En intens priskrig på julevarer har ført til at mange populære produkter, inkludert Ringnes juleøl, er utsolgt i flere butikker. DinSide har undersøkt tilgjengeligheten og bekrefter at flere butikker i Oslo er tomme for Ringnes juleøl.
Ringnes opplyser at de ikke vil produsere mer juleøl før jul, da produksjonen er planlagt i god tid før sesongen. Kommunikasjonsdirektør i Ringnes, Johanna Ellefsen Rostad, forklarer at den høye etterspørselen, kombinert med priskonkurransen, har ført til at varene er revet bort.
Kunder som ikke har kjøpt juleøl ennå, risikerer å gå tomhendt hjem. Butikker med et bredere utvalg kan fortsatt ha noe juleøl fra Ringnes og andre merker.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
4 måneder siden
Mange butikker er nå utsolgt for Ringnes juleøl, og bryggeriet melder at de ikke vil produsere mer før jul. Kommunikasjonsdirektør i Ringnes, Johanna Ellefsen Rostad, forklarer at den store etterspørselen skyldes at ølet har vunnet flere øltester, i tillegg til priskonkurransen. Juleølet produseres i god tid før sesongen, og Ringnes har nå sendt ut det de forventer å selge. Kiwi opplyser at omtrent halvparten av deres butikker var tomme for Ringnes juleøl på lørdag. Priskrigen på juleøl har tidligere fått Kristelig folkeparti til å reagere.
4 måneder siden
Priskrigen på julevarer har ført til stor etterspørsel og hamstring i butikkene. Flere populære juleprodukter, som juleøl, marsipan og grøt, er vanskelig å få tak i. Leverandørene melder om at de ikke har kapasitet til å produsere mer av enkelte varer før jul. Coop har innført en maksgrense for antall julevarer per kunde for å forhindre hamstring. Både Kiwi og Rema 1000 melder om høy omsetning, men også risiko for tomme hyller. Ringnes bekrefter at det ikke produseres mer billig juleøl.
4 måneder siden
En intens priskrig på juleøl har ført til dramatiske prisfall, med Ringnes juleøl som et av de mest berørte produktene. Prisene har sunket helt ned til 18,60 kroner, noe som har ført til hamstring og tomme hyller i flere butikker. Dette har skapt bekymring hos organisasjoner som Av-og-til, som mener priskrigen er uheldig og kan føre til økt alkoholforbruk i julen. Dagligvarekjedene forsvarer seg med å tilby rimelige alkoholfrie alternativer, og salget av disse har økt markant.
4 måneder siden
Flere dagligvarebutikker melder om tomme hyller for julegløgg. Priskrigen på julemat har ført til økt etterspørsel og mangel på flere typiske julevarer, som julebrunost og ferdig risengrynsgrøt. Til tross for økt produksjon fra Tine, er disse varene vanskelige å få tak i. Kiwi bekrefter at flere av deres butikker er tomme for gløgg, og at leverandørene ikke produserer mer før jul. Rema 1000 opplyser også om at enkelte sesongvarer kan være utsolgt, men forsikrer at de har mange alternativer for kundene.
14 dager siden
En priskrig på påskegodteri har ført til at mange butikker er utsolgt for populære produkter som Freias fylte påskeegg. Romerikes Blad melder om tomme hyller hos flere dagligvarekjeder, inkludert Kiwi og Coop. Kiwi forklarer at de hadde bestilt rekordmye påskegodt, men likevel opplever utsolgtsituasjoner. Freia bekrefter at de er tomme på lager og har sendt ut alt de har produsert. Coop mener det er snakk om sunn konkurranse, mens Meny valgte å holde høyere priser og har fortsatt varer i hyllene. Rema 1000 har fremdeles påskevarer, men er utsolgt for Nidars egg.
4 måneder siden
Lavpriskjedene opplever en intens priskrig under årets julehandel, med varer som selges til dumpingpriser og enkelte varer med prisfall på over 80 prosent. Kjededirektør i Coop Extra, Håvard Jensen, beskriver situasjonen som ekstremt tøff og ulikt noe han har opplevd tidligere. Det er spesielt stor etterspørsel etter risgrøt, noe som har ført til forsyningsproblemer. Samtidig ser butikkene at handlemønsteret endrer seg, med økt handel rundt lønningsdager, noe som tyder på at mange opplever dyrtiden som krevende. Kiwi melder også om travle dager og at populære varer som Edamer og Nonstop tømmes raskt. Butikkene jobber hardt for å fylle på hyllene, men enkelte julevarer er begrenset tilgjengelig.
4 måneder siden
Årets julepriskrig har resultert i betydelige prisreduksjoner på en rekke populære julevarer, som Twist, julepølse og Kong Haakon-konfekt. Kundene dokumenterer sine kupp på sosiale medier, og mange butikker opplever tomme hyller på grunn av den høye etterspørselen. Eksempler på lave priser inkluderer julepølse til 7,90 kroner og Vossakorv til 3,80 kroner. Flere kunder uttrykker glede over de lave prisene, som gir familier med lav inntekt mulighet til en bedre julefeiring. Samtidig har enkelte varer blitt utsolgt raskt, som julemarsipan og risgrøt, noe som viser hvor populær priskrigen er.
4 måneder siden
Tine opplever problemer med å levere nok julegrøt på grunn av økt etterspørsel og priskrig i butikkene. Til tross for en daglig produksjon på opptil 80 000 beger, klarer ikke meieriet på Tretten å holde tritt med etterspørselen. Priskrigen har presset prisene ned til under 3 kroner per beger, noe som har ført til tomme hyller i flere butikker. Tine er kritisk til priskrigen og mener den er respektløs overfor produktet, som de anser som et kvalitetsprodukt med en god normalpris.
13 dager siden
Flere butikker i Gjøvik melder om utsolgt påskegodteri før påskeferien. Priskrigen mellom dagligvarekjedene har ført til økt etterspørsel og tomme hyller for populære produkter som marsipan. Kjøpmann Morten Engen ved Rema 1000 Stadion forklarer at det er vanskelig å forutse hvilke produkter som rammes av priskrig, da bestillingene gjøres lang tid i forveien. Til tross for mangel på enkelte varer, forsikrer han at det fortsatt er rikelig med andre alternativer, spesielt frukt og grønt.
3 måneder siden
Butikkhyller over hele landet har de siste dagene vært tomme for en rekke varer, spesielt i Coop-butikker. Kunder har møtt beskjeder om leveringsutfordringer, råvaremangel og utsolgte varer. Høytider og en intens priskrig før jul har ført til lavere produksjon og økt etterspørsel, noe som har tømt lagrene. Mens noen butikker har hatt store problemer, har andre, som Kiwi, hatt fulle hyller. Dagligvarekjedene jobber med å fylle opp hyllene igjen og forventer at situasjonen vil normalisere seg i løpet av kort tid.