TV 2s nye storsatsing «Boksen» hadde premiere torsdag og fikk en knallstart med rundt en halv million seere det første døgnet. Konseptet går ut på at deltakerne plasseres i hver sin boks, uten å vite hva som vil skje eller hvilke utfordringer de må møte.
Programmet har allerede slått seertallene til «Norges dummeste» og «Spillet» ved deres respektive premierer. TV 2 er svært fornøyd med mottakelsen og forventer at seertallene vil øke i løpet av helgen.
«Boksen» er utviklet av produksjonsselskapet Seefood i samarbeid med TV 2, og formatet er allerede solgt til flere land.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
TV 2s nye realityserie «Boksen» har hatt stor suksess med 905.000 seere. Programmet, der 12 deltakere er innelåst i hver sin boks og må løse utfordringer, har blitt en seersuksess. Programredaktør Trygve Rønningen bekrefter at en ny sesong er bestilt fra produksjonsselskapet Seefood. Det norskutviklede formatet er allerede solgt til Danmark og Nederland, og flere andre land har også vist interesse for konseptet.
2 måneder siden
Den norske realityserien «Boksen» opplever internasjonal suksess og er nå solgt til den finske TV-kanalen Nelonen. I programmet plasseres deltakerne i lukkede bokser hvor de må gjennomføre utfordringer. Serien er tidligere kjøpt opp av TV-kanaler i Nederland og Danmark. «Boksen» er utviklet av Seefood TV for TV 2 Norge, og utforsker menneskets frykt for det ukjente. Aleksander Herresthal, kreativ direktør i Seefood TV, forventer ytterligere avtaler etter London TV Screenings 2025, hvor serien presenteres.
3 måneder siden
TV 2s nye realityserie «Boksen» plasserer en rekke kjendiser i en gul boks og frakter dem til et ukjent sted. Når boksen åpnes, må deltakerne utføre en oppgave de ikke vet hva er. Programleder Mads Hansen er den eneste som kjenner til oppgavene. Serien beskrives som et morsomt og underholdende konsept, selv om det kan virke dumt ved første øyekast. Anmelderen mener serien er verdt å se, og at den appellerer til et bredt publikum.
1 måned siden
TV 2 rapporterer om en suksessfull start for sesong to av «Spillet». Premieren ble sendt på søndag og har samlet 537.000 seere det første døgnet, en økning fra fjorårets 398.000. Programredaktør Trygve Rønningen er svært fornøyd med de positive tilbakemeldingene og forventer at seertallene vil stige. Årets deltakere inkluderer profiler som Hanne Krogh, Oskar Westerlin, Sofie Karlstad og Jan Fredrik Karlsen.
4 måneder siden
TV 2 melder om stor suksess for «Asbjørns julekalender». Premiereepisoden av årets sesong passerte én million seere, noe som er en ny personlig rekord for programleder Espen Eckbo. Til sammenligning hadde fjorårets mest sette episode 960.000 seere, og hele sesongen endte med et gjennomsnitt på 707.000 seere. De første tolv episodene i årets sesong har allerede oppnådd samme snitt som hele fjorårssesongen. Programredaktør i TV 2, Trygve Rønningen, er svært fornøyd med seertallene og roser Espen Eckbo og Seefood TV for jobben de har gjort.
1 måned siden
Flere norske realitykonsepter har den siste tiden blitt solgt til utlandet, deriblant «Boksen», «Norges dummeste» og «Påskekrimlekene». «Boksen», som sendes på TV 2, er solgt til åtte land. Ideen til «Boksen» oppstod under pandemien, da den kreative lederen i produksjonsselskapet Seefood TV kjedet seg. Kanalene har signalisert at de ønsker seg «kjendisreality». BBC Studios har nylig kjøpt «Norges dummeste», og Sverige er første land til å lage sin egen versjon. Flere TV-folk ser nå til Norge, som ifølge Kampanje er blitt et foregangsland innen reality-TV.
1 måned siden
Første episode av den nye sesongen av «Spillet» har hatt 537.000 seere det første døgnet, ifølge TV 2. Dette er en økning fra fjorårets premiere som hadde 398.000 seere. Programredaktør Trygve Rønningen i TV 2 uttaler at dette er en fantastisk start, og forventer at seertallene vil øke i dagene som kommer. Fjorårets premiere ble sluppet annerledes, noe som gjør tallene ikke helt sammenlignbare. Etter tre døgn i fjor hadde «Spillet» 815.000 seere. VG ga fjorårets sesong terningkast fem.
1 måned siden
TV-serien «Team Pølsa» fortsetter sin suksess med over én million seere på første episode. Fredag samlet arrangementet i Granåsen 15.000 tilskuere. NRK melder om et snitt på 850.000 seere for serien, der episode tre allerede er sett av over 600.000. En kommentator i VG beskriver opplevelsen i Granåsen som et av de største øyeblikkene i ski-VM. NRK lover flere sterke opplevelser og overraskelser fremover.
3 måneder siden
Premieren av «Hver gang vi møtes» på TV 2 samlet 550.000 seere det første døgnet, noe som er den beste premieren for serien siden 2019. Årets sesong har artister som Stein Torleif Bjella, Carola Häggkvist, Thomas Dybdahl, Ina Wroldsen, Kjartan Lauritzen, Astrid S og Jonas Benyoub. Fjorårets premiere hadde 435.000 seere, noe som viser en økning i seertall for årets sesong. Programmet hadde premiere 1. januar, som er tradisjon for TV 2.
1 måned siden
TVNorge har bekreftet en ny sesong av serien «Jon blir bonde» med Jon Almaas. Serien, som følger Almaas og hans kones overgang fra villalivet på Oslos vestkant til livet som bønder på Romerike, har vært en stor seersuksess. Programdirektør i Warner Bros. Discovery, Magnus Vatn, uttaler at seriens seertall har overgått forventningene. Første episode ble sett av 516 000 på TV og 386 000 digitalt. Arbeidet med sesong to er allerede i gang, og TVNorge ser frem til å følge ekteparets oppturer og nedturer på gården.