Reitan Retail går inn på eiersiden i fordelsprogrammet Spenn. Selskapet blir jevnstor eier med Norwegian og Strawberry.
Artikkelen melder at Reitan Retail går inn på eiersiden i fordelsprogrammet Spenn. Selskapet blir jevnstor eier med de eksisterende partnerne, flyselskapet Norwegian og Petter Stordalens Strawberry, slik at alle tre eier en tredjedel hver.
Reitan Retail-sjef Ole Robert Reitan uttaler at de ser et betydelig potensial i å koble egen lojalitetssatsning med en bred allianse for å gi kundene fleksibilitet og valgmuligheter. Planen er å tilby en attraktiv kombinasjon av retail, fly og hotell.
Norwegian-sjef Geir Karlsen mener Reitan Retails inntreden er et betydelig steg for utviklingen av Norwegian Reward og verdien av Spenn. Spenn ble lansert av Norwegian og Strawberry i november i fjor.
Ole Robert Reitan
Geir Karlsen
Reitan Retail
Spenn
Norwegian
Strawberry
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
1 måned siden
Artikkelen omhandler endringer i bonusprogrammene til SAS EuroBonus og Norwegian Reward. Norwegian har introdusert 'Spenn', en ny bonusvaluta som skal integreres med Strawberry-programmet, og tilbyr statusmatch for sine høyeste nivåer. SAS EuroBonus har justert opptjeningen av poeng etter overgangen til SkyTeam-alliansen, noe som har ført til kritikk fra lojale kunder. Endringene påvirker hvordan medlemmer tjener og bruker poeng, samt hvilke fordeler de får. SAS Eurobonus-medlemskapet er for det meste uendret.
1 måned siden
Flyselskapet Norwegian kunngjorde i dag kjøpet av ti nye Boeing 737-800 fly. Ifølge selskapet er dette et strategisk grep for å sikre forutsigbarhet, finansiell fleksibilitet og langsiktig vekst. Konsernsjef Geir Karlsen uttaler at betingelsene er gode og at avtalen passer godt inn i selskapets langsiktige flåtestrategi. Flyene er allerede en del av Norwegians flåte og vil fortsette å betjene sentrale deler av rutenettverket. Kjøpet forventes å redusere kostnader og gi økt fleksibilitet i planleggingen av flåte og rutenettverk. Avtalen ventes å være fullført i løpet av første kvartal 2025, og vil bli finansiert fra selskapets eksisterende kontantbeholdning.
3 måneder siden
Artikkelen gir en oversikt over ulike bonusordninger i dagligvarebutikker. Rema 1000 gir rabatt direkte i kassen, mens Oda ikke har noen medlemsfordeler. NorgesGruppen gir Trumf-bonus som kan brukes i app eller overføres til konto. Coop betaler ut kjøpeutbytte årlig i januar, med renter på oppspart beløp. Fleksibiliteten varierer: Rema 1000 og Coop tillater ikke etterregistrering av bonus, mens NorgesGruppen gjør det. Artikkelen understreker viktigheten av å velge en ordning som passer ens økonomiske situasjon. Coop tilbyr også høyrentekontoer med varierende renter, med opptil 5 prosent hos Coop Havøysund.
3 måneder siden
Hotellkonge Petter Stordalen ser positivt på 2025, med forventninger om lønnsøkning, lavere strømpriser og rentekutt. Han håper på to til tre rentekutt, og mener fokuset bør være på å inkludere de som står utenfor arbeidslivet, fremfor korttidsfravær. Stordalen kritiserer LO for manglende dialog og understreker viktigheten av kompromisser. Han mener også at den svake kronen ikke er hovedårsaken til turisme til Norge, men at det er landets attraksjoner som trekker folk. Stordalen lanserer også et nytt lojalitetsprogram, Spenn, som han tror vil endre måten man tenker lojalitet på.
4 måneder siden
Sunniva Reitan, datter av Rema 1000-topp Ole Robert Reitan, blir nytt styremedlem i Reitan AS fra 1. januar 2025. Dette markerer at tre generasjoner av Reitan-familien er representert i styret. Ansettelsen kommer samtidig som nye regler om kjønnsbalanse i styrer trer i kraft, og bidrar til å øke kvinneandelen. Sunniva har en bachelorgrad i «Global management» og har jobbet i ulike roller i Reitan-systemet, inkludert som ledertrainee og prosjektleder. Hun er nå merkevaresjef i Rema 1000 Norge. Reitan AS består av flere datterselskaper, hvorav Reitan Retail er den største med Rema 1000 som flaggskip.
2 måneder siden
Rema 1000 lanserer en ny app som erstatter Æ-appen fra 3. februar. Den nye appen, som heter Rema 1000, vil inkludere funksjoner som «Skann og betal» og en delbar handleliste. En av de største endringene er at kundene nå vil få bonuspoeng på frukt og grønt i stedet for direkte priskutt, mens de beholder priskutt på andre varer. Rema 1000 begrunner endringen med at kundene ønsker både priskutt og bonus, men noen kunder er skeptiske til bonusordningen og foretrekker direkte rabatter. Den nye appen skal gjøre hele handleopplevelsen enklere, fra planlegging til betaling, og inkluderer også et allergenvarsel.
3 måneder siden
Rema 1000 oppdaterer sin kundeprogram-app og fjerner navnet Æ. Appen vil nå hete Rema 1000, som er et navn som er tettere knyttet til merkevaren. I tillegg til navneendringen vil appen også få en ny funksjon med en konto for oppspart bonus, som ligner på Norgesgruppens Trumf-program. Rema 1000 lanserte Æ-appen i 2017 som et kundefordelsprogram, og den gang ble den presentert som en revolusjon innen dagligvarebransjen. Rema 1000 mener at navneendringen vil forenkle brukeropplevelsen for kundene.
14 dager siden
SAS relanserer businessklasse på europeiske flygninger, og erstatter dagens «plus»-produkt for å tiltrekke seg kunder med dypere lommebøker og tilpasse seg SkyTeam-alliansen. Den nye businessklassen vil inkludere ledig midtsete, bedre mat og drikke servert på porselen, samt utvidet loungetilgang. SAS-sjefen beskriver det som mer luksus, og understreker at reisende ønsker flere valgmuligheter. Prisen på business-billettene vil øke, men dette skal gi rom for å reinvestere i et bedre produkt. Endringene trer i kraft til høsten og gjelder alle reiser i Europa, inkludert Skandinavia.
1 måned siden
Strawberry Equities, via Belmonte Beverage Group, har inngått en avtale om å overta distribusjonen av Moët Hennessy-produkter i Norge. Dette inkluderer eksklusive merker som Dom Perignon og Veuve Clicquot. Selskapet forventer en omsetning på 150 millioner kroner fra denne avtalen alene, og tror de vil omsette for 500 millioner i år. Petter Stordalen fremhever avtalen som et kvalitetsstempel for selskapet, og Moët Hennessy ser det som en vinn-vinn-situasjon for å effektivisere distribusjonen. Stordalen spøker om at produktene nok ikke blir å finne i hotellenes minibarer.
3 måneder siden
Rema 1000 oppdaterer sin Æ-app med en ny bonusordning som gir 25 prosent bonus på åtte utvalgte frukt- og grønnsaker hver uke, samt 10 prosent bonus på all annen fersk frukt og grønt. Appen får også nye funksjoner som delbar handleliste, allergenvarsel og bursdagsgave. Ifølge eksperter er endringene et forsøk på å forbedre kjedens rykte etter at de fjernet «10 på topp»-listen i 2022. Det påpekes at dagligvarekjedene bruker kundeklubber for å binde kunder og samle data, men at dette kan virke forvirrende for forbrukerne. Rema 1000 har ikke gjort endringer i de personlige priskuttene, men jobber med å forbedre seg.