Ann Hege Pedersen, Rema 1000-kjøpmann i Lakselv, kritiserer Widerøe etter at to kanselleringer strandet henne og andre passasjerer i Tromsø. Uten hjelp fra flyselskapet leide de en bil og kjørte selv til Lakselv.
Pedersen mener Widerøe nedprioriterer Finnmark og prioriterer kommersielle ruter fremfor FOT-ruter, noe Widerøe avviser. Widerøe beklager situasjonen og forklarer kanselleringene med værforhold, tekniske problemer og at besetningen overskred sin arbeidstid.
Flyselskapet understreker at kanselleringer er kostbare, og at de forsøker å minimere konsekvensene for passasjerene. De viser også til at en prioritering av en rute til Bodø var for å unngå å kansellere ti andre flyginger.
13 dager siden
Widerøe har innført midlertidig stans for transport av hund i lasterommet på flyvninger mellom Bodø og Svolvær/Leknes fra 5. juni til 5. september. Hundeeiere i Lofoten reagerer fordi de er avhengige av å kunne ta med hundene sine, spesielt i fellesferien. De må nå finne alternative reisemåter, som ofte er mer kompliserte og kostbare. Widerøe begrunner avgjørelsen med stor pågang av reisende med mye bagasje i perioden, og begrenset plass i lasterommet. Selskapet avviser at de prioriterer turister fremfor fastboende, og tilbyr 24-timers angrerett på billetter.
1 måned siden
Etter køkaoset på Gardermoen, der passasjerer mistet fly, vil ikke Avinor gi refusjon, og viser til flyselskapene. Forbrukerrådet påpeker at passasjerene kan havne i en vanskelig situasjon, da det ikke finnes en «flyplassansvarslov». Rådet mener likevel Avinor bør ta ansvar for utgiftene. Norwegian tilbød ombooking, mens SAS råder passasjerer med krav om å kontakte Avinor. Avinor begrunner avslaget med en umeldt kontroll og understreker at flyselskapene er ansvarlige for passasjerenes reiser.
3 måneder siden
Snøvær førte til redusert togtrafikk på Østlandet, noe som skapte frustrasjon blant pendlere. Ronny Aukrust, leder for Pendlerforeningen Indre Østfold, kritiserer Bane Nor for å innstille mange avganger før de vet omfanget av været, og mener det er krisemaksimering. Bane Nor begrunner tiltaket med at de vil unngå kaos som i fjor. Forbrukerrådet minner om at reisende har rettigheter ved forsinkelser og innstillinger, og at dagens snøfall neppe kvalifiserer som ekstremvær. De oppfordrer reisende til å planlegge med god margin og være klar over sine rettigheter.
2 måneder siden
Lars Richard Bache og reisefølget, inkludert fotballaget Drøbak Frogn, er strandet i Alanya, Tyrkia, etter at SAS-flyet deres ble kansellert på grunn av sterk vind. De har tilbrakt natten på flyplassen uten tilbud om mat, drikke eller hotell. Bache kritiserer SAS for manglende informasjon og alternative transportløsninger, som for eksempel busstransport til Antalya. SAS beklager situasjonen og forklarer at dårlig vær har ført til betydelige forstyrrelser, men understreker at sikkerheten til passasjerene er deres prioritet.
1 måned siden
Widerøe fjerner serveringstilbudet på sine minste fly, noe som har skapt sterke reaksjoner blant passasjerene. Fra 1. april vil det ikke lenger være mulig å kjøpe mat eller drikke om bord på flyene som trafikkerer kortbanenettet. Passasjer Bente Grøtte kritiserer selskapet for manglende service og mener det rammer de som er avhengig av Widerøe for å komme seg til sykehus og behandling. Widerøe begrunner avgjørelsen med for lite salg og høye kostnader, men Grøtte mener selskapet tar fra passasjerene viktige tilbud.
3 måneder siden
Uvær i Nord-Norge har ført til betydelige forsinkelser og innstillinger for Widerøes flyginger. Spesielt er flyvninger til og fra destinasjoner i Finnmark og Troms berørt. Kommunikasjonssjef i Widerøe, Catharina Solli, bekrefter at været er årsaken til problemene, men de har foreløpig ikke full oversikt over hvor mange passasjerer som er rammet. Flere flyginger er innstilt, inkludert ruter til Sørkjosen og Hammerfest. Det er også meldt om forsinkelser på opptil en time for flyginger i de tre nordligste fylkene. Meteorologisk institutt har sendt ut oransje farevarsel for Nord-Helgeland og Salten på grunn av kraftig vind og mye snø.
2 måneder siden
Ane Albertsen fra Tromsø opplevde betydelige problemer med en leveranse fra Power etter et større innkjøp av hvitevarer og elektronikk. Leveringen ble forsinket, og vaskemaskinen manglet da varene endelig ankom. Albertsen måtte selv sørge for innbæring av tunge varer. Etter gjentatte feil fra Power sin side, valgte hun å kjøpe en ny vaskemaskin fra en annen leverandør. Forbrukerrådet ga sin fulle støtte til Albertsen i saken. Power har beklaget situasjonen, refundert hennes utlegg og tilbudt kompensasjon for ulempene.
4 måneder siden
Mange nordmenn ble strandet på flyplassen i Las Palmas etter at flyplassen fikk problemer med internettilkoblingen. Reisende opplevde lange køer og mangel på informasjon. TUI-passasjerer ventet i åtte timer før de fikk tilbud om hotell. Flyet, operert av Norwegian, måtte til slutt dra uten alle passasjerene for å overholde besetningens hviletidsbestemmelser. TUI beklager situasjonen og jobber med å finne hjemreiser for de berørte, noen via København. Passasjerene vil få informasjon så snart løsninger er klare.
1 måned siden
Vanskelige værforhold i Tromsø skaper flykaos. Flere flyvninger, inkludert SAS fra Alta, Transavia fra Amsterdam og Finnair fra Helsinki, har måttet snu eller kansellere sine landinger. Norwegians morgenfly fra Alta har også resignert etter å ha sirklet i påvente av bedre forhold. Widerøes morgenrute er kansellert. Været påvirker også båttrafikken, og hurtigbåten mellom Tromsø og Harstad er innstilt.
2 måneder siden
Marianne Hatle opplevde bagasjetrøbbel etter en utenlandstur med SAS, der hennes koffert ble skadet. Hun reagerer sterkt på flyselskapets kundebehandling, med lang ventetid og vanskeligheter med å få hjelp. SAS tilbød først en voucher som ikke dekket kostnaden for en ny koffert, og krevde kvittering for den ødelagte kofferten, noe Hatle ikke hadde. Etter at saken ble omtalt i media, tilbød SAS full refusjon og beklaget samtidig feil i saksbehandlingen. Hatle er likevel kritisk til måten SAS håndterte saken på, og mener de ikke tar vare på kundene sine.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!