TV 2s nye realityserie «Boksen» plasserer en rekke kjendiser i en gul boks og frakter dem til et ukjent sted. Når boksen åpnes, må deltakerne utføre en oppgave de ikke vet hva er.
Programleder Mads Hansen er den eneste som kjenner til oppgavene. Serien beskrives som et morsomt og underholdende konsept, selv om det kan virke dumt ved første øyekast.
Anmelderen mener serien er verdt å se, og at den appellerer til et bredt publikum.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
TV 2s nye storsatsing «Boksen» hadde premiere torsdag og fikk en knallstart med rundt en halv million seere det første døgnet. Konseptet går ut på at deltakerne plasseres i hver sin boks, uten å vite hva som vil skje eller hvilke utfordringer de må møte. Programmet har allerede slått seertallene til «Norges dummeste» og «Spillet» ved deres respektive premierer. TV 2 er svært fornøyd med mottakelsen og forventer at seertallene vil øke i løpet av helgen. «Boksen» er utviklet av produksjonsselskapet Seefood i samarbeid med TV 2, og formatet er allerede solgt til flere land.
3 måneder siden
TV-anmeldelsen av «Boksen» gir serien terningkast 4. Programmet beskrives som et konkurransedrevet kjendisreality-konsept der deltakerne fraktes i en gul boks til ulike oppgaver. Disse oppgavene krever detektivarbeid og resonnering, og deltakerne må ofte tenke selv for å finne løsningen. Serien inneholder både individuelle og gruppeoppgaver, og elementer som er kjent fra andre realitykonsepter. Anmelderen påpeker at programmet kan oppleves som seigt til tider, men at det likevel er verdt å se. Deltakerne konfronterer frykt og viser sterke følelser, noe som er typisk for denne typen programmer.
3 måneder siden
TV 2s nye realityserie «Boksen» har hatt stor suksess med 905.000 seere. Programmet, der 12 deltakere er innelåst i hver sin boks og må løse utfordringer, har blitt en seersuksess. Programredaktør Trygve Rønningen bekrefter at en ny sesong er bestilt fra produksjonsselskapet Seefood. Det norskutviklede formatet er allerede solgt til Danmark og Nederland, og flere andre land har også vist interesse for konseptet.
3 måneder siden
Deltakere i TV2-programmet «Boksen» ble ikke transportert i de gule boksene, slik TV-bildene kan ha gitt inntrykk av. Influenser Trygve Bennetsen avslørte på Snapchat at deltakerne ble fraktet med bil eller båt med bind for øynene og headset. Pressekontakt for programmet, Siril Vatne-Meling, bekrefter at boksene stort sett ble plassert på et sted, og deltakerne fraktet dit. Under oppgaver kunne deltakerne ha på headset i opptil to timer med lyder som «Stavangerradio». I en episode med hundeløp fikk deltakerne minimumsinformasjon om sikkerhet, og beskjed om å holde hendene samlet, men ikke om oppgavens mål.
1 måned siden
Programleder Mads Hansen ber seerne om å sende inn forslag til deltakere for neste sesong av TV-programmet «Boksen». Etter en første sesong med gode seertall, men også noen utfordringer, planlegger Hansen justeringer for sesong to. Han ønsker å rendyrke konseptet med økt fokus på deltakernes evne til å løse oppgaver og mer samspill mellom dem. Hansen nevner Erik Follestad, Øystein «Pølsa» Pettersen og Camilla Herrem som potensielle drømmedeltakere. Det er foreløpig usikkert om neste sesong vil bli spilt inn på Flor og Fjære.
2 måneder siden
Den norske realityserien «Boksen» opplever internasjonal suksess og er nå solgt til den finske TV-kanalen Nelonen. I programmet plasseres deltakerne i lukkede bokser hvor de må gjennomføre utfordringer. Serien er tidligere kjøpt opp av TV-kanaler i Nederland og Danmark. «Boksen» er utviklet av Seefood TV for TV 2 Norge, og utforsker menneskets frykt for det ukjente. Aleksander Herresthal, kreativ direktør i Seefood TV, forventer ytterligere avtaler etter London TV Screenings 2025, hvor serien presenteres.
1 måned siden
Deltakere i TV 2-programmet «Boksen» reagerer på programleder Mads Hansens provoserende lederstil. Espen Fiveland kalte Hansen en sadist etter en episode med hunder, mens Katarina Flatland måtte jobbe med sin aggresjon. Hansen selv bekrefter at han trives i rollen som den som provoserer og tar imot kritikk. Finalen av programmet inkluderte en oppgave hvor deltakerne klatret opp i en vindmølle, noe som angivelig er første gang sivile har fått tillatelse til.
1 måned siden
Frank Løke er aktuell med et nytt, hemmelig TV-konsept. Han deler bilder fra innspillingen på Instagram, der han sees sammen med Niklas Baarli, Cristian Brennhovd og AnneMa Yuvali. Løke kan ikke avsløre hvilket program det er, men beskriver opplevelsen som både morsom og ukomfortabel. Han lover underholdning med en sterk cast og antyder at seerne vil få se nye sider av deltakerne. Han understreker at han har fått tillatelse til å dele bilder, men ikke avsløre detaljer om programmet.
1 måned siden
Flere norske realitykonsepter har den siste tiden blitt solgt til utlandet, deriblant «Boksen», «Norges dummeste» og «Påskekrimlekene». «Boksen», som sendes på TV 2, er solgt til åtte land. Ideen til «Boksen» oppstod under pandemien, da den kreative lederen i produksjonsselskapet Seefood TV kjedet seg. Kanalene har signalisert at de ønsker seg «kjendisreality». BBC Studios har nylig kjøpt «Norges dummeste», og Sverige er første land til å lage sin egen versjon. Flere TV-folk ser nå til Norge, som ifølge Kampanje er blitt et foregangsland innen reality-TV.
1 måned siden
Artikkelen tar for seg deltakernes opplevelser og tilbakemeldinger etter TV-programmet «Boksen» på TV2. Emma Ellingsen forteller at responsen har vært variert, med kritikk for å klage, men hun forstår at dette inntrykket skapes av TV-bildene. Hun understreker at mye skjer bak kamera som seerne ikke får med seg. Espen Fiveland har stort sett fått positive tilbakemeldinger, selv om han erkjenner å ha vært i noen uheldige situasjoner. Han avviser at han bevisst har forsøkt å sette andre deltakere i et dårlig lys.