Entelios har inngått en avtale med Norges Skiforbund Langrenn som ny samarbeidspartner for både herre- og damelandslaget. Avtalen annonseres like før ski-VM i Trondheim.
Selskapet ønsker å bidra med energi inn mot mesterskapet på hjemmebane. Dette skjer etter at Equinor og Sparebank1 tidligere har trukket seg som sponsorer.
Skiforbundet Langrenn fremhever at de deler verdier som bærekraft, langsiktighet og prestasjonskultur med Entelios, og ser frem til et godt samarbeid.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
2 måneder siden
Norsk langrenn har sikret seg en ny sponsoravtale med energiselskapet Å Entelios før VM i Trondheim. Avtalen strekker seg ut OL-sesongen og er verdt en millionsum. Dette gir verdifull økonomisk støtte etter nedleggelsen av rekrutt- og juniorlandslagene. Skiforbundet har også forlenget flere eksisterende sponsoravtaler. Til tross for medieomtale om en potensiell sponsorkrise, uttrykker langrennssjefen optimisme og understreker at de jobber aktivt med å sikre en ny hovedsponsor. Hun mener norsk langrenn står sterkt med engasjerte utøvere og et kommende VM på hjemmebane.
1 måned siden
Hopplandslaget har inngått en sponsoravtale med Adidas, gjeldende fra 1. mai 2025. Hoppsjef Jan-Erik Aalbu presenterte avtalen sammen med utøverne Marius Lindvik og Anna Odine Strøm. Avtalen innebærer både utstyr og finansielle bidrag, og beskrives som langsiktig. Aalbu understreker at avtalen vil bidra til å løfte norsk hoppsport etter flere år med økonomiske utfordringer. Landslaget har redusert underskuddet og budsjetterer nå med sikre inntekter på 25,5 millioner kroner for 2025.
2 måneder siden
Skiforbundet har forlenget sin samarbeidsavtale med Craft, en leverandør av klær og utstyr, frem til 2030. Avtalen er verdt et tresifret millionbeløp og gir ifølge forbundet stabilitet i en tid preget av økonomiske utfordringer. Signeringen kommer etter at Skiforbundet nylig besluttet å legge ned junior- og rekruttlandslagene i langrenn på grunn av mangel på midler. Tidligere har også store sponsorer som Equinor og Sparebank1 trukket seg.
1 måned siden
Det norske hopplandslaget har inngått en femårig sponsoravtale med Adidas etter å ha slitt økonomisk. Avtalen trer i kraft 1. mai og ble presentert på en pressekonferanse i Granåsen. Landslaget har hatt økonomiske utfordringer de siste årene, men har oppnådd sportslig suksess, blant annet med Marius Lindviks gull i normalbakken under VM. Jan-Erik Aalbu har jobbet hardt for å sikre nye samarbeidspartnere.
3 måneder siden
NRK har inngått en fireårig avtale med Norges Skiforbund som gir dem rettighetene til å sende alle skirenn i Norge frem til april 2030. Avtalen omfatter verdenscuprenn i langrenn, hopp og alpint, samt den nasjonale langrennsåpningen på Beitostølen og NM-øvelser. NRKs sportsredaktør understreker viktigheten av avtalen for både NRK og norsk skisport, og ser frem til å produsere sendinger fra store mesterskap som VM i Trondheim i 2025 og vinter-OL i Frankrike i 2030. Skipresident Tove Moe Dyrhaug er også fornøyd med å ha sikret det gode samarbeidet med NRK i årene som kommer.
3 måneder siden
TV 2 og Viaplay har inngått et omfattende rettighetssamarbeid som strekker seg frem til 2031. Avtalen innebærer at de to aktørene skal dele rettighetene til en rekke store sportsbegivenheter, inkludert verdenscupen i langrenn, alpint, kombinert og hopp fra sesongen 2026/27. I tillegg omfatter samarbeidet håndball-EM og VM, samt Champions League og Europa League håndball fra 2025. Engelsk FA-cup er også en del av avtalen for inneværende sesong. TV 2 planlegger å sende verdenscuprenn i skiidrettene og håndballmesterskap på sin hovedkanal, noe som er en endring fra Viaplays tidligere praksis med å vise mye av sporten på betalingsplattformen sin. Begge selskapene uttrykker stor tilfredshet med avtalen, og mener den vil gagne seerne.
3 måneder siden
NRK har inngått en fireårig avtale med Norges Skiforbund som gir dem eksklusive rettigheter til å sende alle skirenn i Norge fra november 2026 til april 2030. Dette inkluderer blant annet FIS verdenscup, sesongåpningen på Beitosølen og de ulike NM-øvelsene. Avtalen sikrer NRK kontinuerlig tilstedeværelse fra VM i Trondheim i 2025 til vinter-OL i Frankrike i 2030. Både NRK og Norges Skiforbund uttrykker stor tilfredshet med den nye avtalen, som viderefører et langvarig samarbeid. Tidligere har NRK delt rettighetene med TV 2, men nå har de sikret seg eksklusive rettigheter.
3 måneder siden
TV 2 og Viaplay har inngått et omfattende samarbeid om sportsrettigheter som strekker seg frem til 2031. Avtalen innebærer at de to aktørene skal dele rettighetene til en rekke store idrettsbegivenheter. Dette inkluderer verdenscupen i langrenn, alpint, kombinert og hopp fra sesongen 2026/2027, samt VM og EM i håndball fra 2026. I tillegg omfatter samarbeidet håndballens Champions League og Europa League, samt den engelske FA-cupen i fotball denne våren. Viaplay Norge-sjef Kenneth Andresen uttaler at samarbeidet sikrer rettighetene til vintersporten i overskuelig fremtid.
4 måneder siden
Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått en ny, langsiktig samarbeidsavtale med Adidas som strekker seg frem til OL i 2032. Avtalen markerer et skifte fra Puma, som har vært en av NFIFs hovedsponsorer siden 2018. Den nye avtalen ble presentert på en pressekonferanse der både representanter fra Adidas og NFIF deltok, i tillegg til friidrettsutøverne Karoline Bjerkeli Grøvdal og Håvard Ingvaldsen. NFIF uttrykker stor glede over det nye samarbeidet, og ser det som en viktig avtale for norsk friidrett.
1 måned siden
Molde FK Kvinner og AaFK Fortuna har inngått sponsoravtaler med Sparebanken Møre verdt totalt 70 millioner kroner over fem år. Avtalen, som gir klubbene syv millioner kroner hver årlig, beskrives som en «game changer» for kvinnefotballen og vil bidra til økt profesjonalisering. Målet er å bygge to bærekraftige klubber i Toppserien innen 2029 og styrke jentefotballen i regionen. For Molde FK Kvinner, som nylig rykket opp til førstedivisjon, representerer avtalen en enorm mulighet til å utvikle klubben videre.