Mange nordmenn ble strandet på flyplassen i Las Palmas etter at flyplassen fikk problemer med internettilkoblingen. Reisende opplevde lange køer og mangel på informasjon.
TUI-passasjerer ventet i åtte timer før de fikk tilbud om hotell. Flyet, operert av Norwegian, måtte til slutt dra uten alle passasjerene for å overholde besetningens hviletidsbestemmelser.
TUI beklager situasjonen og jobber med å finne hjemreiser for de berørte, noen via København. Passasjerene vil få informasjon så snart løsninger er klare.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
4 måneder siden
Det er lange køer på flyplassen i Las Palmas på Gran Canaria. En passasjer forteller at køen strekker seg helt til hovedinngangen. Flyplassens systemer skal være nede, og passasjerene har ikke fått noen informasjon fra flyplassen. Det er flere fly til Norge som er forsinket, inkludert fly til Oslo, Trondheim, Bergen og Haugesund. Mange nordmenn reiser hjem fra ferie denne lørdagen, noe som bidrar til trengselen.
4 måneder siden
Tekniske problemer ved Gran Canaria lufthavn skapte kaos for reisende lørdag. Minst tolv fly til Norge, åtte fra Norwegian og fire fra SAS, ble rammet av feil i datasystemene. Dette førte til forsinkelser, manuell innsjekking og utfordringer med bagasjehåndtering. Mange passasjerer opplevde lange køer og mistet bagasjen sin. Flyselskapene jobber nå med å ettersende bagasje og beklager situasjonen. Reisende måtte vente i timevis, og noen fikk boardingkortene sine skrevet for hånd. Flyplassen opplevde problemer med flere systemer som påvirket både innsjekking og bagasjehåndtering.
4 måneder siden
En teknisk feil på flyplassen i Las Palmas førte til at flere Norwegian-passasjerer ikke fikk sjekket inn og ble etterlatt. Også andre flyselskaper, som SAS, opplevde problemer. En tipser melder om kaos ved innsjekkingen, mens Amedia-direktør Erik Sønstelie beskriver manglende informasjon og manuell innsjekk med kulepenn og papir. Flypersonalet måtte i tillegg avvise passasjerer på grunn av overbooking, noe som forverret situasjonen for de reisende.
1 måned siden
Oslo Lufthavn er preget av lange køer og forsinkelser. Reisende melder om ventetider på flere timer og beskriver situasjonen som ekstrem, med opptil 2000 mennesker i kø. Årsaken er stor trafikk kombinert med redusert bemanning i sikkerhetskontrollen på grunn av testing av nye passasjerprosesser. Reisende etterlyser bedre informasjon fra flyplassen, mens Avinor opplyser at de arbeider med å bedre situasjonen ved å åpne flere sluser og øke bemanningen.
1 måned siden
Etter køkaoset på Gardermoen, der passasjerer mistet fly, vil ikke Avinor gi refusjon, og viser til flyselskapene. Forbrukerrådet påpeker at passasjerene kan havne i en vanskelig situasjon, da det ikke finnes en «flyplassansvarslov». Rådet mener likevel Avinor bør ta ansvar for utgiftene. Norwegian tilbød ombooking, mens SAS råder passasjerer med krav om å kontakte Avinor. Avinor begrunner avslaget med en umeldt kontroll og understreker at flyselskapene er ansvarlige for passasjerenes reiser.
1 måned siden
Lange køer i sikkerhetskontrollen på Oslo lufthavn torsdag ettermiddag fører til forsinkelser i flytrafikken. Ifølge Avinor skyldes dette mange reisende kombinert med testing av nye passasjerprosesser. Ved 15-tiden var gjennomsnittlig ventetid 30 minutter, men enkelte reisende kan ha opplevd lengre ventetid. Over 10.000 reisende forventes å passere sikkerhetskontrollen i løpet av ettermiddagen og kvelden. Avinor beklager situasjonen og varsler ytterligere forsinkelser.
4 måneder siden
En teknisk feil ved bagasjeanlegget på Arlanda flyplass i Stockholm skapte kaos og lange køer julaften. Reisende opplevde manglende informasjon og betydelige forsinkelser. All innsjekket bagasje måtte behandles manuelt ved spesialskrankene. Noen reisende meldte om køer på opptil 500 meter, mens andre opplevde å få god informasjon fra Swedavia. Til tross for problemene, var det noen som mente at flyplasspersonalet håndterte situasjonen bra. Flere flyavganger ble forsinket som følge av den tekniske feilen.
1 måned siden
Oslo Lufthavn er preget av lange køer, noe som resulterer i frustrasjon og tapte flyavganger for mange reisende. Avinor beklager situasjonen og forklarer at årsakene er flere, blant annet vanlig ettermiddagstrykk, en planlagt passasjertest og en uanmeldt inspeksjon i sikkerhetskontrollen. En tipser beskriver kaotiske forhold med køer som snor seg gjennom hele terminalen. Selv om Avinor opplyser at passasjertester ikke vil bli gjennomført i morgen, understreker de at vanlig ettermiddagstrykk og inspeksjoner fortsatt kan føre til kø. De råder derfor passasjerer til å beregne god tid før sikkerhetskontrollen.
2 måneder siden
Lars Richard Bache og reisefølget, inkludert fotballaget Drøbak Frogn, er strandet i Alanya, Tyrkia, etter at SAS-flyet deres ble kansellert på grunn av sterk vind. De har tilbrakt natten på flyplassen uten tilbud om mat, drikke eller hotell. Bache kritiserer SAS for manglende informasjon og alternative transportløsninger, som for eksempel busstransport til Antalya. SAS beklager situasjonen og forklarer at dårlig vær har ført til betydelige forstyrrelser, men understreker at sikkerheten til passasjerene er deres prioritet.
1 måned siden
Oslo Lufthavn Gardermoen sliter med lange køer i sikkerhetskontrollen, etter at et tilsyn førte til redusert kapasitet. Avinor har satt inn ekstra bemanning, men oppfordrer reisende til å beregne god tid. Forsikringsselskapet Fremtind presiserer at reiseforsikringen ikke dekker tapte flyavganger som skyldes kø i sikkerhetskontrollen, og anbefaler passasjerer å kontakte flyselskapet ved slike hendelser.