Norli opplever et kaos rundt julehandelen, med mange kunder som ikke har mottatt bestilte varer i tide. Kunder melder om manglende leveranser, forsinkelser og vanskeligheter med å komme i kontakt med kundeservice.
Norli beklager situasjonen og forklarer problemene med tekniske utfordringer på et nytt lager og forsinkelser fra England. Mange bestillinger gjort under Black Week er rammet.
Norli tilbyr refusjon for de som ikke mottar varene sine, men innrømmer at noen varer ikke vil rekke frem til jul.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
4 måneder siden
Flere kunder har klaget på nettbutikken Wildfit.no etter å ha bestilt varer som ikke ble levert. Kundene opplevde manglende kommunikasjon og forsinkede eller kansellerte ordre uten refusjon. Forbrukerrådet kritiserer praksisen med manglende kundeservice og konstante salg. Etter at TV2 Hjelper deg tok kontakt, stengte Wildfit.no nettbutikken og sosiale medier. Daglig leder i Wildfit AS forklarer problemene med leverandør og lagersystem. Selskapet lover å refundere berørte kunder, men flere venter fortsatt på pengene sine.
4 måneder siden
Vipps opplever forsinkelser i betalinger grunnet stor pågang av brukere som vippser julegaver. Selskapet beklager problemene og jobber med å få betalingene frem så raskt som mulig. Det er ikke spesifisert hvor mange brukere som er berørt eller hvor lang forsinkelsen er, men Vipps har sendt ut en melding i appen for å informere brukerne om situasjonen.
4 måneder siden
Vipps opplever forsinkelser i pengeoverføringer midt i julegave-rushet, der mange bruker appen for å sende julegaver. Noen brukere opplever at pengegavene ikke kommer frem umiddelbart. Vipps beklager problemene og jobber med å løse dem slik at gavene kommer frem så raskt som mulig. Det vises en melding i appen om forsinkelsene når man forsøker å sende penger.
4 måneder siden
Posten opplever stor pågang i forbindelse med julehandelen og økt netthandel. De ber kunder om å hente pakkene sine raskt for å frigjøre plass og sikre god flyt på utleveringsstedene. Hentefristen er normalt sju dager, men enkelte sendinger har lengre frist. Posten har satt inn ekstra bemanning for å håndtere den økte trafikken, og oppfordrer kundene til å bruke pakkebokser eller hente pakker på kveldstid for å unngå kø. Værforhold har skapt forsinkelser i enkelte områder, spesielt på Vestlandet, og kundene oppfordres til å følge med i Posten-appen for oppdatert informasjon.
3 måneder siden
Flere kunder av møbelgiganten Skeidar er frustrerte over manglende kundeservice og lange leveringstider. Kunder rapporterer om at de ikke får svar på henvendelser via e-post, chat eller sosiale medier, og at leveringstiden på bestilte varer overskrides. Forbrukerrådet bekrefter å ha mottatt mange henvendelser om Skeidar, hovedsakelig knyttet til forsinket levering. Skeidar beklager situasjonen og forklarer problemene med økt etterspørsel og forsinkelser hos leverandører. De opplyser at de har iverksatt tiltak for å forbedre kundeservice og kontakte berørte kunder. Samtlige kunder som har vært i kontakt med TV2 hjelper deg har blitt kontaktet av Skeidar.
3 måneder siden
Flere dagligvarekjeder i Norge melder om utfordringer med varelevering og tomme hyller etter jul og nyttår. Hovedårsakene er høyt salg i forbindelse med julekampanjer, mange røde dager, og vanskelige værforhold med snø som har forsinket transporten. Selv om det ikke er mangel på svinekjøtt, har enkelte butikker opplevd å gå tom for svinekoteletter. I tillegg har det blitt vanskeligere å få tak i kaffe og sjokolade på grunn av redusert produksjon. Dagligvareekspert Ivar Pettersen forventer en moderat prisstigning på matvarer i januar, men påpeker at usikkerheten er stor for 2025 på grunn av handelspolitikk.
3 måneder siden
Butikkhyller over hele landet har de siste dagene vært tomme for en rekke varer, spesielt i Coop-butikker. Kunder har møtt beskjeder om leveringsutfordringer, råvaremangel og utsolgte varer. Høytider og en intens priskrig før jul har ført til lavere produksjon og økt etterspørsel, noe som har tømt lagrene. Mens noen butikker har hatt store problemer, har andre, som Kiwi, hatt fulle hyller. Dagligvarekjedene jobber med å fylle opp hyllene igjen og forventer at situasjonen vil normalisere seg i løpet av kort tid.
3 måneder siden
Flere matbutikker opplever tomme hyller etter julehandelen, med mangel på blant annet kjøtt, kylling og tacoprodukter. Årsakene er sammensatte, inkludert høy etterspørsel under julehandelen, flere helligdager og utfordringer med råvaretilgang hos produsentene. Snøvær har også skapt leveringsproblemer, spesielt på Sørlandet. Coop og Rema 1000 bekrefter utfordringene, men forsikrer at de jobber med å fylle på varelagrene. Kiwi melder at de ikke er utsolgt for tacokrydder og -saus, men at det kan ha vært midlertidig tomt i enkelte butikker på grunn av stor etterspørsel.
4 måneder siden
Priskrigen på julevarer har ført til stor etterspørsel og hamstring i butikkene. Flere populære juleprodukter, som juleøl, marsipan og grøt, er vanskelig å få tak i. Leverandørene melder om at de ikke har kapasitet til å produsere mer av enkelte varer før jul. Coop har innført en maksgrense for antall julevarer per kunde for å forhindre hamstring. Både Kiwi og Rema 1000 melder om høy omsetning, men også risiko for tomme hyller. Ringnes bekrefter at det ikke produseres mer billig juleøl.
4 måneder siden
Jannike Thomassen opplevde at en julegave hun hadde bestilt, ikke ble levert som avtalt. Pakken dukket senere opp i en Ikea-pose i fellesarealet i en annen blokk i samme borettslag. Det viste seg at Helthjem, transportselskapet, hadde plassert flere pakker der. Andre beboere hadde også observert denne praksisen. Thomassen kontaktet Helthjem, og selskapet beklaget og forklarte at dette er en vanlig rutine i høysesong. De lovet imidlertid å endre praksisen for dette borettslaget. Mange andre kunder har også rapportert om problemer med Helthjem, og deler sine erfaringer i en Facebook-gruppe for misfornøyde kunder.