En planlagt visning av operaen «Fidelio» på Gimle kino ble avbrutt etter kort tid grunnet tekniske problemer. Lyd, bilde og tekst var usynkronisert med flere sekunders forsinkelse, noe som skapte forvirring og frustrasjon blant publikum.
Mange valgte å forlate salen. Kinoen forsøkte å løse problemet, men fortsatte visningen uten å lykkes.
Nordisk filmkino beklager hendelsen og tilbyr refundering og nye billetter. Feilen rammet også andre kinoer som viste samme fil.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
4 måneder siden
Nav opplevde tekniske problemer på sine nettsider søndag, noe som førte til at flere brukere ikke fikk sendt inn meldekort. Dette kunne potensielt ført til forsinkede utbetalinger for de som er avhengige av dagpenger. Nav beklager feilen og opplyser at den nå er rettet. Brukere som opplevde problemer, kan sende inn meldekort via en alternativ lenke. Nav har publisert informasjon om hendelsen på sine nettsider og meldekort-sider. Feilen skyldtes problemer med tilgangen til meldekortet via «Min side» på Nav.no.
1 måned siden
En signalfeil førte til full stans i togtrafikken på Østlandet, noe som skapte frustrasjon og forsinkelser for mange passasjerer. Blant de rammede var en skiturist på vei til Finse, som opplevde mangelfull informasjon fra togselskapet. Han måtte vente lenge uten å få informasjon og vurderte derfor å endre sine opprinnelige turplaner. Feilen ble rettet klokken 09.19, men da var mange passasjerer allerede berørt av stansen.
22 timer siden
Flere brukere opplever problemer med å logge inn hos Sparebank1. Banken bekrefter driftsproblemer og jobber med en løsning.
3 måneder siden
DNB opplever tekniske problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen. Samtidig melder Vipps om problemer for enkelte brukere knyttet til kortbetalinger. Ifølge Vipps skyldes problemene en feil hos deres betalingsleverandør. Både DNB og Vipps jobber med å løse problemene så raskt som mulig. BankID er ikke berørt av problemene og fungerer som normalt.
3 måneder siden
BankID opplevde omfattende problemer torsdag morgen og formiddag, noe som førte til at tjenesten var utilgjengelig for mange brukere. Kommunikasjonsrådgiver Olav Kjær i Stø (tidligere BankID/BankAxept) opplyste at feilen ble lokalisert og rettet rundt klokken 11.30, og at tjenesten nå fungerer som normalt igjen. Kodebrikkefunksjonen var tilgjengelig gjennom hele perioden, selv om en feil på nettsiden feilaktig viste den som utilgjengelig. Stø beklager ulempene dette medførte for brukerne.
4 måneder siden
Flere Nav-brukere opplevde tekniske problemer som hindret dem i å levere meldekort. Nav bekrefter problemene og beklager ulempene, men opplyser at feilen nå er rettet. De ber berørte brukere om å sende inn meldekortene på nytt for å sikre normal utbetaling. Mange var bekymret for om de ville få utbetalinger før jul, da meldekort må leveres hver fjortende dag for å motta dagpenger, arbeidsavklaringspenger eller tiltakspenger.
3 måneder siden
Flere banker og offentlige tjenester, som Nav og Helsenorge, opplevde nedetid mandag morgen. Tietoevry, som er leverandør for flere banker og ID-porten, bekreftet en teknisk feil i sin infrastruktur som forårsaket problemene. Dette påvirket betalingstjenester som Vipps og nettbank, men kortbetaling fungerte som reserveløsning. Digitaliseringsdirektoratet bekreftet at alle deres løsninger var oppe igjen etter klokken 09.15. Telenor registrerte også en feilsituasjon på sitt bedriftsnett, men BankID fungerte som normalt. Feilen ble rettet, og leverandørene beklaget ulempene for kundene.
18 dager siden
Nordnet opplevde tekniske problemer torsdag morgen, noe som rammet kunder i hele Norden. Problemene oppsto på grunn av svært høy aktivitet i markedet, særlig ved børsåpning. En småsparer uttrykte frustrasjon over å ikke kunne handle aksjer grunnet treghet i systemet. Nordnet beklager hendelsen og forklarer at de opplevde rekordhøy pågang. Selskapet har oppgradert systemene sine for å håndtere større volum i fremtiden og forebygge lignende hendelser.
1 måned siden
Sparebank 1 opplevde driftsproblemer som førte til at både appen og nettsiden var utilgjengelige for kundene lørdag kveld. Banken beklaget situasjonen og forsikret at de jobbet med å løse problemet. Klokken 21.20 meldte banken at alle systemer var oppe og gikk som normalt igjen.
7 dager siden
Norsk Tipping opplever tekniske problemer som forsinker utbetalingen av millionpremier til 62 Lotto-vinnere etter lørdagens Supertrekning. Problemet skyldes at spillmotoren henger, noe som gjør at trekningstallene ikke kobles til kundedata i databasen. Varslingen av vinnerne startet søndag kveld og er godt i gang mandag, men ikke alle er kontaktet ennå. Norsk Tipping forventer å nå alle vinnerne i løpet av mandagen, men erkjenner at det ikke alltid er lett å få tak i alle med en gang. Lotteritilsynet krever en grundig forklaring på hendelsen. Flere spillere har uttrykt frustrasjon over situasjonen, og tidligere i år ble Norsk Tipping ilagt et gebyr på 36 millioner kroner for andre avvik i spillappen.