Et United Airlines-fly på vei fra Los Angeles til Shanghai måtte snu etter at en av pilotene oppdaget at han hadde glemt passet sitt. Flyet returnerte til San Francisco, noe som resulterte i en seks timers forsinkelse for passasjerene.
Selskapet beklaget hendelsen og tilbød kompensasjon.
En flyanalytiker beskrev hendelsen som pinlig og uakseptabel for et globalt flyselskap, og mente det viste mangel på disiplin.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
1 måned siden
Et United Airlines-fly på vei fra Los Angeles til Shanghai måtte returnere etter to timer fordi piloten hadde glemt passet sitt. Flyet, med 257 passasjerer og 13 besetningsmedlemmer, ble omdirigert til San Francisco. En passasjer fortalte at piloten var tydelig frustrert over situasjonen. Flyselskapet bekreftet hendelsen og ordnet et nytt mannskap. Passasjerene fikk kompensasjon, men mange var likevel opprørte. Hendelsen førte også til forsinkelser for et fly i motsatt retning. En luftfartsekspert beskriver hendelsen som pinlig og uakseptabel for et selskap som United Airlines.
1 måned siden
En Air India-flyvning fra Chicago til Delhi måtte snu etter kun to timer i luften da flesteparten av flyets toaletter ble tette. Årsaken var at passasjerer hadde skylt ned plastposer, klær og filler i avløpsrørene. Flyselskapet uttaler at de tidligere har opplevd at passasjerer har skylt ned blant annet pledd, undertøy og bleier i toalettene. Hendelsen førte til debatt på sosiale medier, der noen kritiserte flyselskapet for dårlig vedlikehold, mens andre mente passasjerene var ansvarlige. Flyselskapet refunderte billettene og ombooket passasjerene til nye flyvninger.
3 dager siden
En flytur med Delta Air Lines tok en uventet vending da et takpanel løsnet midt under flyvningen. Passasjerer måtte fysisk holde taket oppe i luften.
3 måneder siden
En flytur med Cathay Pacific fra Hong Kong til Los Angeles resulterte i en uvanlig tidsreise-opplevelse for passasjerene. Flight 880 tok av 1. januar 2025, men etter å ha krysset datolinjen over Stillehavet, landet flyet 31. desember 2024. Dette skjedde på grunn av tidsforskjellen og datolinjens plassering. Passasjerene opplevde dermed å lande før de tok av, i hvert fall på papiret. Andre flyreiser har også skapt spesielle nyttårsopplevelser, som forsinkelser som ødelegger dobbel feiring eller at man går glipp av nyttårsaften helt.
4 dager siden
Et Widerøe-fly med 37 passasjerer måtte snu på vei til Aberdeen i Skottland på grunn av en teknisk feil. Flyet lettet fra Bergen Flesland klokken 18.10 og kom et godt stykke på vei før det returnerte til Bergen. Årsaken til snuoperasjonen var at flyet ville blitt stående i Aberdeen i lengre tid enn ønsket, og det var derfor nødvendig å returnere til basen i Bergen hvor flyteknikere er tilgjengelige. Widerøes kommunikasjonssjef Catharina Solli bekrefter feilen og beklager ulempene for passasjerene, som nå ikke kommer frem til Aberdeen før klokken 11 på lørdag.
4 måneder siden
American Airlines opplevde en landsomfattende stans i flytrafikken i USA tirsdag på grunn av en teknisk feil. Selskapet bekreftet hendelsen og jobbet med å løse problemet, samtidig som de ba passasjerene om tålmodighet. Luftfartsmyndigheten FAA bekreftet også stansen. Ved 14-tiden norsk tid meldte Reuters at flytrafikken var i gang igjen, etter at selskapet hadde rettet opp feilen. Hendelsen førte til forsinkelser for mange reisende.
3 måneder siden
Et fly på vei fra Istanbul til Oslo måtte lande i Budapest etter at en passasjer oppførte seg sjikanerende og upassende. Passasjeren skal ha tatt kabinansatte på rumpa og forsøkt å beføle dem, og nektet å rette seg etter advarsler fra besetningen. Dette førte til at flyet måtte lande i Budapest, der politiet ventet for å fjerne den aktuelle passasjeren. Hendelsen har ført til betydelige forsinkelser for de andre passasjerene, og mange har mistet sine videre flyforbindelser.
4 måneder siden
Mange nordmenn ble strandet på flyplassen i Las Palmas etter at flyplassen fikk problemer med internettilkoblingen. Reisende opplevde lange køer og mangel på informasjon. TUI-passasjerer ventet i åtte timer før de fikk tilbud om hotell. Flyet, operert av Norwegian, måtte til slutt dra uten alle passasjerene for å overholde besetningens hviletidsbestemmelser. TUI beklager situasjonen og jobber med å finne hjemreiser for de berørte, noen via København. Passasjerene vil få informasjon så snart løsninger er klare.
1 måned siden
Tre venninner opplevde problemer med SAS da de mistet flyet sitt til Orlando på grunn av forsinkelser og manglende assistanse i Miami. SAS avviste først krav om refusjon for leiebil, hotell og mat, og tilbød kun 33 kroner i kompensasjon. Etter at TV 2 hjelper deg tok tak i saken, og Forbrukerrådet uttalte at venninnene hadde rett på erstatning, snudde SAS og tilbød dem drøyt 7000 kroner hver i kompensasjon. SAS beklager manglende oppfølging og viser til stor trafikkbelastning som årsak til forsinkelsen.
2 måneder siden
En britisk familie ble nektet ombordstigning på et Norwegian-fly fra Gatwick til København, da flyselskapets ansatte feilaktig vurderte passet til ektemannen som ugyldig. Bakgrunnen er at Norwegians ansatte ikke hadde tilstrekkelig kunnskap om de nye passreglene som gjelder etter Brexit. Passet var gyldig for reise i EU, men ble likevel avvist. Norwegian har beklaget hendelsen og innrømmer at det ble gjort en feil. Familien skulle reise i forbindelse med en 60-årsdag, og beskriver situasjonen som svært stressende og skuffende. Norwegian vil prioritere familiens krav om kompensasjon.