Nav opplevde tekniske problemer på sine nettsider som hindret brukere i å sende inn meldekort, noe som skapte bekymring for forsinkede utbetalinger, spesielt før jul. Problemene oppsto ved tilgang til meldekort via 'Min side', men Nav har nå rettet feilen.
Brukere som ble berørt, oppfordres til å sende inn meldekort så snart som mulig via en alternativ lenke for å sikre normal utbetaling.
Nav beklager ulempene dette har medført og har publisert informasjon om hendelsen på sine nettsider.
4 måneder siden
Nav opplevde tekniske problemer på sine nettsider søndag, noe som førte til at flere brukere ikke fikk sendt inn meldekort. Dette kunne potensielt ført til forsinkede utbetalinger for de som er avhengige av dagpenger. Nav beklager feilen og opplyser at den nå er rettet. Brukere som opplevde problemer, kan sende inn meldekort via en alternativ lenke. Nav har publisert informasjon om hendelsen på sine nettsider og meldekort-sider. Feilen skyldtes problemer med tilgangen til meldekortet via «Min side» på Nav.no.
4 måneder siden
Nav beklager tekniske problemer som har hindret brukere i å levere meldekort. Dette har skapt bekymring for utbetalinger før jul. Problemene oppsto ved tilgang til meldekort via 'Min side', men er nå løst. Nav oppfordrer berørte brukere til å sende inn meldekort så snart som mulig for å sikre normal utbetaling. Informasjon om problemene ble delt på Navs nettsider og meldekortsider. Nav beklager ulempene dette har medført for brukerne.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
4 måneder siden
Flere Nav-brukere opplevde tekniske problemer som hindret dem i å levere meldekort. Nav bekrefter problemene og beklager ulempene, men opplyser at feilen nå er rettet. De ber berørte brukere om å sende inn meldekortene på nytt for å sikre normal utbetaling. Mange var bekymret for om de ville få utbetalinger før jul, da meldekort må leveres hver fjortende dag for å motta dagpenger, arbeidsavklaringspenger eller tiltakspenger.
4 måneder siden
Nav beklager tekniske problemer som har hindret brukere i å levere meldekort. Dette har skapt bekymring for utbetalinger før jul. Problemene oppsto ved tilgang til meldekort via 'Min side', men er nå løst. Nav oppfordrer berørte brukere til å sende inn meldekort så snart som mulig for å sikre normal utbetaling. Informasjon om problemene ble delt på Navs nettsider og meldekortsider. Nav beklager ulempene dette har medført for brukerne.
1 dag siden
Flere brukere opplever problemer med å logge inn hos Sparebank1. Banken bekrefter driftsproblemer og jobber med en løsning.
3 måneder siden
Nettavisen E24 opplevde tekniske problemer som førte til ustabil tilgang til nettsiden. Problemene startet lørdag ettermiddag, og teknikere jobbet med å rette feilen. Flere andre norske nettaviser, som VG, Stavanger Aftenblad og Bergens Tidende, hadde også tekniske problemer samme kveld. Dette tyder på at det kan ha vært et større teknisk problem som påvirket flere mediehus.
3 måneder siden
Flere banker og offentlige tjenester, som Nav og Helsenorge, opplevde nedetid mandag morgen. Tietoevry, som er leverandør for flere banker og ID-porten, bekreftet en teknisk feil i sin infrastruktur som forårsaket problemene. Dette påvirket betalingstjenester som Vipps og nettbank, men kortbetaling fungerte som reserveløsning. Digitaliseringsdirektoratet bekreftet at alle deres løsninger var oppe igjen etter klokken 09.15. Telenor registrerte også en feilsituasjon på sitt bedriftsnett, men BankID fungerte som normalt. Feilen ble rettet, og leverandørene beklaget ulempene for kundene.
3 måneder siden
Mandag morgen oppsto det tekniske problemer som rammet flere store aktører i Norge. ID-porten, som er innloggingstjenesten for alle offentlige tjenester, er nede, noe som påvirker virksomheter som Skatteetaten og Nav. DNB har problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen, mens Vipps opplever problemer for enkelte brukere. Telenor melder også om feil som påvirker telefondekningen. Det er foreløpig ukjent hva som er årsaken til problemene, og om de har en sammenheng. Alle de berørte selskapene jobber med å løse problemene og beklager overfor sine kunder.
1 måned siden
NAV sine nettsider er utilgjengelig lørdag morgen. Flere brukere har kontaktet VG og meldt om at de ikke får brukt nettsiden.
3 måneder siden
En feil i Ruters system førte til at reisende ikke fikk logget inn eller betalt for billetter i appen mandag ettermiddag. Feilen ble oppdaget like før klokken 13.30. Ruter opplyser at det ikke vil bli delt ut bøter for manglende billett så lenge betalingssystemet er nede. De oppfordrer likevel reisende til å følge med i appen og betale når systemet er oppe igjen. Ruter jobber med å rette feilen og beklager problemene dette medfører. Det er fortsatt betydelige problemer med innloggingen, og mange kunder forsøkte å logge ut av appen, noe som forverret problemene.
3 måneder siden
DNB opplever tekniske problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen. Samtidig melder Vipps om problemer for enkelte brukere knyttet til kortbetalinger. Ifølge Vipps skyldes problemene en feil hos deres betalingsleverandør. Både DNB og Vipps jobber med å løse problemene så raskt som mulig. BankID er ikke berørt av problemene og fungerer som normalt.
3 måneder siden
Nordea opplevde en teknisk feil som førte til at noen kunder mottok årsoppgaver som tilhørte andre. Feilen er nå rettet, og de feilsendte oppgavene er slettet fra den digitale postkassen E-boks. Kommunikasjonsdirektør Christian Steffensen beklager hendelsen og forsikrer at de vil følge opp de berørte kundene. Nordea vil også rapportere saken til relevante myndigheter, inkludert Datatilsynet og Finanstilsynet. Banken har ikke opplyst om hvor mange som er berørt eller hva som var årsaken til feilen.