«En Minecraft-film» har hatt en rekordstor premierehelg i Norge med 130. 000 besøkende, og topper listen over årets beste åpningshelger.
Filmen, basert på det populære videospillet, handler om unge helter som dras inn i en bisarr Minecraft-verden og må beskytte den mot onde krefter sammen med Steve, spilt av Jason Momoa. Med en stjernespekket rollebesetning, inkludert Jack Black og Jennifer Coolidge, har filmen også satt rekorder i USA og spilt inn over 313 millioner dollar globalt.
Filmselskapet Warner Bros lyktes med å engasjere det unge publikummet og snu den negative stemningen fra den første traileren ved å involvere Minecraft-influensere og lansere effektive markedsføringskampanjer.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
25 dager siden
«En Minecraft-film» har premiere, men anmelderen tror den først og fremst vil appellere til fans av spillet. Filmen følger en gruppe mennesker som havner i Minecraft-verdenen og må finne en vei tilbake. Jason Momoa får ros for sin innsats, mens Jack Black beskrives som å «jackblacke» seg gjennom filmen. Filmen gjenskaper spillets visuelle stil, men humoren er ikke like treffsikker som i «Lego-filmen». Til tross for spillets enorme popularitet, gir filmen ikke den samme tilfredsstillelsen som selve spillet.
17 dager siden
«En Minecraft-film» har ført til uvanlig stort engasjement på norske kinoer, inspirert av en TikTok-trend der publikum jubler og reagerer under visningene. Kinoene melder om god stemning, men understreker at det ikke har tatt like av som i USA, hvor flere kinoer har advart mot forstyrrende oppførsel. Norske kinoer informerer publikum om at applaus og reaksjoner kan forekomme. Filmen har hatt en svært god start i Norge med over 132 000 besøkende den første uken, og har satt rekord i USA som den beste åpningen for en film basert på et spill noensinne.
16 dager siden
«A Minecraft Movie» fortsetter sin suksess på kino verden over, og har blitt årets mest innbringende film. I helgen spilte filmen inn 80 millioner dollar i USA, og totalt 550 millioner dollar globalt. Dette gjør den til den 16. beste andrehelgen for en film i USA, og den nest beste for en videospillfilm. Også i Norge merkes interessen, med et engasjert publikum.
28 dager siden
Influenser Victor Sotberg er en av de norske stemmene i «En Minecraft-film». Stig Henrik Hoff, Numa Edema, Mia Betten og Christoffer Mathisen har også stemmeroller. Filmen, med Jason Momoa og Jack Black, handler om en gruppe som havner i Minecraft-verdenen og må samarbeide for å overleve. De må beskytte Oververdenen mot onde skapninger for å komme seg hjem. Momoa og Black mener filmen passer godt i tiden med sitt fokus på kjærlighet og kreativitet. Filmen har kinopremiere i Norge 4. april.
20 dager siden
Den nye Minecraft-filmen har ført til uvanlig engasjement i kinosaler verden over, med tilrop og applaus under visningene. I utlandet har dette ført til utkastelser, mens norske kinoer melder om god stemning. Filmen har hatt en svært god premierehelg, og overgår besøkstallene til tidligere suksesser som Super Mario-filmen. Trenden med høylytte reaksjoner har spredd seg via TikTok, der folk deler videoer av hvordan man skal reagere på spesifikke scener. Selv om noen har klaget på støynivået, synes de fleste at det er gøy at filmen skaper så mye engasjement.
19 dager siden
Filmen «En Minecraft-film» har skapt en trend der publikum roper replikker og jubler under visninger, noe som har ført til delte meninger blant kinogjengere. Noen mener det ødelegger filmopplevelsen, mens andre synes det er en morsom og kollektiv opplevelse. Kinoansatte har bedt publikum om å oppføre seg, og i USA har politiet blitt tilkalt for å roe ned situasjonen. Filmen har hatt en svært god åpningshelg i Norge, og Nordisk Film Kino har økt bemanningen for å håndtere den livlige stemningen. De har tidligere opplevd lignende tendenser med filmen «Smile».
3 måneder siden
Sesong to av den sørkoreanske TV-serien «Squid Game» har hatt tidenes beste åpning for Netflix, med 68 millioner visninger på bare fire dager. Dette slår rekorden til «Wednesday» fra 2022. Den nye sesongen har også klatret til 7. plass på listen over de mest populære ikke-engelskspråklige seriene på Netflix. Sesong 1 av «Squid Game» fra 2021 topper fortsatt denne listen med 265,2 millioner visninger totalt. Lanseringen av sesong to har også ført til et oppsving for den første sesongen. I serien deltar en gruppe desperate mennesker i livsfarlige barneleker for å vinne penger. Lee Jung-jae er tilbake i rollen som Spiller 456.
3 måneder siden
Den norske serien «La Palma» har oppnådd stor suksess og klatret til en 9. plass på Netflix' liste over mest populære ikke-engelskspråklige serier. Serien, som hadde premiere 12. desember, har blitt sammenlignet med internasjonale hits som «Squid Game» og «Papirhuset». «La Palma» toppet listene i 23 land den første uken og ble sett 13 millioner ganger. Ved årsskiftet hadde seertallet steget til 40 millioner. Filmforsker Marius Øfsti spekulerer i om dette er den mest sette norskproduserte serien gjennom tidene.
4 måneder siden
Den norske katastrofeserien «La Palma», produsert av Fantefilm, har oppnådd førsteplass på Netflix i Norge og globalt for ikke-engelskspråklige serier. Serien, som ble sluppet 12. desember, har generert 13,1 millioner visninger. «La Palma» følger norske turister som blir fanget i et vulkanutbrudd på øya La Palma. Serien er skrevet av Harald Rosenløw Eeg og Lars Gudmestad, som uttrykker stor glede over den internasjonale suksessen. Flere kjente norske skuespillere, som Thea Sofie Loch Næss og Thorbjørn Harr, medvirker i serien.
3 måneder siden
TV 2s nye storsatsing «Boksen» hadde premiere torsdag og fikk en knallstart med rundt en halv million seere det første døgnet. Konseptet går ut på at deltakerne plasseres i hver sin boks, uten å vite hva som vil skje eller hvilke utfordringer de må møte. Programmet har allerede slått seertallene til «Norges dummeste» og «Spillet» ved deres respektive premierer. TV 2 er svært fornøyd med mottakelsen og forventer at seertallene vil øke i løpet av helgen. «Boksen» er utviklet av produksjonsselskapet Seefood i samarbeid med TV 2, og formatet er allerede solgt til flere land.