Artikkelen oppsummerer og vurderer nye yoghurtprodukter på markedet i 2025, inkludert kvarg fra Yoplait, Skyr i ulike smaker, og Synnøve proteinyoghurt. Yoplait kvarg roses for sin gode smak og konsistens, og trekkes frem som en vinner etterlengtet i Norge.
Skyr jordbær og vannmelon får positiv omtale for god og balansert smak. Skyr fersken og pasjonsfrukt får derimot kritikk for å minne om energidrikk.
Synnøve proteinyoghurt fremheves som et sunt alternativ med god vaniljesmak, men prisen trekkes frem som høy.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
2 måneder siden
Artikkelen tester et utvalg av nye matvarer i butikk, inkludert yoghurt, middagsretter og chips. Mango sticky rice og Tulip slow cooked indrefilet får gode anmeldelser for smak og enkel tilberedning. Hjemmekebab-settet overrasker positivt med god smak. Vårrullene får derimot dårlig kritikk for smak og konsistens. Testpanelet er heller ikke imponert over de nye chipstypene fra Maarud og Frostachips. Artikkelen varsler kommende tester av drikke, kjeks, is og godteri.
19 dager siden
Artikkelen omhandler lanseringen av Yoplait Kvarg i Norge, en ny kvarg-yoghurt som konkurrerer med Tines Kesam. Produktet har blitt svært populært og salget overgår forventningene. En kostholdsrådgiver uttrykker bekymring for et økende «proteinhysteri» og påpeker at de fleste ikke trenger å øke proteininntaket. Butikkjeder som Coop og Meny bekrefter den høye etterspørselen etter proteinrike meieriprodukter, og fremhever Yoplait Kvarg som en av de mest populære lanseringene.
1 måned siden
En test av årets godterinyheter avdekker både positive og negative overraskelser. Testpanelet, bestående av en dessertkokk og en konditorlærling, vurderte produktene etter utseende, duft, konsistens og smak. KitKat Chunky Peanut butter og Freia Kvikk Lunsj med appelsin og havsalt utmerket seg positivt. Panelet etterlyste generelt mer salt i godteriet for å balansere sødmen og fremheve smakene. Flere av nyhetene viste seg å være kopier av eksisterende produkter, og noen skuffet på grunn av smak eller konsistens.
1 måned siden
Artikkelen belyser den økende populariteten til proteinrike produkter i norske matbutikker. Meieriprodusenter som Q-meieriene og Tine responderer på etterspørselen ved å lansere nye produkter. Ifølge en ernæringsfysiolog dekker et balansert kosthold proteinbehovet for folk flest, mens en personlig trener argumenterer for at de som ønsker å bygge muskler trenger ekstra protein. Undersøkelser viser at et stort antall nordmenn anser protein som viktig, og at proteinprodukter appellerer til et bredt spekter av aldersgrupper.
9 dager siden
Et panel av kokker har testet årets iskremnyheter fra Hennig-Olsen, Isbjørn is og Diplom-is. Testen avslører både positive overraskelser og skuffelser. Kokkene savnet mer nyskapning, men fremhevet samtidig flere gode kandidater. Blant favorittene finner vi Litago sjokolade og Big Deal peanøtt, mens Dream fløteis sitron stakk av med seieren takket være en perfekt kombinasjon av fløteis og syrlig sitrontrekk. Ananassplitt og Oreo-isen fikk derimot blandede tilbakemeldinger, hvor førstnevnte manglet tydelig smak og sistnevnte ble opplevd som tørr.
4 måneder siden
Artikkelen omhandler en test av uvanlige drikkevarer fra Vinmonopolet, inkludert akevitt med smak av popcorn, lutefisk og brunost, samt gin laget på juletrær. Et testpanel med vineksperter vurderte produktene og fant både positive og negative overraskelser. Lutefiskakevitten ble ansett som en nedtur, mens akevittlikøren og popcornakevitten fikk gode tilbakemeldinger. Testpanelet diskuterte også dessertvinens popularitet og foreslo serveringsforslag for de ulike produktene. Artikkelen gir også en beskrivelse av hvert produkt, inkludert ingredienser, pris og alkoholprosent, samt hvem de passer som gave til.
2 måneder siden
Tine har lansert «Norvegia proteinrik», en ost markedsført med fokus på proteininnhold. Til tross for navnet, inneholder den like mye protein som vanlig Norvegia lettost. Forbrukerrådet og ernæringsfysiologer kritiserer markedsføringen for å være misvisende, da forbrukere kan tro osten er et mer proteinrikt alternativ. Den faktiske nyheten er en lengre lagringstid som gir osten en smidigere konsistens og mer smak. Likevel koster «proteinosten» mer enn andre lettoster med samme proteininnhold. Synnøve Finden har også en lignende strategi med sin «proteinost».
2 dager siden
En kokk og en ernæringsekspert kritiserer Q-meierienes nye proteinmelk. De mener produktet er unødvendig prosessert og villedende.
2 måneder siden
Artikkelen gir en oversikt over kommende isnyheter fra Diplom-Is, Hennig-Olsen Is og Isbjørn-Is. Diplom-Is hinter om relansering av en 90-tallsfavoritt, der mye tyder på at det er snakk om Plattfot. Hennig-Olsen Is lanserer flere nyheter, inkludert Soft Shake Popcorn og nye varianter av Crème. Sørlandsis lanserer pistasj- og sjokoladeis, inspirert av Dubai-sjokoladen. Isbjørn-Is lanserer sine nyheter 1. april, med blant annet Ananassplitt og Salmiakkstang. Artikkelen viser også prisstigningen på relanserte isklassikere siden 1990-tallet, og nevner at Splitt-isen kostet 5 kroner i 1990, men nå koster 27 kroner.
2 måneder siden
Artikkelen tar for seg trenden med økt fokus på proteininnhold i dagligvareprodukter, spesielt meierivarer. Klinisk ernæringsfysiolog Cathrine Borchsenius påpeker at forskjellen i proteininnhold mellom vanlige produkter og de med ekstra markert proteininnhold ofte er minimal og ubetydelig for de fleste. Hun understreker at et variert kosthold vanligvis dekker proteinbehovet, og at fokuset heller bør være på å spise mer plantemat og fiber. Produsenter som Tine og Synnøve bekrefter at de møter en økende etterspørsel etter proteinrike produkter, men at proteininnholdet ofte kommer naturlig fra melken eller gjennom konsentrering.