Nyhetssaker

Hopplandslaget sikrer femårig sponsoravtale med Adidas etter økonomiske utfordringer

Nettavisen logoVG logo

2 artikler

sport

11 dager siden

Hopplandslaget sikrer femårig sponsoravtale med Adidas etter økonomiske utfordringer

Hovedpunkter

  • Hopplandslaget har inngått en femårig sponsoravtale med Adidas, gjeldende fra 1. mai 2025.
  • Avtalen omfatter både utstyr og finansielle midler for å styrke norsk hoppsport.
  • Hopplandslaget har hatt økonomiske utfordringer, men har oppnådd sportslig suksess.
  • Jan-Erik Aalbu har arbeidet for å sikre nye samarbeidspartnere og redusere underskuddet.

Vurderinger (AI)

Opplysendende4.5
Dybde3.5
Positivitet6
Anbefaling5

Sammendrag

Hopplandslaget har sikret seg en femårig sponsoravtale med Adidas, som trer i kraft 1. mai 2025. Avtalen, presentert av hoppsjef Jan-Erik Aalbu sammen med utøverne Marius Lindvik og Anna Odine Strøm, omfatter både utstyr og finansielle bidrag. Dette partnerskapet skal styrke norsk hoppsport etter flere år med økonomiske vanskeligheter. Landslaget har jobbet for å redusere underskuddet og budsjetterer nå med 25,5 millioner kroner i sikre inntekter for 2025. Aalbu understreker at avtalen vil bidra til å løfte norsk hoppsport, til tross for sportslig suksess som Marius Lindviks VM-gull.