BaneNor opplever feil i sine informasjonssystemer, noe som resulterer i upålitelig reiseinformasjon for togreisende over hele landet. Feilen påvirker apper som Vy og Entur, samt informasjonstavler, og gjør at reisende ikke kan stole på sporinformasjonen som gis. Endringer i sporbruk annonseres manuelt, primært via høyttaleranlegg.
Selv om selve togtrafikken ikke er direkte berørt, kan reisende oppleve forsinkelser og unøyaktigheter i informasjonen de mottar. Feilen er mest merkbar på Oslo S.
BaneNor jobber med å løse problemet, men det er foreløpig ingen estimert tid for når systemene vil være fullt operative igjen. Reisende oppfordres til å møte opp på stasjonene som vanlig og følge med på manuelle kunngjøringer.
2 måneder siden
BaneNor opplever problemer med informasjonssystemene sine, noe som resulterer i upålitelig informasjon i reiseapper som Vy og Entur. Feilen gjelder over hele landet og fører til at informasjon om togavganger må formidles manuelt. Selv om selve togtrafikken ikke er direkte berørt, kan reisende oppleve forsinkelser i informasjonen de mottar. BaneNor arbeider med å løse problemet og oppfordrer reisende til å møte opp på stasjonene som vanlig. De vurderer også å sette inn ekstra ressurser for å håndtere den manuelle informasjonsflyten.
2 måneder siden
Bane NOR opplever problemer med et informasjonssystem som påvirker kommunikasjonen til apper og informasjonstavler. Reisende kan ikke stole på sporinformasjonen i apper som Nå-appen, Entur, Vy-appen og Google Maps. Endringer i sporbruk annonseres manuelt over høyttaleranlegget, og feilen rammer hele landet, men er mest merkbar på Oslo S. Det er ingen estimert tid for når feilen vil være rettet.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
2 måneder siden
Bane NOR opplever problemer med et informasjonssystem som påvirker kommunikasjonen til apper og informasjonstavler. Reisende kan ikke stole på sporinformasjonen i apper som Nå-appen, Entur, Vy-appen og Google Maps. Endringer i sporbruk annonseres manuelt over høyttaleranlegget, og feilen rammer hele landet, men er mest merkbar på Oslo S. Det er ingen estimert tid for når feilen vil være rettet.
1 måned siden
Togtrafikken mellom Drammen og Asker er stoppet på grunn av en signalfeil. Bane Nor arbeider med å løse problemet, men forventer at det vil ta tid. Passasjerer må regne med forsinkelser og innstillinger, og togselskapene jobber med å sette opp alternativ transport. Reisende oppfordres til å følge med på sine reiser for oppdatert informasjon. Bane Nor beklager ulempene dette medfører for de reisende.
1 måned siden
Togtrafikken på Østlandet opplever forsinkelser og innstillinger på grunn av redusert kapasitet mellom Hvalstad og Asker. Bane Nor arbeider med å rette feilen, men det kan ta opptil et døgn. Dette påvirker flere toglinjer, inkludert Spikkestad–Lillestrøm, Asker–Kongsvinger og Drammen–Lillehammer. Reisende må forvente forsinkelser, og Bane Nor beklager ulempene dette medfører. Ny oppdatering om situasjonen ventes natt til 26. mars.
4 måneder siden
Togtrafikken i hele Norge er lammet på grunn av en feil i kommunikasjonssystemet mellom tog og togledere. Samferdselsministeren har uttalt at situasjonen er alvorlig. Bane Nor jobber med å finne feilen, men det er ikke kjent hvor lang tid det vil ta å løse problemet. Flere togselskaper har innstilt sine avganger ut dagen, og det er mangel på alternative transportløsninger som busser. Passasjerer kan i noen tilfeller få dekket taxi eller flybillett, men må legge ut selv. Det har vært meldt om frustrasjon blant passasjerer over manglende informasjon.
1 måned siden
En signalfeil ved Oslo S har ført til full stans i togtrafikken på deler av Østlandet. Bane Nor jobber med å finne feilen, men har foreløpig ingen tidshorisont for når trafikken kan gå som normalt igjen. Flere togstrekninger er berørt, og reisende oppfordres til å finne alternative transportmuligheter. Togselskapene jobber med å organisere alternativ transport, men Flytoget henviser passasjerer til taxi og buss. Reisende oppfordres til å følge med på oppdatert reiseinformasjon fra togselskapene.
4 måneder siden
Bane Nor melder om problemer i togtrafikken på strekningen mellom Lillestrøm og Oslo lufthavn Gardermoen. En feil på sporet har ført til forsinkelser og innstillinger for en rekke toglinjer, inkludert Flytoget. Reisende må forvente forsinkelser og oppfordres til å følge med på oppdateringer. Bane Nor vil komme med en ny oppdatering klokken 18:00.
4 måneder siden
Det er full stans i togtrafikken i hele Norge på grunn av en feil i kommunikasjonssystemet mellom tog og togledere. Feilen ligger i GSMR-systemet, ifølge Bane Nor. Togene må stå stille til situasjonen er avklart, og det er usikkert hvor lang tid det vil ta å rette feilen. Reisende må regne med forsinkelser og innstillinger. Bane Nor meldte om feilen klokken 7.55 første juledag. Selv om det er mindre trafikk enn vanlig, påvirker dette mange reisende.
2 måneder siden
En IT-feil hos det nordiske kollektivselskapet Nobina fører til betydelige forsinkelser i busstrafikken i flere nordiske land, inkludert Norge. Problemene påvirker sanntidssystemer og bussenes evne til å motta informasjon om ruter, noe som skaper utfordringer for samordningssentraler og passasjerer. Feilen rammer også planlegging og systemer i kjøretøyene. Helsingfors er spesielt hardt rammet, med mange kanselleringer.
1 måned siden
Togtrafikken mellom Asker og Drammen er stengt på grunn av en signalfeil. Bane Nor arbeider med å rette feilen, men tidspunktet for normal drift er usikkert. Flere toglinjer er berørt, noe som har ført til lange køer ved Drammen stasjon, der mange pendlere venter på alternativ transport. Reisende må regne med forsinkelser og eventuelle innstillinger, ifølge Vy.
2 måneder siden
Dataproblemer hos kollektivselskapet Nobina fører mandag morgen til bussforsinkelser i både Norge og Sverige. I Oslo er flere Ruter-avganger rammet fordi bussenes sanntidssystem er ute av drift, noe som betyr at bussene ikke får informasjon om avgangstider. Ruter må derfor gjøre jobben manuelt. Forsinkelsene er på rundt 10 minutter og rammer flere linjer. Nobina bekrefter at de har store forstyrrelser på grunn av manglende internettforbindelse, noe som påvirker systemene for kjøretøy, planlegging og timeplaner.