken 11.30, og at tjenesten nå fungerer som normalt igjen. Kodebrikkefunksjonen var tilgjengelig gjennom hele perioden, selv om en feil på nettsiden feilaktig viste den som utilgjengelig. Stø beklager ulempene dette medførte for brukerne.
8 dager siden
Mandag kveld meldte Vipps om tekniske problemer som påvirker alle kortbetalinger via deres betalingstjeneste. Ifølge Vipps gjelder feilen samtlige brukere av tjenesten, noe som innebærer at ingen kan gjennomføre kortbetalinger via Vipps i denne perioden. Selskapet har informert om situasjonen gjennom en feilmelding, men det foreligger foreløpig ingen informasjon om når problemet vil være løst.
3 måneder siden
DNB melder om tekniske problemer som påvirker nettbanken, mobiloverføringer og mobilbetalinger mandag morgen. I tillegg opplever enkelte brukere problemer med Vipps. Banken jobber med å løse problemene, men har ikke gitt noen tidshorisont for når tjenestene vil være fullt operative igjen. Dette kan skape utfordringer for kunder som er avhengige av disse tjenestene for å utføre banktjenester og betalinger.