Coca-Cola har annonsert en ny smak, Orange Cream, som skal lanseres i USA og Canada. Smaken, som kombinerer appelsin og vanilje, har skapt debatt på internett.
Noen brukere uttrykker begeistring og nostalgi, og sammenligner den med tidligere Coca-Cola-varianter. Andre er derimot skeptiske og negative til den nye smaken.
Coca-Cola Norge har bekreftet at de ikke har planer om å lansere Orange Cream i Norge. Lanseringen føyer seg inn i rekken av kreative smaksvarianter fra både Coca-Cola, Fanta og Pepsi, som alle har eksperimentert med uvanlige smaker for å tiltrekke seg forbrukere.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
2 måneder siden
Hjemme-slushmaskinen Ninja Slushi, kjent fra USA, Storbritannia og Japan, lanseres nå i Norge. Maskinen gir brukerne mulighet til å lage egne smakskombinasjoner, noe som har skapt engasjement på sosiale medier. Power starter forhåndssalg og forventer stor interesse, med referanse til at maskinen har vært utsolgt i USA. Prisen i Norge er satt til 4.499 kroner.
1 måned siden
Det amerikanske babymerket Frida har lansert en iskrem med smak av brystmelk for å promotere sin nye brystpumpe. Reaksjonene har vært delte, fra begeistring til avsky. Selskapet understreker at isen ikke inneholder ekte brystmelk, da dette er ulovlig i USA. Smaken skal likevel være en god representasjon av brystmelk: søt, nøtteaktig og med et hint av salt. Frida viser til undersøkelser som indikerer at mange kvinner har smakt sin egen brystmelk, og at kjendiser som Kourtney Kardashian har drukket det for helseeffekten. Isen forventes å være tilgjengelig mot slutten av året, og man kan melde seg på venteliste.
1 måned siden
Det amerikanske babymerket Frida har lansert en iskrem med smak av brystmelk for å promotere sin nye brystpumpe. Reaksjonene har vært delte, fra begeistring til avsky. Selskapet understreker at isen ikke inneholder ekte brystmelk, da dette er ulovlig i USA. Smaken skal likevel være en god representasjon av brystmelk: søt, nøtteaktig og med et hint av salt. Frida viser til undersøkelser som indikerer at mange kvinner har smakt sin egen brystmelk, og at kjendiser som Kourtney Kardashian har drukket det for helseeffekten. Isen forventes å være tilgjengelig mot slutten av året, og man kan melde seg på venteliste.
1 måned siden
Lerum og Brynild lanserer sukkerfri saft med godteri-inspirerte smaker som Gomp, Seigmenn og Stupedama. Spesielt Stupedama-smaken har vakt oppsikt, med beskrivelser som spenner fra hostesaft til Jägermeister. Dette følger trenden med godteri-saft, der Fun Light (Orkla) var tidlig ute og planlegger nye smaker til sommeren. Smågodtsaften har vært en salgssuksess, men er kun tilgjengelig i en begrenset periode.
15 dager siden
Coca-Cola relanserer kampanjen fra 2013 og bytter ut sin ikoniske logo med 250 vanlige norske navn på sine produkter. Fra påsketider kan man finne flasker og bokser med navn som Jonas, Emma og Aisha i butikkene. Selskapet håper kampanjen vil skape oppmerksomhet, men kritikere påpeker at den kan føre til ekskludering og utnyttelse av folks identitet. Navnene vil være å finne på 0,5 og 1,5 liters flasker og 0,33 liters bokser med Coca-Cola Zero Sugar og vanlig Coca-Cola.
23 dager siden
Hype rundt Dubai-sjokoladen fortsetter med lanseringen av Dubai-sjokoladeinspirert iskrem fra Hennig-Olsen Is og Kulinaris. Begge iskremene lanseres som limited edition kuleis i uke 18, og vil være tilgjengelig i kiosker og bensinstasjoner. Kulinaris sin variant kombinerer pistasj- og sjokoladeiskrem med kataifi og pistasjkrem. Utfordringer med å skaffe nok pistasj av høy kvalitet kan begrense produksjonen. Mottakelsen på sosiale medier er blandet, der noen er skeptiske mens influensere som Anna-Safia Moholdt Ismail er positive.
1 måned siden
Pizzarestauranten Bubba Pizza i Melbourne har skapt oppsikt med sin nye pizza som inneholder appelsinbåter, i tillegg til tomatsaus, mozzarella og skinke. Mottakelsen har vært blandet, med sterke reaksjoner på nettet, der den blir kalt «blasfemi». Samtidig er det noen som er nysgjerrige på den nye smaken. Appelsinpizza er ikke et nytt fenomen, og andre land har også sine spesielle pizzatoppinger, som banan i Sverige og lakris på Island. Enkelte mener at italienerne kommer til å starte tredje verdenskrig på grunn av denne pizzaen.
1 måned siden
En ny kjeks vekker begeistring hos et testpanel, som mener den smaker som den savnede Dots-kjeksen. Produsenten avkrefter at det er Dots, men entusiasmen er stor. I tillegg relanserer Sætre Pepita-kjeks med ny innpakning, og Ballerina introduserer Skogsbær og Sjokovanilje, som tidligere het Blåbærlykke og Safari Sjokovanilje. Testpanelet, bestående av to ferske europamestere i konditori, har smakt på årets nyheter innen kjeks og kaker, og gir sin vurdering av produkter fra Aunt Mabels, Fox's, Mr. Brownie og Sætre. Ballerina Brownie får spesielt gode tilbakemeldinger og beskrives som en nostalgisk smaksopplevelse.
2 måneder siden
Nordmenn viser økende interesse for alkoholholdige drikker med smak, noe som fører til flere produktlanseringer. Ringnes introduserer Saga, en ny merkevare med hard seltzer og cocktails, og erstatter eldre produkter. Hansa Borg bryggerier lanserer flere nyheter innen FAB-kategorien, inkludert Grevens sider og Hansa Lite Radler. Aass bryggerier fornyer designet på sine ølprodukter, mens Hansa oppdaterer utseendet på Clausthaler-boksene. Ringnes endrer også designet på 1664-blanc og lanserer 1664 Lager på boks.
9 dager siden
Et panel av kokker har testet årets iskremnyheter fra Hennig-Olsen, Isbjørn is og Diplom-is. Testen avslører både positive overraskelser og skuffelser. Kokkene savnet mer nyskapning, men fremhevet samtidig flere gode kandidater. Blant favorittene finner vi Litago sjokolade og Big Deal peanøtt, mens Dream fløteis sitron stakk av med seieren takket være en perfekt kombinasjon av fløteis og syrlig sitrontrekk. Ananassplitt og Oreo-isen fikk derimot blandede tilbakemeldinger, hvor førstnevnte manglet tydelig smak og sistnevnte ble opplevd som tørr.