Japansk hodespa har blitt en viral trend på TikTok, noe som har ført til at flere salonger i Bergen tilbyr behandlingen. Både Headbliss Bergen og Luxus Spa Clinic melder om stor etterspørsel, med kunder som reiser fra hele Norge for å prøve trenden.
Behandlingen omfatter analyse av hodebunn, dyprens, vask, dampbad og massasje.
En ekspert på sosiale medier påpeker at selv om trender kan være flyktige, er et godt produkt og effektiv markedsføring avgjørende for å opprettholde populariteten over tid.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
1 måned siden
Japansk hodespa har blitt en populær trend i Norge, og Princess Nails and Beauty i Lørenskog har opplevd stor etterspørsel siden januar. Behandlingen, som inkluderer vask, damping og massasje av hodebunnen, har blitt populær etter markedsføring på TikTok. Daglig leder Yvonn Vo tror trenden har kommet for å bli, da flere har fått øynene opp for egenpleie. Kunder som intensivsykepleier Henriette Amdam Røisland fremhever behovet for avslapning i en travel hverdag, mens faste kunder som Cindy Nguyen beskriver behandlingen som så avslappende at hun sovner. Salongen tilpasser behandlingen til ulike hårtyper.
1 måned siden
Til tross for at flere medier har meldt om at «busken er tilbake», opplever norske skjønnhetssalonger stor pågang for hårfjerningsbehandlinger før sommeren. Salongene Beth's Beauty og Eger Skin Clinic melder om økende interesse for brasiliansk og bikinivoksing, da kundene fortsatt ønsker å ha minst mulig hår på kroppen. Samtidig er det en økende trend mot mer naturlige behandlinger, som exosom-behandlinger og laserbehandlinger som et alternativ til injeksjoner. Oppstrammende massasje og naturlige neglefarger er også populært.
2 måneder siden
Den såkalla «Dubai-sjokoladen» har blitt svært populær i Noreg, hovudsakleg på grunn av spreiing via TikTok. Butikkhyllene blir raskt tomme, og butikkar som Normal og Best Asia Bazar sel sjokoladen. Sistnemnde følgjer trendar frå sosiale medium for å tilby populære produkt. Samfunnsgeograf Karl-Fredrik Tangen påpeiker at store teknologiselskap tener på denne typen marknadsføring, og samanliknar fenomenet med tidlegare trendar som sportsdrikken Prime. Prisane på Dubai-sjokoladen varierer, og ein ser liknande tendensar med høg etterspurnad og prisvekst, mellom anna på Finn.no.
24 dager siden
Frisører i Bergen uttrykker frustrasjon over den populære midtskill-trenden blant unge menn, som de mener går på bekostning av personlig stil. Trenden har fått stor utbredelse de siste årene, hovedsakelig på grunn av sosiale medier og influensere. En frisørlærling forteller at mange kunder ønsker midtskill fordi det er populært, men at noen angrer seg senere. Håreksperter tror trenden vil fortsette, men ser også en økende interesse for hockeysveis.
2 måneder siden
En viral trend på TikTok har ført til en markant økning i salget av bakte poteter i norske dagligvarebutikker. Rema 1000 har sett en salgsøkning på 22 prosent de siste to ukene, mens Kiwi melder om en økning på 27 prosent for bakte poteter og hele 80 prosent for kebabdressing. Coop har også registrert en betydelig vekst på 33 prosent i salget av bakepoteter siden nyttår. Trenden har også påvirket salget av tilbehør som bacon, kebabdressing og revet ost. Dagligvarekjedene ser positivt på trenden, da den fremmer et sunt kosthold med økt inntak av grønnsaker.
1 måned siden
Artikkelen omhandler den økende populariteten til Reformer pilates i Norge, en treningsform som har blitt populær gjennom sosiale medier og kjendiser. Sats Bislett introduserer nå Reformer-timer, og opplever stor interesse med lange ventelister allerede før oppstart. En av de som står på venteliste sier at hun tror folk vil prøve noe nytt. Treningsekspert Sølve Sundrehagen anbefaler Reformer for kombinasjonen av styrke og smidighet, og instruktør Adriane Andersen ser et stort potensial for videre spredning av treningsformen i Norge.
1 måned siden
En populær TikTok-trend med Dubai-sjokolade har ført til stor etterspørsel i Haugesund. Lutchfood har lansert en cookie-variant som er svært populær. To journalister fra Haugesunds Avis har testet cookien. Morten Asbjørnsen ga den terningkast 2 og uttrykte at han ikke forstår hypen. Roar Eskild Jacobsen ga den terningkast 3 og ser et potensial.
19 timer siden
Økende global etterspørsel etter matcha-te skaper mangel. Produsenter i Japan sliter med å dekke behovet.
2 måneder siden
Artikkelen omhandler en markant økning i salget av kiwi og bakepoteter hos flere dagligvarekjeder i Norge. Sosiale medier, spesielt TikTok, har skapt trender som fører til økt etterspørsel etter disse produktene. Norgesgruppen melder om over 100 prosent økning i salget av kiwi, grunnet påstander om at frukten kan forbedre søvn. Salget av bakepotet har også økt, inspirert av «Potetmannen98» på TikTok. Coop og Rema 1000 bekrefter også økt salg av bakepoteter, og Rema 1000 ser positivt på trenden som fremmer grønnsaker. Dagligvarekjedene jobber for å holde tritt med den plutselige etterspørselen.
2 måneder siden
Dubai-sjokoladen, som ble et fenomen i 2024, selges for over 1000 kroner kiloen hos Mattorget på Gjennestad. Butikken opplever god etterspørsel etter den virale sjokoladen til tross for prisen. Sjokoladen har blitt populær gjennom TikTok, og flere produsenter har laget sine egne varianter. Gründeren av Mattorget, Tor Kristian Stevik, forteller at de tok inn sjokoladen etter ønske fra kundene. Han tror populariteten skyldes hypen rundt sjokoladen, og at den høye prisen reflekterer både etterspørselen og leverandørens priser.