En flytur med Delta Air Lines tok en uventet vending da et takpanel løsnet midt under flyvningen. Passasjerer måtte fysisk holde taket oppe i luften.
Artikkelen beskriver en hendelse om bord på et Delta Air Lines-fly som fløy mellom Atlanta og Chicago. Midt under flyvningen løsnet et takpanel, og passasjerer måtte holde det oppe. Ifølge Lucas Michael Payne, som delte en video av hendelsen, brukte kabinpersonalet gaffatape for å feste panelet.
Delta Air Lines bekrefter hendelsen, beklager forsinkelsen og opplyser at ingen ble skadd. Passasjerene ble fraktet videre med et annet fly etter omtrent to timers forsinkelse.
Delta tilbød passasjerene 10 000 bonuspoeng, tilsvarende rundt 100 dollar, som kompensasjon. Hendelsen har ført til reaksjoner på nett og satt søkelys på tekniske problemer hos amerikanske flyselskaper, inkludert andre nylige hendelser nevnt i artikkelen.
Lucas Michael Payne
Delta Air Lines
New York Post
Frontier
Atlanta
Chicago
Puerto Rico
Toronto
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
1 måned siden
En Air India-flyvning fra Chicago til Delhi måtte snu etter kun to timer i luften da flesteparten av flyets toaletter ble tette. Årsaken var at passasjerer hadde skylt ned plastposer, klær og filler i avløpsrørene. Flyselskapet uttaler at de tidligere har opplevd at passasjerer har skylt ned blant annet pledd, undertøy og bleier i toalettene. Hendelsen førte til debatt på sosiale medier, der noen kritiserte flyselskapet for dårlig vedlikehold, mens andre mente passasjerene var ansvarlige. Flyselskapet refunderte billettene og ombooket passasjerene til nye flyvninger.
4 måneder siden
American Airlines opplevde en landsomfattende stans i flytrafikken i USA tirsdag på grunn av en teknisk feil. Selskapet bekreftet hendelsen og jobbet med å løse problemet, samtidig som de ba passasjerene om tålmodighet. Luftfartsmyndigheten FAA bekreftet også stansen. Ved 14-tiden norsk tid meldte Reuters at flytrafikken var i gang igjen, etter at selskapet hadde rettet opp feilen. Hendelsen førte til forsinkelser for mange reisende.
2 måneder siden
Delta Air Lines tilbyr 30 000 dollar til hver av de 76 passasjerene etter flystyrten i Toronto. Flight 4819 fra Minneapolis veltet rundt på rullebanen under landing. Passasjerene ble hengende opp ned i setebeltene. 21 personer ble skadet og fraktet til sykehus, men ingen livstruende. Tilbudet fra Delta kommer uten betingelser og påvirker ikke passasjerenes rettigheter. Årsaken til ulykken er fortsatt uklar, men kraftig vind kan ha vært en faktor. Canadas havarikommisjon etterforsker saken.
1 måned siden
Et United Airlines-fly på vei fra Los Angeles til Shanghai måtte returnere etter to timer fordi piloten hadde glemt passet sitt. Flyet, med 257 passasjerer og 13 besetningsmedlemmer, ble omdirigert til San Francisco. En passasjer fortalte at piloten var tydelig frustrert over situasjonen. Flyselskapet bekreftet hendelsen og ordnet et nytt mannskap. Passasjerene fikk kompensasjon, men mange var likevel opprørte. Hendelsen førte også til forsinkelser for et fly i motsatt retning. En luftfartsekspert beskriver hendelsen som pinlig og uakseptabel for et selskap som United Airlines.
1 måned siden
Tre venninner opplevde problemer med SAS da de mistet flyet sitt til Orlando på grunn av forsinkelser og manglende assistanse i Miami. SAS avviste først krav om refusjon for leiebil, hotell og mat, og tilbød kun 33 kroner i kompensasjon. Etter at TV 2 hjelper deg tok tak i saken, og Forbrukerrådet uttalte at venninnene hadde rett på erstatning, snudde SAS og tilbød dem drøyt 7000 kroner hver i kompensasjon. SAS beklager manglende oppfølging og viser til stor trafikkbelastning som årsak til forsinkelsen.
1 måned siden
Et United Airlines-fly på vei fra Los Angeles til Shanghai måtte snu etter at en av pilotene oppdaget at han hadde glemt passet sitt. Flyet returnerte til San Francisco, noe som resulterte i en seks timers forsinkelse for passasjerene. Selskapet beklaget hendelsen og tilbød kompensasjon. En flyanalytiker beskrev hendelsen som pinlig og uakseptabel for et globalt flyselskap, og mente det viste mangel på disiplin.
3 måneder siden
Marianne Hatle opplevde dårlig kundeservice fra SAS etter at hennes koffert ble forsinket og skadet under en reise. Hun fikk først en voucher på 1400 kroner som kompensasjon, men denne var ikke tilstrekkelig for å kjøpe en ny koffert. Hatle opplevde at ingen tok ansvar og ble henvist mellom SAS og deres underleverandør. Forbrukerrådet understreker at flyselskapet har ansvar for skader på innsjekket bagasje. Etter at Nettavisen tok kontakt, endret SAS sin avgjørelse og tilbød Hatle 4500 kroner i erstatning. SAS beklager saksbehandlingen og sier de vil gå gjennom sine rutiner.
2 måneder siden
Marianne Hatle opplevde bagasjetrøbbel etter en utenlandstur med SAS, der hennes koffert ble skadet. Hun reagerer sterkt på flyselskapets kundebehandling, med lang ventetid og vanskeligheter med å få hjelp. SAS tilbød først en voucher som ikke dekket kostnaden for en ny koffert, og krevde kvittering for den ødelagte kofferten, noe Hatle ikke hadde. Etter at saken ble omtalt i media, tilbød SAS full refusjon og beklaget samtidig feil i saksbehandlingen. Hatle er likevel kritisk til måten SAS håndterte saken på, og mener de ikke tar vare på kundene sine.
4 måneder siden
American Airlines opplevde tekniske problemer som førte til en midlertidig flystans på en av årets travleste reisedager, julaften. Det amerikanske luftfartstilsynet (FAA) bekreftet at flystansen ble opphevet rundt klokken 13:50, og en talsperson fra selskapet bekreftet at problemene var løst. Hendelsen skjedde midt i en periode med forventet rekordhøy reiseaktivitet i amerikansk luftfart, med anslagsvis 40 millioner passasjerer som skal reise med fly mellom 19. desember og 2. januar. Som følge av hendelsen falt aksjekursen til American Airlines med over 2 prosent i førhandelen på Wall Street.
1 måned siden
Et Widerøe-fly på vei fra Bodø til Tromsø opplevde vannlekkasje fra taket under avgang. Passasjerer ble våte da vann rant ned ved leselys og luftdyser. Widerøe forklarer hendelsen med kondens som oppstår når flyet varmes opp etter å ha stått i kaldt vær. Kommunikasjonssjefen bekrefter at dette er normalt, spesielt etter avising. Flyet vil få ettersyn, men selskapet beklager ubehaget for passasjerene og understreker at det ikke var farlig.