Nyhetssaker

Ramenrestaurant i Kyoto truet kunder etter dårlig anmeldelse – beklager

Dagbladet logo

Dagbladet

372 ord

økonomi og næringsliv

20 dager siden

Legger seg paddeflate

Hovedpunkter

  • Ramenrestaurant i Kyoto utlovet dusør for informasjon om kunder som ga dårlig anmeldelse.
  • Eieren truet kundene og deres familier for å få dem til å endre anmeldelsen.
  • Etter massiv kritikk slettet eieren innlegget og beklaget.
  • Restauranten beklaget hendelsen og lover å forbedre seg.

Vurderinger (AI)

Opplysendende4
Dybde3
Positivitet2
Anbefaling5

Sammendrag

Eieren av ramenrestauranten Toyojiro i Kyoto truet kunder etter at de ga en dårlig anmeldelse. Eieren tilbød en dusør på 7500 kroner for informasjon om kundene, og truet med konsekvenser for deres familier hvis de ikke spiste en ny bolle ramen og skrev en positiv anmeldelse. Etter massiv kritikk slettet eieren innlegget og beklaget. Restauranten fulgte opp med en formell beklagelse og lover å jobbe for å gjenvinne kundenes tillit.

Liknende artikler

- Kongene av fuckings Oslo

Dagbladet logodagbladet.no

1 måned siden

Restauranteier kritiserer matanmeldere etter slakt

Restaurant Bente i Oslo fikk en svært negativ anmeldelse i Aftenposten, noe som har ført til kraftig kritikk fra eier Lennart Pedersen. Han mener matanmeldere er forutinntatte og driver med uthenging, og etterlyser en debatt om anmeldernes rolle. Aftenposten avviser kritikken og sier de jobber for å gi leserne ærlige vurderinger av Oslos restauranter. Tidligere anmeldelser og gjesteomtaler av restauranten er svært delte, med både positive og negative tilbakemeldinger. Pedersen mener presset i bransjen er stort og at matkritikere ikke forstår konteksten de trer inn i.

Stengt på dagen

Dagbladet logodagbladet.no

1 måned siden

Guilty burger stengt etter alvorlige hygienebrudd

Burgerrestauranten Guilty i Drammen ble stengt umiddelbart etter et uanmeldt tilsyn fra Mattilsynet. Tilsynet avdekket alvorlige brudd på hygiene, inkludert mangelfulle rutiner for renhold, forurensningsfare og skadedyrkontroll. Det ble funnet matrester, fett og støv i lokalet, og ansatte brukte skittent arbeidstøy. Eieren beklaget situasjonen og forklarte at oppstarten av en ny avdeling i Oslo hadde tatt mye fokus. Restauranten ble gjenåpnet etter to dager etter å ha rettet opp i feilene. Mattilsynet bekreftet at restauranten hadde gjort tilstrekkelige forbedringer.

Svarer på Aftenposten-anmeldelse: – Uflaks

Nettavisen logonettavisen.no

1 måned siden

«Gladkokken» svarer på Aftenposten-anmeldelse: – Bare uflaks

Jan Henrik «Gladkokken» Syversens restaurant fikk en negativ anmeldelse av Aftenposten Vink, som ga stedet terningkast tre. Anmelderne var skuffet over lokalet, prisene og maten, og mente at prisene ikke samsvarte med kvaliteten. «Gladkokken» mener anmeldelsen var uflaks og antyder at Aftenpostens anmeldere er negative til ham fordi han selv har erfaring med matanmeldelser. Han påpeker at restauranten har fått bedre anmeldelser fra andre aviser, og at den dårlige anmeldelsen førte til økt besøk.

Restaurantsjef om kjendis-tvillinger: – Forsøker å sabotere

VG logovg.no

2 måneder siden

Konflikt mellom influensere og restaurant etter blitsbruk

Influenserne Vita og Wanda Mashadi fikk beskjed om å ikke bruke blits da de tok bilder på restaurant Grotto. De reagerte på måten de ble tilsnakket på og delte sin opplevelse på sosiale medier, hvor de blant annet kalte en ansatt for en «taper». Restaurantsjefen mener influenserne misbruker sin posisjon og forsøker å skade restaurantens rykte. Han reagerer sterkt på omtalen av den ansatte. Restauranten delte influensernes innlegg på Instagram for å vise frem det de mener er urimelig oppførsel. Influenserne sier de har hatt dialog med restaurantsjefen og at de har satt strek i saken. Restauranten tar ingen selvkritikk.

Smørbrødkokker lurt for 40.000 kroner: – Selvfølgelig er det surt

VG logovg.no

1 måned siden

Smørbrødkokk svindlet for 40.000 kroner

En restauranteier på Nøtterøy ble svindlet for 40.000 kroner etter en stor smørbrødbestilling fra et tilsynelatende seriøst firma. Firmaet oppga å skulle ha juleavslutning for sine ansatte og bestilte 250 smørbrød. Da budbilen kom for å hente maten, hadde ikke sjåføren penger, og det ble avtalt at faktura skulle sendes. Det viste seg å være svindel, og politiet henla saken. Restauranteieren tror smørbrødene ble videresolgt i Oslo-området. Han har drevet i bransjen i 34 år og aldri opplevd lignende.

Beklager etter restaurant-besøk

Nettavisen logonettavisen.no

2 måneder siden

Influensere beklager etter restaurantkritikk

Influenser-søstrene Vita og Wanda Mashadi beklager sin håndtering av en episode på restauranten Grotto i Oslo. Etter å ha brukt ekstra lys for å fotografere maten, opplevde de en ubehagelig konfrontasjon med de ansatte. Søstrene kritiserte restauranten i sosiale medier, men innser nå at de håndterte saken feil. De beklager spesielt å ha kalt en ansatt for 'looser' og innrømmer at de lot en negativ hendelse overskygge den positive opplevelsen av maten og servitørene. De vil fremover spørre om tillatelse før de bruker ekstra lys ved fotografering på restauranter.

Mange synes det er ok når influ­ensere blir jekket ned

NRK logonrk.no

2 måneder siden

Debatt om influensere etter konflikt på restaurant

En konflikt mellom influenserne Vita og Wanda Mashadi og restauranten Grotto har skapt debatt om influenseres oppførsel og rolle i offentligheten. Konflikten startet da influenserne klaget over dårlig behandling etter å ha brukt blits under fotografering av maten. Mange har støttet restauranten og kritisert influensernes oppførsel, noe som bekrefter et negativt syn på influensere. Samtidig har influensere blitt en viktig del av matoffentligheten, og mange restauranter samarbeider med dem. Det er imidlertid uklart hva som er influensernes egne meninger og hva de er betalt for å si. Hendelsen har også avdekket en underliggende debatt om normer og hensyn i offentligheten, og noen influensere har fått trusler, inkludert rasistiske.

Lurte til seg smørbrød for 52.000 i Tønsberg

VG logovg.no

1 måned siden

Smørbrødsvindel for 52.000 kroner rammet Tønsberg-firmaer

To cateringfirmaer i Tønsberg ble svindlet for smørbrød til en verdi av 52.000 kroner i julestria. Bestillingene ble gjort på firmaenes nettsider, og smørbrødene ble hentet av en budbil fra Lillestrøm. Sjåføren ba om å få fakturaen tilsendt, men denne ble aldri betalt, og firmaene har ikke fått kontakt med bestilleren. Saken er anmeldt, men politiet har henlagt den som en sivil sak. De berørte firmaene, Herr & Fru og Tunsberg Mathus, uttrykker frustrasjon over å ha blitt svindlet og føler seg naive. De hadde jobbet halve natten for å fullføre den store bestillingen.

Får massiv støtte etter blitskrangel: – Vita og Wanda har vært nyttige idioter

Nettavisen logonettavisen.no

2 måneder siden

Grotto får støtte etter blitskrangel med Mashadi-tvillinger

Tvillingene Vita og Wanda Mashadi kritiserte restauranten Grotto etter å ha blitt bedt om å ikke bruke blits ved fotografering av mat. De delte sin opplevelse i sosiale medier, noe som førte til en offentlig krangel. En omdømmeekspert mener at restauranten tjener på denne konflikten, og kaller tvillingene «nyttige idioter». Grotto har fått mye støtte i sosiale medier, mens tvillingene har mottatt trusler og rasistiske meldinger. Mashadi-søstrene har også anklaget Grotto for rasisme, noe restauranten avviser. Flere kjente personer har gjort narr av situasjonen i sosiale medier, og tvillingene har selv spøkt med situasjonen og brukt den til å promotere sitt eget merke.

Ble vitne til blitskrangel: – Oppfattet dem som uhøflige

VG logovg.no

2 måneder siden

Konflikt om blitsbruk på restaurant: Uenighet om hendelsesforløp

Influenserne Vita og Wanda Mashadi opplevde en konflikt på restaurant Grotto da de brukte blits for å fotografere maten. En ansatt ba dem slutte med blitsen, noe influenserne reagerte negativt på. En annen gjest på restauranten, Kim Bjarne Lodemann-Rosenkrone, oppfattet situasjonen annerledes og mente at influenserne var uhøflige. Han reagerte på influensernes fremstilling av hendelsen i sosiale medier. Restaurantens daglige leder bekrefter at en ansatt ba dem slutte med blitsen. Mashadi-søstrene mener de fikk en uhøflig beskjed fra en ansatt, og at det var dette de reagerte på.