Arne Hjeltnes har opplevd stor suksess i USA med TV-programmet «People of the North», som har hatt over 21 millioner seere på PBS. Serien viser norsk natur, mat og kultur, og har bidratt til en markant økning av amerikanske turister i Norge.
Hjeltnes reiser rundt i Norge, spiser god mat og møter interessante folk sammen med medprogramledere som Frida Ronge og Stig Bareksten. Serien produseres av Tellus Works og distribueres internasjonalt, inkludert i Norge under navnet «Furet Værbitt».
For tiden er Hjeltnes i gang med innspillingen av sesong tre i Båtsfjord, hvor de filmer snøkrabbefiske, men dårlig vær skaper utfordringer.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
NRKs nye serie «Monsen og nasjonalparkene» har hatt en sterk premiere med over 800 000 seere på første episode. Serien følger Lars Monsen i hans utforskning av norske nasjonalparker, der han søker spektakulære naturopplevelser og kunnskap om naturen. NRK uttrykker stor glede over seertallene og publikums engasjement, og fremhever Monsens evne til å engasjere seere med sine villmarkshistorier. Serien har fått positiv respons fra både kritikere og publikum, med ros for vakre bilder, personlige øyeblikk og Monsens inspirerende budskap om naturverdier. Mange seere deler også egne turer inspirert av serien i sosiale medier.
3 måneder siden
TV 2s nye realityserie «Boksen» har hatt stor suksess med 905.000 seere. Programmet, der 12 deltakere er innelåst i hver sin boks og må løse utfordringer, har blitt en seersuksess. Programredaktør Trygve Rønningen bekrefter at en ny sesong er bestilt fra produksjonsselskapet Seefood. Det norskutviklede formatet er allerede solgt til Danmark og Nederland, og flere andre land har også vist interesse for konseptet.
4 måneder siden
TV 2 melder om stor suksess for «Asbjørns julekalender». Premiereepisoden av årets sesong passerte én million seere, noe som er en ny personlig rekord for programleder Espen Eckbo. Til sammenligning hadde fjorårets mest sette episode 960.000 seere, og hele sesongen endte med et gjennomsnitt på 707.000 seere. De første tolv episodene i årets sesong har allerede oppnådd samme snitt som hele fjorårssesongen. Programredaktør i TV 2, Trygve Rønningen, er svært fornøyd med seertallene og roser Espen Eckbo og Seefood TV for jobben de har gjort.
1 måned siden
TVNorge opplever stor suksess med serien «Jon blir bonde», hvor Jon Almaas deler sitt første år som bonde. Programmet har de beste seertallene for kanalen siden 2005, og er svært populært på strømmetjenesten Max. Første episode har hatt nesten 900.000 seere totalt, og snittet per episode ligger på over 800.000. Almaas selv understreker at han faktisk er bonde og driver gården selv, uavhengig av TV-produksjonen.
2 måneder siden
Kjendiskokk Kjartan Skjelde er aktuell med det nye programmet «Kjartan rydder opp – hjemme» på Viaplay, der han besøker kjendiser for å hjelpe dem med å finne matglede. Skjelde ble overrasket da han fant et kjøleskap fullt av Fjordland hos artisten TIX. Han undrer seg over at voksne mennesker spiser så mye ferdigmat, samtidig som statistikk viser at nordmenn konsumerer millioner av ferdigretter hvert år. Skjelde forteller at han måtte være forsiktig for å skape matglede hos deltakerne, og at han stort sett lyktes med dette. Første episode av serien er nå tilgjengelig på Viaplay.
2 måneder siden
Den norske realityserien «Boksen» opplever internasjonal suksess og er nå solgt til den finske TV-kanalen Nelonen. I programmet plasseres deltakerne i lukkede bokser hvor de må gjennomføre utfordringer. Serien er tidligere kjøpt opp av TV-kanaler i Nederland og Danmark. «Boksen» er utviklet av Seefood TV for TV 2 Norge, og utforsker menneskets frykt for det ukjente. Aleksander Herresthal, kreativ direktør i Seefood TV, forventer ytterligere avtaler etter London TV Screenings 2025, hvor serien presenteres.
3 måneder siden
I den nye NRK-serien «Monsen og nasjonalparkene» tar Lars Monsen seerne med til seks av Norges 48 nasjonalparker. Serien presenterer naturen på en rolig og nedpå måte, med fokus på tilstedeværelse og det å nyte øyeblikket. Monsen, som tidligere har vært kjent for sine ekstreme turer, fremstår nå som en mer harmonisk naturmann. Han poengterer naturens betydning for mental helse og møter psykolog Johanne S. Refseth, som også fremhever naturens terapeutiske effekt. Serien oppfordrer seerne til å utforske norsk natur gjennom korte turer, gjerne i nasjonalparkene, og skribenten takker NRK for en flott TV-serie.
1 måned siden
TVNorge har bekreftet en ny sesong av serien «Jon blir bonde» med Jon Almaas. Serien, som følger Almaas og hans kones overgang fra villalivet på Oslos vestkant til livet som bønder på Romerike, har vært en stor seersuksess. Programdirektør i Warner Bros. Discovery, Magnus Vatn, uttaler at seriens seertall har overgått forventningene. Første episode ble sett av 516 000 på TV og 386 000 digitalt. Arbeidet med sesong to er allerede i gang, og TVNorge ser frem til å følge ekteparets oppturer og nedturer på gården.
9 dager siden
Fotballstjernen Erling Braut Haaland har latt seg begeistre av TV-programmet «Jon blir bonde», hvor Jon Almaas deler sitt første år som bonde. Haaland delte et bilde på Snapchat der han skrøt av programmet. Serien, som følger Almaas og konas overgang fra byliv til gårdsliv på Braarud gård i Nes, har blitt en stor suksess for TVNorge og kan vise til kanalens beste seertall siden 2005. Almaas har kommentert hyllesten og invitert Haaland til å spille for gårdens bedriftslag.
1 måned siden
Erlend Elias Bragstad ble overrasket over å oppdage at han er sjøsame, ikke lulesame, i sin nye dokumentarserie på NRK. Serien, som allerede har hatt suksess i Sverige, følger Bragstads reise for å utforske sine samiske røtter og identitet. TV-profilen beskriver det som en hard og emosjonell prosess å grave i egen familiehistorie, men han er stolt over å fronte samisk kultur og rettigheter. Dokumentaren har fått god respons og har tatt Bragstad ut av sin komfortsone.