Den nye Minecraft-filmen har ført til uvanlig engasjement i kinosaler verden over, med tilrop og applaus under visningene. I utlandet har dette ført til utkastelser, mens norske kinoer melder om god stemning.
Filmen har hatt en svært god premierehelg, og overgår besøkstallene til tidligere suksesser som Super Mario-filmen. Trenden med høylytte reaksjoner har spredd seg via TikTok, der folk deler videoer av hvordan man skal reagere på spesifikke scener.
Selv om noen har klaget på støynivået, synes de fleste at det er gøy at filmen skaper så mye engasjement.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
17 dager siden
«En Minecraft-film» har ført til uvanlig stort engasjement på norske kinoer, inspirert av en TikTok-trend der publikum jubler og reagerer under visningene. Kinoene melder om god stemning, men understreker at det ikke har tatt like av som i USA, hvor flere kinoer har advart mot forstyrrende oppførsel. Norske kinoer informerer publikum om at applaus og reaksjoner kan forekomme. Filmen har hatt en svært god start i Norge med over 132 000 besøkende den første uken, og har satt rekord i USA som den beste åpningen for en film basert på et spill noensinne.
19 dager siden
Filmen «En Minecraft-film» har skapt en trend der publikum roper replikker og jubler under visninger, noe som har ført til delte meninger blant kinogjengere. Noen mener det ødelegger filmopplevelsen, mens andre synes det er en morsom og kollektiv opplevelse. Kinoansatte har bedt publikum om å oppføre seg, og i USA har politiet blitt tilkalt for å roe ned situasjonen. Filmen har hatt en svært god åpningshelg i Norge, og Nordisk Film Kino har økt bemanningen for å håndtere den livlige stemningen. De har tidligere opplevd lignende tendenser med filmen «Smile».
16 dager siden
«A Minecraft Movie» fortsetter sin suksess på kino verden over, og har blitt årets mest innbringende film. I helgen spilte filmen inn 80 millioner dollar i USA, og totalt 550 millioner dollar globalt. Dette gjør den til den 16. beste andrehelgen for en film i USA, og den nest beste for en videospillfilm. Også i Norge merkes interessen, med et engasjert publikum.
21 dager siden
«En Minecraft-film» har hatt en rekordstor premierehelg i Norge med 130.000 besøkende, og topper listen over årets beste åpningshelger. Filmen, basert på det populære videospillet, handler om unge helter som dras inn i en bisarr Minecraft-verden og må beskytte den mot onde krefter sammen med Steve, spilt av Jason Momoa. Med en stjernespekket rollebesetning, inkludert Jack Black og Jennifer Coolidge, har filmen også satt rekorder i USA og spilt inn over 313 millioner dollar globalt. Filmselskapet Warner Bros lyktes med å engasjere det unge publikummet og snu den negative stemningen fra den første traileren ved å involvere Minecraft-influensere og lansere effektive markedsføringskampanjer.
25 dager siden
«En Minecraft-film» har premiere, men anmelderen tror den først og fremst vil appellere til fans av spillet. Filmen følger en gruppe mennesker som havner i Minecraft-verdenen og må finne en vei tilbake. Jason Momoa får ros for sin innsats, mens Jack Black beskrives som å «jackblacke» seg gjennom filmen. Filmen gjenskaper spillets visuelle stil, men humoren er ikke like treffsikker som i «Lego-filmen». Til tross for spillets enorme popularitet, gir filmen ikke den samme tilfredsstillelsen som selve spillet.
1 måned siden
VG utfordret publikummere til å anmelde Sabrina Carpenter-konserten i Bærum, siden pressen ikke fikk akkreditering. Anmeldelsene beskriver konserten som en fantastisk opplevelse med god stemning og energi. Publikummet fremhever Carpenters sceneutstråling, kostymer og overraskende låtvalg som høydepunkter. Enkelte hadde VIP-billetter med preshow-arrangementer. Carpenter, som tidligere har uttalt at hun forsøker å unngå å bli gjenkjent før konserter, ankom Norge uten at offentligheten fikk det med seg. 25.000 billetter ble revet bort til norgeskonserten.
1 måned siden
Disneys nye «Snehvit»-film topper kinolistene i USA og Norge, men har skuffet med lavere inntekter enn forventet globalt. Produksjonen kostet over 2,8 milliarder kroner, men har hatt en treg start. Nyinnspillingen har vært omstridt, med kritikk rettet mot rollebesetningen, spesielt Rachel Zegler som Snehvit, og endringer fra originalen. Filmanmeldere har gitt lunkne anmeldelser, mens publikumsreaksjonene er mer positive. Til tross for kontroverser og skuffende åpningstall, tror eksperter at filmen kan vokse i popularitet fremover.
2 måneder siden
Power har lansert Ninja Slushi i Norge etter stor suksess i USA og England. Slush-maskinen har innebygd kompressor og trenger dermed ikke is, noe som har skapt stor interesse. Allerede før helgen meldte Power om forventninger om stor pågang, og salgsstarten mandag morgen har bekreftet dette. Kommunikasjonssjef Silje Ensrud rapporterer at de selger en maskin i minuttet, og beskriver salget som "helt vilt!".
1 måned siden
Flere utenlandske medier beskriver VM-festen i Granåsen som en stor suksess, og fremhever den gode stemningen. Svenske Aftonbladet kaller det «VM-festen hele sporten har drømt om», og trekker frem den positive atmosfæren sammenlignet med tidligere arrangementer i Holmenkollen. Expressen rapporterer om høyt alkoholkonsum, men politiet har ikke meldt om alvorlige hendelser. Journalister fra både USA og Tyskland fremhever den gode atmosfæren, med mange barnefamilier til stede. De beskriver Trondheim som «himmelen» for ski-entusiaster, og understreker den unike feiringen av sporten i Norge.
2 måneder siden
Artikkelen omhandler en markant økning i salget av kiwi og bakepoteter hos flere dagligvarekjeder i Norge. Sosiale medier, spesielt TikTok, har skapt trender som fører til økt etterspørsel etter disse produktene. Norgesgruppen melder om over 100 prosent økning i salget av kiwi, grunnet påstander om at frukten kan forbedre søvn. Salget av bakepotet har også økt, inspirert av «Potetmannen98» på TikTok. Coop og Rema 1000 bekrefter også økt salg av bakepoteter, og Rema 1000 ser positivt på trenden som fremmer grønnsaker. Dagligvarekjedene jobber for å holde tritt med den plutselige etterspørselen.