Artikkelen gir en oversikt over kommende isnyheter fra Diplom-Is, Hennig-Olsen Is og Isbjørn-Is. Diplom-Is hinter om relansering av en 90-tallsfavoritt, der mye tyder på at det er snakk om Plattfot. Hennig-Olsen Is lanserer flere nyheter, inkludert Soft Shake Popcorn og nye varianter av Crème.
Sørlandsis lanserer pistasj- og sjokoladeis, inspirert av Dubai-sjokoladen. Isbjørn-Is lanserer sine nyheter 1.
april, med blant annet Ananassplitt og Salmiakkstang. Artikkelen viser også prisstigningen på relanserte isklassikere siden 1990-tallet, og nevner at Splitt-isen kostet 5 kroner i 1990, men nå koster 27 kroner.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 dager siden
Prisen på den populære tursjokoladen Kvikk Lunsj har skutt i været etter påske. Dette skaper reaksjoner blant kunder og reiser spørsmål om dagligvarekjedenes prisstrategier.
2 måneder siden
Artikkelen omhandler kraftige prisøkninger på sjokolade og smågodt hos lavpriskjedene Kiwi, Extra og Rema 1000. Prisene på Freia sjokoladeplater, smågodt og Twist har nådd rekordhøye nivåer. En Freia sjokoladeplate har økt fra rundt 46 kroner til 56,90 kroner, mens smågodt har økt fra 15,90 til 16,90 kroner per hekto. Twist-posen har også blitt mindre, men koster nå nesten 100 kroner. Eksperter mener kjedene kan sette opp prisene for å skape en «sjokkeffekt» ved fremtidige tilbudskampanjer. Kjedene selv begrunner prisøkningene med økte råvarepriser, spesielt kakaoprisen.
2 måneder siden
Diplom-Is relanserer Plattfot-isen, en is formet som en fot, som først ble lansert på starten av 90-tallet. Ifølge Diplom-Is satte isen dype spor i norske ishjerter. Etter 34 år og stor etterspørsel relanseres nå isen. Formen var et hett diskusjonstema internt før lansering, med et ønske om å skape noe utenom det vanlige.
17 dager siden
Artikkelen undersøker priser på afterski-pils og VIP-bord i påsken. Prisene varierer betydelig, med halvliterpriser fra 131 til 161,25 kroner. VIP-bord kan koste opp mot 20 000 kroner. Utestedene forventer storinnrykk og god stemning, og forbereder seg med konserter og underholdning. Flere steder tar også inngangspenger. Koia Afterski i Kvitfjell frakter øl med snøscooter og selger mest øl per kvadratmeter.
2 måneder siden
Artikkelen omhandler oppmerksomhet rundt høye sjokoladepriser før påske, med eksempler på feilprising av Freia påskeegg hos Extra og dyrere sekspakning Kvikk Lunsj hos Rema 1000. Coop beklager feilprisingen av påskeeggene og forklarer at økte råvarepriser på kakao er årsaken til generelt høyere sjokoladepriser. Rema 1000 forklarer at prisen på sekspakningen Kvikk Lunsj var høyere enn å kjøpe enkeltvis på grunn av kampanjepriser på enkeltpakninger, men har justert prisen. Extra hadde en lignende situasjon med Kvikk Lunsj, men har også rettet opp prisen.
28 dager siden
Artikkelen oppsummerer ulike aprilsnarrer fra 2025. Avisa Telen meldte spøkefullt at Heddal Stavkirke skulle oppgraderes med solcellepanel og moderne vinduer. Petter Stordalen annonserte at han bytter ut «Mandag» med «Tirsdag». Sats lanserte indoor running-timer med karaoke, mens Rørosmeieriet introduserte seksliters melkekartonger for å redusere emballasje.
1 måned siden
Artikkelen tar for seg de høye prisene på påskesjokolade tidlig i butikkene, og årsakene bak denne strategien. En professor ved BI forklarer at kjedene forsøker å etablere en «mental pris» hos forbrukerne, for å øke betalingsvilligheten. Prisene er nå opptil åtte ganger høyere enn i fjor, men forventes å synke nærmere påske. Norgesgruppen argumenterer med økte råvarepriser på kakao som en påvirkende faktor, mens bloggeren «Gjerrigknarken» er skeptisk til en omfattende priskrig.
20 dager siden
Artikkelen omhandler en priskrig på påskegodteri, der prisene reduseres fra time til time. "Gjerrigknarken" anbefaler å kjøpe favorittgodteriet tidlig før det blir utsolgt. Prisene på Non Stop og M har rast ned hos Kiwi og Extra, mens Rema 1000 kan komme etter. Prisene på enkelte typer påskemarsipan er nesten halvert, men kan falle ytterligere. Smågodt er også satt ned i pris. Kjedene lover at de har kjøpt inn godt med varer, men Kiwi åpner for maksbegrensning. Lavpriskjedene fremhever også sine frukt- og grøntkampanjer i forbindelse med påsken.
2 måneder siden
Artikkelen omhandler en priskrig på sjokolade, der prisene varierer betydelig mellom ulike butikkjeder. Coop tilbyr store Freia-plater til redusert pris for medlemmer, mens ikke-medlemmer betaler nesten dobbelt så mye. Småsjokolade er billigst hos lavpriskjedene, mens Coop Prix har en betydelig høyere pris. Europris og Gigaboks utmerker seg med gode tilbud på store sjokoladeplater. Kiwi tilbyr ikke kvantumsrabatt for å unngå at folk kjøper mer enn de trenger. Dagligvarekjedene kommenterer prisene og tilbudene.
2 måneder siden
Artikkelen omhandler fastelavnsboller i København, hvor trenden har eksplodert med ekstravagante varianter og høye priser. Spesielt Maison D'Angleterre skiller seg ut med sine luksusboller toppet med kaviar og bladgull. Matformidler Helle Øder Valebrokk mener utviklingen har gått for langt og etterlyser mer fokus på kvaliteten av selve bollen i Norge. Selv Noma har deltatt i trenden, noe som førte til lange køer. Artikkelen belyser kontrasten mellom tradisjonelle og moderne fastelavnsboller.