Hopplandslaget har inngått en sponsoravtale med Adidas, gjeldende fra 1. mai 2025.
Hoppsjef Jan-Erik Aalbu presenterte avtalen sammen med utøverne Marius Lindvik og Anna Odine Strøm. Avtalen innebærer både utstyr og finansielle bidrag, og beskrives som langsiktig.
Aalbu understreker at avtalen vil bidra til å løfte norsk hoppsport etter flere år med økonomiske utfordringer. Landslaget har redusert underskuddet og budsjetterer nå med sikre inntekter på 25,5 millioner kroner for 2025.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
1 måned siden
Det norske hopplandslaget har inngått en femårig sponsoravtale med Adidas etter å ha slitt økonomisk. Avtalen trer i kraft 1. mai og ble presentert på en pressekonferanse i Granåsen. Landslaget har hatt økonomiske utfordringer de siste årene, men har oppnådd sportslig suksess, blant annet med Marius Lindviks gull i normalbakken under VM. Jan-Erik Aalbu har jobbet hardt for å sikre nye samarbeidspartnere.
4 måneder siden
Norges Friidrettsforbund har inngått en ny åtteårig avtale med Adidas som starter i 2025. Avtalen innebærer at Adidas blir ny utstyrsleverandør for landslaget, og de vil også sponse U23-EM i Norge i 2025. Adidas-sjef Bjørn Gulden, tidligere toppsjef i Puma, har vært en viktig bidragsyter i prosessen. Generalsekretær Kjetil Hildeskor er svært fornøyd med avtalen, og mener den vil bidra til å sikre utøvernes posisjon i mange år fremover. Stavhopper Sondre Guttormsen er også positiv til samarbeidet og beskriver det som et stort skritt fremover for norsk friidrett.
4 måneder siden
Norges hopplandslag har sikret seg en ny, viktig sponsoravtale med en utenlandsk bank som strekker seg over tre år. Avtalen gir økonomisk trygghet for utøverne og gjør at de kan senke skuldrene inn mot kommende sesonger. Tidligere i år var landslaget i en vanskelig økonomisk situasjon, der utøverne måtte betale en egenandel for å delta, men dette ble avverget av en annen sponsor. Sportssjef Jan-Erik Aalbu har jobbet aktivt med å skaffe sponsorer siden han tiltrådte, og understreker at dette har vært en viktigere del av jobben enn forventet. Han håper den forbedrede økonomien vil bidra til bedre lagfølelse og at det vil komme flere positive nyheter for norsk hoppsport.
4 måneder siden
Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått en ny, mangeårig sponsoravtale med Adidas, som blir ny utstyrsleverandør for det norske landslaget i friidrett. Avtalen erstatter den tidligere avtalen med Puma, og strekker seg over åtte år, tilsvarende to OL-perioder. Adidas' administrerende direktør, Bjørn Gulden, var til stede ved annonseringen i Oslo. Flere norske landslagsutøvere har allerede individuelle sponsoravtaler med Adidas. Avtalen ble presentert på en pressekonferanse fredag, der generalsekretær i NFIF, Kjetil Hildeskor, uttalte at avtalen vil ha stor betydning for norsk friidrett.
4 måneder siden
Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått en ny, langsiktig samarbeidsavtale med Adidas som strekker seg frem til OL i 2032. Avtalen markerer et skifte fra Puma, som har vært en av NFIFs hovedsponsorer siden 2018. Den nye avtalen ble presentert på en pressekonferanse der både representanter fra Adidas og NFIF deltok, i tillegg til friidrettsutøverne Karoline Bjerkeli Grøvdal og Håvard Ingvaldsen. NFIF uttrykker stor glede over det nye samarbeidet, og ser det som en viktig avtale for norsk friidrett.
4 måneder siden
Norges Friidrettsforbund (NFIF) har signert en flerårig utstyrsavtale med Adidas, som erstatter Puma som landslagets utstyrsleverandør. Avtalen, som antas å være den største i NFIFs historie, vil bli presentert nærmere på en pressekonferanse fredag. Adidas' norske toppsjef Bjørn Gulden, som tidligere var Puma-sjef, og NFIFs generalsekretær Kjetil Hildeskor vil være til stede. Flere friidrettsutøvere med personlige Adidas-avtaler, som Karoline Bjerkeli Grøvdal, Håvard Ingvaldsen og Sondre Guttormsen, vil også delta. Avtalens varighet er ikke spesifisert, men slike avtaler varer ofte frem til neste OL.
2 måneder siden
Skiforbundet har forlenget sin samarbeidsavtale med Craft, en leverandør av klær og utstyr, frem til 2030. Avtalen er verdt et tresifret millionbeløp og gir ifølge forbundet stabilitet i en tid preget av økonomiske utfordringer. Signeringen kommer etter at Skiforbundet nylig besluttet å legge ned junior- og rekruttlandslagene i langrenn på grunn av mangel på midler. Tidligere har også store sponsorer som Equinor og Sparebank1 trukket seg.
18 dager siden
Hopplandslaget opplevde sponsorflukt etter jukseskandalen, men daglig leder Jan-Erik Aalbu melder nå om positive signaler. Flere av de eksisterende sponsorene, inkludert Nammo, har signalisert at de vil fortsette samarbeidet frem til 2027. Aalbu er optimistisk med tanke på å sikre nye sponsorer og understreker at økonomien er stabil. Kommunikasjonsdirektør i Nammo, Fredrik Tangeraas, bekrefter at avtalen gjelder, men logoen vil ikke vises før granskningen er fullført og alle fakta er på bordet.
4 måneder siden
Norges Friidrettsforbund har inngått en ny, mangeårig samarbeidsavtale med Adidas. Detaljene rundt avtalen vil bli offentliggjort på en pressekonferanse på Bislett stadion fredag klokken 13.00. Blant de som deltar på pressekonferansen er Adidas' norske toppsjef Bjørn Gulden og friidrettsforbundets generalsekretær Kjetil Hildeskor, i tillegg til utøverne Karoline Bjerkeli Grøvdal og Håvard Bentdal Ingvaldsen. Friidrettsforbundet har tidligere hatt en avtale med Puma som utstyrsleverandør, en kontrakt som varte frem til og med årets sesong.
2 måneder siden
Norsk langrenn har sikret seg en ny sponsoravtale med energiselskapet Å Entelios før VM i Trondheim. Avtalen strekker seg ut OL-sesongen og er verdt en millionsum. Dette gir verdifull økonomisk støtte etter nedleggelsen av rekrutt- og juniorlandslagene. Skiforbundet har også forlenget flere eksisterende sponsoravtaler. Til tross for medieomtale om en potensiell sponsorkrise, uttrykker langrennssjefen optimisme og understreker at de jobber aktivt med å sikre en ny hovedsponsor. Hun mener norsk langrenn står sterkt med engasjerte utøvere og et kommende VM på hjemmebane.