En «gammeldags» hårtrend med hårruller har gjort comeback, spesielt blant unge som ønsker volum og spenst i håret. Hårruller er nå utsolgt i mange butikker, og papiljotter er også populære for å skape en «blowout»-look.
Samtidig er det økt fokus på naturlighet og hårpleie, der mange ønsker et sunt og friskt hår uten for mye stylingprodukter.
Flere velger også å beholde sin naturlige hårfarge, inkludert grått, og «eie» sin egen frisyre.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
Hårruller har igjen blitt populært, spesielt blant unge jenter, etter å ha vært mest brukt av eldre tidligere. Sosiale medier, særlig TikTok, har bidratt til trendens popularitet. Både Normal og Vita rapporterer om økt etterspørsel etter hårruller og andre krølleprodukter. Trenden med 'heatless curls' og fokus på krøllete hår har også spilt en rolle. Hårruller brukes nå for å oppnå spenst, volum og glans i håret, og større ruller er mer populære enn de små som ble brukt tidligere.
24 dager siden
Frisører i Bergen uttrykker frustrasjon over den populære midtskill-trenden blant unge menn, som de mener går på bekostning av personlig stil. Trenden har fått stor utbredelse de siste årene, hovedsakelig på grunn av sosiale medier og influensere. En frisørlærling forteller at mange kunder ønsker midtskill fordi det er populært, men at noen angrer seg senere. Håreksperter tror trenden vil fortsette, men ser også en økende interesse for hockeysveis.
3 måneder siden
Digitale kompaktkameraer opplever en kraftig salgsøkning, spesielt blant generasjon Z, som en del av en retrotrend. Elektronikkjedene melder om stor etterspørsel og at hyllene tømmes raskt. Trenden drives av et ønske om mer levende og autentiske bilder enn det mobilkameraer gir, samt påvirkning fra sosiale medier og influensere. I tillegg øker salget av kameratilbehør som eksternt lys, noe som indikerer et generelt ønske om bedre bildekvalitet.
1 måned siden
Japansk hodespa har blitt en populær trend i Norge, og Princess Nails and Beauty i Lørenskog har opplevd stor etterspørsel siden januar. Behandlingen, som inkluderer vask, damping og massasje av hodebunnen, har blitt populær etter markedsføring på TikTok. Daglig leder Yvonn Vo tror trenden har kommet for å bli, da flere har fått øynene opp for egenpleie. Kunder som intensivsykepleier Henriette Amdam Røisland fremhever behovet for avslapning i en travel hverdag, mens faste kunder som Cindy Nguyen beskriver behandlingen som så avslappende at hun sovner. Salongen tilpasser behandlingen til ulike hårtyper.
1 måned siden
Ekte pelskåper er tilbake i motebildet, spesielt blant unge kvinner som kjøper brukte varianter. Bruktbutikker melder om økt etterspørsel fra denne aldersgruppen, som argumenterer for gjenbruk av allerede produserte plagg. Samtidig donerer eldre damer sine pelskåper, muligens på grunn av økt bevissthet rundt dyrevelferd. Sylvi Listhaug oppfordrer folk til å bruke pelsen de har, mens dyrevernorganisasjoner advarer mot å kjøpe ny pels og støtte en uetisk industri.
1 måned siden
Til tross for at flere medier har meldt om at «busken er tilbake», opplever norske skjønnhetssalonger stor pågang for hårfjerningsbehandlinger før sommeren. Salongene Beth's Beauty og Eger Skin Clinic melder om økende interesse for brasiliansk og bikinivoksing, da kundene fortsatt ønsker å ha minst mulig hår på kroppen. Samtidig er det en økende trend mot mer naturlige behandlinger, som exosom-behandlinger og laserbehandlinger som et alternativ til injeksjoner. Oppstrammende massasje og naturlige neglefarger er også populært.
2 måneder siden
Japansk hodespa har blitt en viral trend på TikTok, noe som har ført til at flere salonger i Bergen tilbyr behandlingen. Både Headbliss Bergen og Luxus Spa Clinic melder om stor etterspørsel, med kunder som reiser fra hele Norge for å prøve trenden. Behandlingen omfatter analyse av hodebunn, dyprens, vask, dampbad og massasje. En ekspert på sosiale medier påpeker at selv om trender kan være flyktige, er et godt produkt og effektiv markedsføring avgjørende for å opprettholde populariteten over tid.
9 dager siden
En løpebølge har truffet Norge, og sportsbutikkene melder om en kraftig økning i salg av løpesko og utstyr. XXL, Löplabbet og Intersport rapporterer om stor interesse, spesielt for konkurransesko og dyrere modeller. Nordmenn er opptatt av det nyeste utstyret, og løpevester og drikkesekker er blitt populært. Kundene er mer bevisste på hva de trenger, og etterspørselen etter «performance»-sko er stor. Spesielt «supertrainers» som Asics Superblast 2 er vanskelig å få tak i, da de raskt blir utsolgt.
1 måned siden
Artikkelen omhandler en trend der unge mennesker velger enklere mobiltelefoner uten internettilgang for å redusere skjermtid og føle seg mindre tilkoblet. Flere forteller at de føler seg mindre trøtte og mer tilstede i hverdagen ved å bytte ut smarttelefonen med en «dum» telefon. Et eksperiment viser at ungdommer som byttet til fliptelefoner sov bedre og prioriterte sosialt samvær. Medieforsker Mehri Agai påpeker at mange kjenner på en metning av å være tilgjengelig hele tiden, og at behovet for digital frakobling øker. Butikker som Elkjøp og Power melder om økt salg av enklere mobiltelefoner, spesielt blant yngre kunder.
1 måned siden
Artikkelen belyser den økende populariteten til proteinrike produkter i norske matbutikker. Meieriprodusenter som Q-meieriene og Tine responderer på etterspørselen ved å lansere nye produkter. Ifølge en ernæringsfysiolog dekker et balansert kosthold proteinbehovet for folk flest, mens en personlig trener argumenterer for at de som ønsker å bygge muskler trenger ekstra protein. Undersøkelser viser at et stort antall nordmenn anser protein som viktig, og at proteinprodukter appellerer til et bredt spekter av aldersgrupper.