Filmen «En Minecraft-film» har skapt en trend der publikum roper replikker og jubler under visninger, noe som har ført til delte meninger blant kinogjengere. Noen mener det ødelegger filmopplevelsen, mens andre synes det er en morsom og kollektiv opplevelse.
Kinoansatte har bedt publikum om å oppføre seg, og i USA har politiet blitt tilkalt for å roe ned situasjonen. Filmen har hatt en svært god åpningshelg i Norge, og Nordisk Film Kino har økt bemanningen for å håndtere den livlige stemningen.
De har tidligere opplevd lignende tendenser med filmen «Smile».
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
17 dager siden
«En Minecraft-film» har ført til uvanlig stort engasjement på norske kinoer, inspirert av en TikTok-trend der publikum jubler og reagerer under visningene. Kinoene melder om god stemning, men understreker at det ikke har tatt like av som i USA, hvor flere kinoer har advart mot forstyrrende oppførsel. Norske kinoer informerer publikum om at applaus og reaksjoner kan forekomme. Filmen har hatt en svært god start i Norge med over 132 000 besøkende den første uken, og har satt rekord i USA som den beste åpningen for en film basert på et spill noensinne.
20 dager siden
Den nye Minecraft-filmen har ført til uvanlig engasjement i kinosaler verden over, med tilrop og applaus under visningene. I utlandet har dette ført til utkastelser, mens norske kinoer melder om god stemning. Filmen har hatt en svært god premierehelg, og overgår besøkstallene til tidligere suksesser som Super Mario-filmen. Trenden med høylytte reaksjoner har spredd seg via TikTok, der folk deler videoer av hvordan man skal reagere på spesifikke scener. Selv om noen har klaget på støynivået, synes de fleste at det er gøy at filmen skaper så mye engasjement.
16 dager siden
«A Minecraft Movie» fortsetter sin suksess på kino verden over, og har blitt årets mest innbringende film. I helgen spilte filmen inn 80 millioner dollar i USA, og totalt 550 millioner dollar globalt. Dette gjør den til den 16. beste andrehelgen for en film i USA, og den nest beste for en videospillfilm. Også i Norge merkes interessen, med et engasjert publikum.
21 dager siden
«En Minecraft-film» har hatt en rekordstor premierehelg i Norge med 130.000 besøkende, og topper listen over årets beste åpningshelger. Filmen, basert på det populære videospillet, handler om unge helter som dras inn i en bisarr Minecraft-verden og må beskytte den mot onde krefter sammen med Steve, spilt av Jason Momoa. Med en stjernespekket rollebesetning, inkludert Jack Black og Jennifer Coolidge, har filmen også satt rekorder i USA og spilt inn over 313 millioner dollar globalt. Filmselskapet Warner Bros lyktes med å engasjere det unge publikummet og snu den negative stemningen fra den første traileren ved å involvere Minecraft-influensere og lansere effektive markedsføringskampanjer.
25 dager siden
«En Minecraft-film» har premiere, men anmelderen tror den først og fremst vil appellere til fans av spillet. Filmen følger en gruppe mennesker som havner i Minecraft-verdenen og må finne en vei tilbake. Jason Momoa får ros for sin innsats, mens Jack Black beskrives som å «jackblacke» seg gjennom filmen. Filmen gjenskaper spillets visuelle stil, men humoren er ikke like treffsikker som i «Lego-filmen». Til tross for spillets enorme popularitet, gir filmen ikke den samme tilfredsstillelsen som selve spillet.
1 måned siden
Disneys nye «Snehvit»-film topper kinolistene i USA og Norge, men har skuffet med lavere inntekter enn forventet globalt. Produksjonen kostet over 2,8 milliarder kroner, men har hatt en treg start. Nyinnspillingen har vært omstridt, med kritikk rettet mot rollebesetningen, spesielt Rachel Zegler som Snehvit, og endringer fra originalen. Filmanmeldere har gitt lunkne anmeldelser, mens publikumsreaksjonene er mer positive. Til tross for kontroverser og skuffende åpningstall, tror eksperter at filmen kan vokse i popularitet fremover.
2 måneder siden
Svenske skiløperes fokus på buing fra det norske publikummet under VM i Trondheim skaper reaksjoner. Lotta Udnes Weng oppfordrer svenskene til å «vokse opp» og heller være fornøyde med publikums tilstedeværelse, og ser på buingen som humor. Edvin Anger avfeier kritikken med at Udnes Weng får mene hva hun vil. Andre svenske løpere, som Johanna Hagström og Maja Dahlqvist, rapporterer at de enten ikke hørte buing eller var forberedt på det, og ser det som et tegn på engasjement fra publikum.
3 måneder siden
En konflikt mellom et hipt spisested i Oslo og to influensere har skapt stort engasjement i norske medier og sosiale medier. Saken, som handler om bruk av lysutstyr under et restaurantbesøk, har blitt gjenstand for debatt og kommentarer fra kjendiser, samfunnsdebattanter og til og med flyselskaper. Artikkelen hevder at den massive oppmerksomheten er særnorsk, og at nordmenn har en lav terskel for å bli sjokkert over slike hendelser. Janteloven og en uskreven norm om å ikke skille seg ut, nevnes som mulige årsaker. Det påpekes også at mediekjøret rundt saken gjør det enkelt for aktører å profittere på oppmerksomheten.
24 dager siden
Artikkelen omhandler det globale Labubu-hysteriet, der samlere nærmest river figurene ut av butikkhyllene. En norsk ekspert advarer om at markedsføringen spiller på psykologiske mekanismer som kan være skadelige for unge forbrukere, og kritiserer influensere som fronter trenden. Influenser Tim Kristian Moen forsvarer sin interesse, og mener det handler om en morsom og inkluderende trend, uten kommersielle interesser. Han understreker at han ikke har som mål å oppfordre følgere til å kjøpe Labubu.
28 dager siden
Influenser Victor Sotberg er en av de norske stemmene i «En Minecraft-film». Stig Henrik Hoff, Numa Edema, Mia Betten og Christoffer Mathisen har også stemmeroller. Filmen, med Jason Momoa og Jack Black, handler om en gruppe som havner i Minecraft-verdenen og må samarbeide for å overleve. De må beskytte Oververdenen mot onde skapninger for å komme seg hjem. Momoa og Black mener filmen passer godt i tiden med sitt fokus på kjærlighet og kreativitet. Filmen har kinopremiere i Norge 4. april.