Franske Burger King overrasket mange ved å lansere kyllingnuggets med kaviar, til tross for skepsis om en mulig aprilspøk. Kaviaren er av en eksklusiv type, men prisen er relativt overkommelig.
Stuntet har generert betydelig oppmerksomhet, og selv om Burger King Norge ikke har umiddelbare planer om å introdusere retten, lar de seg inspirere. Trenden med kaviar på nuggets er ikke ny, med Rihanna som en av de som har bidratt til å popularisere den.
McDonald's ser positivt på kundenes eksperimentering med å kombinere kaviar og nuggets på egenhånd, men har ingen planer om å tilby det selv.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
1 måned siden
Rema og Kiwi har lansert en rekke nye produkter for airfryeren, med mål om å bringe amerikansk gatekjøkkenmat inn i norske hjem. Testen viser at Rema utmerker seg med sine friterte løkringer og chili cheese nuggets, som får svært gode tilbakemeldinger. Kiwi sine mozzarella sticks og fritert kylling vurderes også som gode alternativer, mens "Boneless Chicken" får svært dårlig kritikk. Mange av produktene er rimelige og gir en smak av amerikansk diner, men kvaliteten varierer betydelig. Testen gir et innblikk i hvilke produkter som leverer best resultat i airfryeren.
3 måneder siden
Den britiske burgerrestauranten Zahut's Burgers har skapt oppsikt med sin nye burger, «The Bonnie Blue», oppkalt etter pornoskuespilleren Bonnie Blue. Burgeren består av flere kjøttstykker, ulike oster og sauser. Lanseringen har ført til blandede reaksjoner i sosiale medier, der noen ser på den som pervers, mens andre hyller den som et markedsføringsstunt. Bonnie Blue er kjent for sin angivelige rekord med 1057 sexpartnere på 12 timer, noe som har gjort henne til en kontroversiell figur. Restauranten antyder også at burgeren kan sette verdensrekorder.
2 måneder siden
Artikkelen omhandler fastelavnsboller i København, hvor trenden har eksplodert med ekstravagante varianter og høye priser. Spesielt Maison D'Angleterre skiller seg ut med sine luksusboller toppet med kaviar og bladgull. Matformidler Helle Øder Valebrokk mener utviklingen har gått for langt og etterlyser mer fokus på kvaliteten av selve bollen i Norge. Selv Noma har deltatt i trenden, noe som førte til lange køer. Artikkelen belyser kontrasten mellom tradisjonelle og moderne fastelavnsboller.
3 måneder siden
En dansk matvarekjede har lansert en ny type kjøttdeig bestående av 50% oksekjøtt og 50% kyllingkjøtt, med mål om å redusere CO2-avtrykket. Produktet er tilgjengelig i flere butikker i Danmark. Den nye deigen møter skepsis fra kokk Jan Henrik Syversen, som mener det er et økonomisk grep og ikke et kvalitetsprodukt. Norske dagligvarekjeder har foreløpig ingen planer om å lansere lignende produkter, men fokuserer på andre klimasmarte alternativer. Norske kjøttprodusenter fremhever også at norsk kjøtt har lavere utslipp enn internasjonalt gjennomsnitt.
3 måneder siden
KFC i Spania har lansert en ny versjon av sine pommes frites etter tidligere kritikk. Lanseringen ble markert med en kampanje på X, der kunder kunne hente 2,4 kilo pommes frites ved å vise frem en kupong. Mange kunder har delt bilder av seg selv med store mengder pommes frites, og noen har til og med brukt kofferter for å frakte dem. Tilbakemeldingene på de nye pommes fritesene er blandet, og noen kunder foretrekker den gamle versjonen.
3 måneder siden
En konflikt mellom et hipt spisested i Oslo og to influensere har skapt stort engasjement i norske medier og sosiale medier. Saken, som handler om bruk av lysutstyr under et restaurantbesøk, har blitt gjenstand for debatt og kommentarer fra kjendiser, samfunnsdebattanter og til og med flyselskaper. Artikkelen hevder at den massive oppmerksomheten er særnorsk, og at nordmenn har en lav terskel for å bli sjokkert over slike hendelser. Janteloven og en uskreven norm om å ikke skille seg ut, nevnes som mulige årsaker. Det påpekes også at mediekjøret rundt saken gjør det enkelt for aktører å profittere på oppmerksomheten.
2 måneder siden
Kebab og gyros utfordrer taco som helgefavoritt, spesielt med den svenske aktøren Super Mønsj som opplever stor etterspørsel i Norge. Meny rapporterer om utsolgte hyller kort tid etter lansering. Kebab og gyros appellerer bredt fordi man kan sette sammen retten selv, på samme måte som taco. Coop lanserer også en ny serie med kebab- og gyros-produkter, inspirert av den svenske trenden, men med norsk kjøtt. Flere aktører har lansert kebabprodukter og bidrar til å drive trenden.
1 måned siden
Lerum og Brynild lanserer sukkerfri saft med godteri-inspirerte smaker som Gomp, Seigmenn og Stupedama. Spesielt Stupedama-smaken har vakt oppsikt, med beskrivelser som spenner fra hostesaft til Jägermeister. Dette følger trenden med godteri-saft, der Fun Light (Orkla) var tidlig ute og planlegger nye smaker til sommeren. Smågodtsaften har vært en salgssuksess, men er kun tilgjengelig i en begrenset periode.
1 måned siden
En brødskive med peanøttsmør, grillpølser og sennep har skapt debatt i Facebook-gruppen «Rate My Plate». De fleste brukerne reagerer med avsky, men noen få er nysgjerrige på å smake. Artikkelen påpeker at peanøttsmør ofte brukes i uvanlige kombinasjoner, som peanøttsmør og syltetøy eller peanøttsmør på burger. Det er usikkert om denne spesielle brødskiven vil bli en trend.
1 måned siden
Kiwi styrker sin posisjon som landets største dagligvarekjede, mens Meny opplever nedgang. Norgesgruppen overrasker ved å publisere sine markedsandeler før de andre aktørene, noe som vanligvis skjer på fredag. Denne tidlige offentliggjøringen skjer midt i en debatt om åpenhet rundt markedsandeler i dagligvarebransjen, der Konkurransetilsynet har valgt å lage sin egen oversikt på grunn av manglende offentliggjøring fra analyseselskapet NielsenIQ. Forbrukerrådet har kritisert mangelen på åpenhet, og Norgesgruppen snudde fra tidligere hemmelighold etter press fra konkurrenter.