En Air India-flyvning fra Chicago til Delhi måtte snu etter kun to timer i luften da flesteparten av flyets toaletter ble tette. Årsaken var at passasjerer hadde skylt ned plastposer, klær og filler i avløpsrørene.
Flyselskapet uttaler at de tidligere har opplevd at passasjerer har skylt ned blant annet pledd, undertøy og bleier i toalettene. Hendelsen førte til debatt på sosiale medier, der noen kritiserte flyselskapet for dårlig vedlikehold, mens andre mente passasjerene var ansvarlige.
Flyselskapet refunderte billettene og ombooket passasjerene til nye flyvninger.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
1 måned siden
Et United Airlines-fly på vei fra Los Angeles til Shanghai måtte returnere etter to timer fordi piloten hadde glemt passet sitt. Flyet, med 257 passasjerer og 13 besetningsmedlemmer, ble omdirigert til San Francisco. En passasjer fortalte at piloten var tydelig frustrert over situasjonen. Flyselskapet bekreftet hendelsen og ordnet et nytt mannskap. Passasjerene fikk kompensasjon, men mange var likevel opprørte. Hendelsen førte også til forsinkelser for et fly i motsatt retning. En luftfartsekspert beskriver hendelsen som pinlig og uakseptabel for et selskap som United Airlines.
3 dager siden
En flytur med Delta Air Lines tok en uventet vending da et takpanel løsnet midt under flyvningen. Passasjerer måtte fysisk holde taket oppe i luften.
1 måned siden
Et United Airlines-fly på vei fra Los Angeles til Shanghai måtte snu etter at en av pilotene oppdaget at han hadde glemt passet sitt. Flyet returnerte til San Francisco, noe som resulterte i en seks timers forsinkelse for passasjerene. Selskapet beklaget hendelsen og tilbød kompensasjon. En flyanalytiker beskrev hendelsen som pinlig og uakseptabel for et globalt flyselskap, og mente det viste mangel på disiplin.
1 måned siden
Et fly fra Minneapolis til London måtte returnere på grunn av en brann ved Heathrow lufthavn, som er stengt inntil videre. Passasjerer beskriver først dårlig stemning ombord, men roser kapteinens informasjon underveis. Flere flyavganger mellom Gardermoen og Heathrow er innstilt som følge av hendelsen. I tillegg er en gruppe fra en bibelskole i Grimstad strandet i New York etter at deres fly ble kansellert, men de bevarer godt humør. Heathrow er en av Europas travleste flyplasser, og brannen har ført til omfattende forstyrrelser i flytrafikken.
2 måneder siden
Et fly fra Bergamo i Italia, med destinasjon Torp, måtte returnere grunnet en teknisk feil. Torp Lufthavn bekrefter at de er informert om situasjonen av Ryanair, men kjenner ikke detaljene rundt feilen. Ved landing ble passasjerene møtt av nødetater, og et nytt fly er satt inn for å frakte dem til Norge.
3 måneder siden
Flere passasjerer har opplevd å finne veggedyr på flygninger med Turkish Airlines, ifølge New York Times. En passasjer forteller at hun måtte kle av seg på flyplassen etter å ha oppdaget veggedyr på flyet. Flere passasjerer er misfornøyde med selskapets respons. Turkish Airlines svarer at de tar alle tilbakemeldinger på alvor, og at de regelmessig rengjør og desinfiserer flyene. De understreker at veggedyr kan forekomme i offentlige rom, inkludert fly.
2 måneder siden
Et Ryanair-fly på vei fra Bergamo i Italia til Torp måtte returnere kort tid etter avgang på grunn av en teknisk feil. Passasjerer om bord beskriver en ubehagelig opplevelse med risting og noen som gråt. Ved landing i Bergamo ble flyet møtt av et stort oppbud av nødetater, inkludert brannvesen, ambulanse og politi. Passasjerene ble evakuert og vil bli fraktet til Torp med et annet fly, med en forventet ankomst rundt klokken 16.05, to timer forsinket. Flyet var en Boeing 737-800 med kapasitet for opptil 190 passasjerer.
1 måned siden
Etter køkaoset på Gardermoen, der passasjerer mistet fly, vil ikke Avinor gi refusjon, og viser til flyselskapene. Forbrukerrådet påpeker at passasjerene kan havne i en vanskelig situasjon, da det ikke finnes en «flyplassansvarslov». Rådet mener likevel Avinor bør ta ansvar for utgiftene. Norwegian tilbød ombooking, mens SAS råder passasjerer med krav om å kontakte Avinor. Avinor begrunner avslaget med en umeldt kontroll og understreker at flyselskapene er ansvarlige for passasjerenes reiser.
1 måned siden
Tre venninner opplevde problemer med SAS da de mistet flyet sitt til Orlando på grunn av forsinkelser og manglende assistanse i Miami. SAS avviste først krav om refusjon for leiebil, hotell og mat, og tilbød kun 33 kroner i kompensasjon. Etter at TV 2 hjelper deg tok tak i saken, og Forbrukerrådet uttalte at venninnene hadde rett på erstatning, snudde SAS og tilbød dem drøyt 7000 kroner hver i kompensasjon. SAS beklager manglende oppfølging og viser til stor trafikkbelastning som årsak til forsinkelsen.
4 måneder siden
Et KLM-fly på vei fra Amsterdam til Mexico City måtte uplanlagt lande på Bermuda etter at pilotene oppdaget sterk lukt fra 100 levende griser i lasterommet. Lukten skal ha påvirket oksygennivået i cockpiten. Flyet ble omdirigert til Bermuda hvor passasjerene ble innkvartert på hotell. Grisene ble lastet over på et annet fly som også var på vei fra Amsterdam til Mexico City. Passasjerene kom til slutt frem til Mexico City, men 30 timer forsinket. Hendelsen førte til en uvanlig mellomlanding og forsinkelse for de reisende.