Bård Tufte Johansen har skapt oppmerksomhet med en humoristisk video der han gjør narr av Tesla-hysteriet. I videoen teiper han over Tesla-logoen på sine biler og erstatter den med «Volvo» og «Toyota».
Videoen har spredt seg raskt på sosiale medier og blitt sett over én million ganger. Johansen selv uttrykker overraskelse over den enorme responsen.
Videoen er laget som en promo for hans kommende show i Laukvik i Lofoten. Reaksjonene har vært blandede, fra de som synes det er morsomt, til Tesla-eiere som reagerer negativt og mener han bidrar til polarisering.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
2 måneder siden
Bård Tufte Johansen skapte en viral sensasjon med en humoristisk video for å promotere sitt stand up-show i Laukvik, Lofoten. I videoen fleiper han om manglende publikum og modifiserer sine Tesla-biler med teip og tusj, og endrer merket til Volvo og Toyota. Videoen har raskt spredt seg og oppnådd over 1,7 millioner visninger. Ken Rune Berg, arrangøren, uttrykker overraskelse over den enorme responsen, men melder om økt billettsalg. Videoen har skapt stort engasjement, og mange har reagert sterkt på stuntet.
28 dager siden
En svensk TikTok-video der Annie Byström hyller svensk taco, har utløst en storm av reaksjoner, spesielt fra Mexico og USA. Videoen, som har over 2 millioner visninger, viser frem svensk taco, noe som har fått mange til å reagere negativt på ingredienser som agurk, nøtter og frukt. Byström sier til DinSide at hun er overrasket over responsen, men at hun synes det er morsomt å se de mange reaksjonene. Hun mener kritikerne vil endre mening hvis de får smake svensk taco, fordi den kan tilpasses etter egne ønsker. Svensk taco har likheter med norsk fredagstaco, men utmerker seg ved bruk av agurk og andre uvanlige ingredienser.
3 måneder siden
Et videoklipp der Magnus Carlsen spøker med Jan Nepomnjasjtsjij om å avtale remis har skapt sterke reaksjoner i sjakkverdenen. Carlsen foreslår å spille raske remis til motstanderne gir opp, noe som har fått flere til å reagere. Hans Niemann krever etterforskning, mens NRKs ekspert Torstein Bae mener det bare var prat. FIDE-leder Emil Sutovskij antyder at videoen kan ha påvirket avgjørelsen om å dele gullet. Bae tror ikke det får konsekvenser for Carlsen og Nepomnjasjtsjij, men forventer at FIDE vil endre tiebreak-modellen for å unngå lignende situasjoner.
3 måneder siden
Grønlenderen Timmy Zeeb opplevde en uventet hendelse da en spøkefull videohilsen han sendte til Donald Trump ble delt av Trump selv. Zeeb møtte noen Trump-supportere i Nuuk og sa «Kjøp Grønland!» iført en MAGA-caps. Videoen ble raskt spredt i sosiale medier og fikk stor oppmerksomhet. Zeeb er kritisk til Danmarks forhold til Grønland og mener landet fortsatt er kolonisert, men er usikker på om et amerikansk oppkjøp ville være en god løsning. Reaksjonene har vært mange, og flere grønlendere har uttrykt at de ikke ønsker å bli amerikanske statsborgere. Samtidig besøker Donald Trump Jr. Grønland, noe som har ført til spekulasjoner om formålet med besøket.
3 måneder siden
Flyselskapet Norwegian har laget et humoristisk innlegg på Facebook som spiller på en nylig hendelse der influenserne Vita og Wanda Mashadi havnet i en konflikt på en restaurant angående bruk av blits. Norwegian spøkte med at de har lommelykter i taket på flyene sine, slik at influensere slipper å ta med egne. Pressesjef i Norwegian, Eline Hyggen Skari, forklarer at målet var å skape humor og ikke å henge ut noen. Influenserne selv har kommentert innlegget med humor, og ser ut til å ta spøken med et smil. Innlegget har fått stor oppmerksomhet og mange positive tilbakemeldinger.
2 måneder siden
Fredrik Skavlans tegning, som sammenligner Tesla med nazisme, har skapt stor oppmerksomhet både nasjonalt og internasjonalt. Tegningen, som viser et Tesla-symbol i stedet for et hakekors, er et stikk til Elon Musk etter at Tesla har opplevd et fall i salget. Skavlan sier ironisk at han forventer en positiv reaksjon fra Musk, gitt hans påståtte engasjement for ytringsfrihet. El-bilforeningens sjef uttrykker bekymring for at tegningen kan skape skam blant Tesla-eiere, mens en analytiker påpeker at bilkjøp påvirkes av mer enn bare omdømme.
3 måneder siden
En video av en sjåfør som tuter og banner på en elg i en tunnel har skapt sterke reaksjoner. Sjåføren forklarer at han forsøkte å få elgen ut av tunnelen for å unngå trafikkuhell, og at han ikke ser på elgen som et husdyr. Han innrømmer at tutingen var unødvendig, men mener handlingen var en vanlig måte å håndtere situasjonen på. Videoen har ført til kritikk på sosiale medier, der flere mener sjåførens oppførsel var hensynsløs og farlig. Viltnemnda oppfordrer trafikanter til å vise respekt og varsomhet i møte med dyr langs veien, og minner om at dyr ikke skal påføres unødig stress eller lidelse.
1 måned siden
En Tesla-eier i Østlandet har utført en politisk protest mot Elon Musk ved å erstatte Tesla-logoen på sin Model 3 med en Toyota-logo. Bileieren forklarer til VG at han er fornøyd med bilen, men angrer på kjøpet grunnet Musks politiske tilknytning til Donald Trump. Han ønsket å sende ut sosialdemokratiske signaler som en reaksjon på den amerikanske administrasjonens politikk. Fjerningen av Tesla-logoen ble gjort ved hjelp av varmepistol, fiskesnøre og skirens, før Toyota-logoen ble montert. Tesla Owners Club Norway bekrefter at det tidligere har vært protestaksjoner mot Tesla-eiere, men bileieren understreker at hans stunt er en markering mot Musk, ikke frykt for hærverk.
2 måneder siden
Enkelte Tesla-eiere markerer avstand fra Elon Musk med klistremerker på bilene sine, etter at han har blitt en nær alliert av Donald Trump. Klistremerker med teksten «Jeg kjøpte denne før jeg visste at Elon var gal» har blitt populære. Samtidig oppfordrer Polens sportsminister til boikott av Tesla etter Musks kontroversielle uttalelser om Tysklands nazistiske fortid. Det finnes også en motreaksjon blant Tesla-eiere som hyller Musk, og klistremerker med teksten «Jeg kjøpte den etter jeg visste at Elon var fantastisk» har også blitt populære. Noen har revurdert sitt syn på Tesla etter at Musk har begynt å støtte konservative verdier.
3 måneder siden
En kommentator mener at reklamefilmen med Johannes Høsflot Klæbo, som ble trukket tilbake etter kritikk, var en uskyldig parodi og at reaksjonene var hysteriske. Det argumenteres for at filmen ikke burde blitt stoppet, og at samfunnet må tåle humor. Kommentatoren understreker at det er viktig å ta kroppsfiksering og spiseforstyrrelser på alvor, men at dette ikke er relevant i denne saken. Det stilles også spørsmål ved om toppidrettsutøvere bør reklamere for usunne produkter, men dette er et annet tema. Ironisk nok har oppstyret rundt filmen gitt den mer oppmerksomhet enn den ville fått ved normal publisering.