Artikkelen omhandler hvordan kunder kan spare penger på TV-kjøp ved å utnytte ordningen med åpent kjøp. Mange TV-er har blitt satt ned i pris etter jul, og kunder som har kjøpt TV-en til fullpris kan få tilbakebetalt prisforskjellen.
Elektronikkforhandlerne Elkjøp, Power og Komplett tilbyr alle åpent kjøp, men med litt ulike betingelser. Elkjøp og Komplett lar kundene beholde TV-en ved prisreduksjon, mens Power tilbyr tilbakebetaling av mellomlegget.
Det understrekes at åpent kjøp ikke gjelder ved opphørssalg eller pakkepriser. Artikkelen viser til konkrete eksempler på hvor mye penger det er mulig å spare.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
4 måneder siden
En reportasje fra Charlottenberg viser at prisene på julevarer i Sverige varierer stort. Noen varer, som ribbe, har blitt betydelig dyrere, mens andre fortsatt er billigere enn i Norge. Butikksjefen på Hypermat forteller at de har mange norske kunder, spesielt fra Innlandet. Priskrigen i Norge har ført til at enkelte julevarer er billigere der enn i Sverige, noe som gjør det viktigere å være prisbevisst. Den totale prisforskjellen på en handlekurv er mindre enn tidligere, men det er fortsatt penger å spare på enkelte varer.
4 måneder siden
Flere butikker i Norge har innført panteordninger for brukte elektronikk- og husholdningsprodukter. Power tilbyr bonuspoeng for innlevert elektronikk, mens Elkjøp gir avslag på nye varer eller gavekort. Jernia gir innbytterabatt på kjøkkenutstyr og brannslukkere ved innlevering av tilsvarende gamle produkter. Clas Ohlson gir pant for blekkpatroner og tonerkassetter. I tillegg gir flere butikker rabatt på kullsyrepatroner ved innlevering av gamle. Disse ordningene oppfordrer til gjenvinning og gir kundene mulighet til å spare penger.
11 timer siden
En undersøkelse avslører store prisforskjeller på Coops egne merkevarer. Dette står i kontrast til Coops løfte om like lave priser i alle sine butikker.
4 måneder siden
Årets julepriskrig har resultert i betydelige prisreduksjoner på en rekke populære julevarer, som Twist, julepølse og Kong Haakon-konfekt. Kundene dokumenterer sine kupp på sosiale medier, og mange butikker opplever tomme hyller på grunn av den høye etterspørselen. Eksempler på lave priser inkluderer julepølse til 7,90 kroner og Vossakorv til 3,80 kroner. Flere kunder uttrykker glede over de lave prisene, som gir familier med lav inntekt mulighet til en bedre julefeiring. Samtidig har enkelte varer blitt utsolgt raskt, som julemarsipan og risgrøt, noe som viser hvor populær priskrigen er.
1 måned siden
Artikkelen viser hvordan nettbutikker opererer med ulike priser avhengig av om kunden kommer via Prisjakt eller direkte. E24 har funnet prisforskjeller på kontaktlinser hos Lenson og Lensit. Privatøkonom Endre Jo Reite mener dette favoriserer ressurssterke kunder med digital kompetanse, mens andre taper. Prisjakt er kritisk til praksisen og oppfordrer nettbutikkene til å tilby den laveste prisen til alle. Mister Spex, som eier Lensit, bekrefter bruk av dynamisk prising og kanalspesifikke kampanjer, men avviser at det er et forsøk på å manipulere statistikk.
4 måneder siden
Artikkelen avdekker hvordan butikkjeder lurer kunder med tilsynelatende gode tilbud på julevarer. Prisene varierer sterkt mellom ulike størrelser av samme produkt, og kunder kan ende opp med å betale betydelig mer enn forventet. For eksempel kan en liter gløgg være fem ganger dyrere enn en halvliter. Mange kunder opplever dette som forvirrende og vanskelig å navigere, og de er sjokkerte over prisforskjellene. Butikkene forsikrer at de fyller på med varer, men enkelte juleprodukter er begrenset.
1 måned siden
En prissammenligning utført av TV 2 hjelper deg avslører store prisforskjeller mellom lavpriskjeden Extra og supermarkedet Coop Mega. Under Coop Megas kronemarked er mange varer betydelig billigere enn hos Extra, i enkelte tilfeller opptil 35 prosent. Eksperten «Gjerrigknarken» anbefaler forbrukere å følge med på tilbudsaviser fra ulike kjeder for å finne de beste prisene. Coop påpeker at Extra skal være billigst på den totale handlekurven, mens Coop Mega konkurrerer med andre supermarkeder.
2 måneder siden
Artikkelen omhandler en priskrig på sjokolade, der prisene varierer betydelig mellom ulike butikkjeder. Coop tilbyr store Freia-plater til redusert pris for medlemmer, mens ikke-medlemmer betaler nesten dobbelt så mye. Småsjokolade er billigst hos lavpriskjedene, mens Coop Prix har en betydelig høyere pris. Europris og Gigaboks utmerker seg med gode tilbud på store sjokoladeplater. Kiwi tilbyr ikke kvantumsrabatt for å unngå at folk kjøper mer enn de trenger. Dagligvarekjedene kommenterer prisene og tilbudene.
3 måneder siden
Artikkelen omhandler strømpriser og ulike avtaler. Forbrukerrådet anbefaler spotprisavtale med lavt påslag, da grunnprisen er lik for alle leverandører innenfor samme prisområde. Det påpekes at noen leverandører kan tilby lavere påslag eller fastpris. Statkraft spår lavere strømpriser i 2025 grunnet god ressurssituasjon med mye vann i magasinene. Nord-Norge forventes å ha lave priser frem til neste vinter. Selv om spotpris kan svinge, anses det som billigst over tid, mens fastpris gir forutsigbarhet.
17 dager siden
Artikkelen undersøker priskonkurransen på frukt og grønt mellom Kiwi, Rema 1000 og Extra. En pristest utført av TV 2 hjelper deg viser at Kiwi er billigst, særlig med sin Kiwi Pluss-bonus. Eksperter som «Gjerrigknarken» kritiserer bonusordningene for å være kompliserte og forvirrende for kundene, og mener de er utspekulerte måter å øke lojalitet og omsetning på. Forbrukerrådet er også skeptisk. Dagligvarekjedene forsvarer ordningene med at kundene setter pris på dem, og at salget av frukt og grønt har økt betraktelig.