Bård Tufte Johansen skapte en viral sensasjon med en humoristisk video for å promotere sitt stand up-show i Laukvik, Lofoten. I videoen fleiper han om manglende publikum og modifiserer sine Tesla-biler med teip og tusj, og endrer merket til Volvo og Toyota.
Videoen har raskt spredt seg og oppnådd over 1,7 millioner visninger. Ken Rune Berg, arrangøren, uttrykker overraskelse over den enorme responsen, men melder om økt billettsalg.
Videoen har skapt stort engasjement, og mange har reagert sterkt på stuntet.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
2 måneder siden
Bård Tufte Johansen har skapt oppmerksomhet med en humoristisk video der han gjør narr av Tesla-hysteriet. I videoen teiper han over Tesla-logoen på sine biler og erstatter den med «Volvo» og «Toyota». Videoen har spredt seg raskt på sosiale medier og blitt sett over én million ganger. Johansen selv uttrykker overraskelse over den enorme responsen. Videoen er laget som en promo for hans kommende show i Laukvik i Lofoten. Reaksjonene har vært blandede, fra de som synes det er morsomt, til Tesla-eiere som reagerer negativt og mener han bidrar til polarisering.
3 måneder siden
Et videoklipp der Magnus Carlsen spøker med Jan Nepomnjasjtsjij om å avtale remis har skapt sterke reaksjoner i sjakkverdenen. Carlsen foreslår å spille raske remis til motstanderne gir opp, noe som har fått flere til å reagere. Hans Niemann krever etterforskning, mens NRKs ekspert Torstein Bae mener det bare var prat. FIDE-leder Emil Sutovskij antyder at videoen kan ha påvirket avgjørelsen om å dele gullet. Bae tror ikke det får konsekvenser for Carlsen og Nepomnjasjtsjij, men forventer at FIDE vil endre tiebreak-modellen for å unngå lignende situasjoner.
3 måneder siden
Flyselskapet Norwegian har laget et humoristisk innlegg på Facebook som spiller på en nylig hendelse der influenserne Vita og Wanda Mashadi havnet i en konflikt på en restaurant angående bruk av blits. Norwegian spøkte med at de har lommelykter i taket på flyene sine, slik at influensere slipper å ta med egne. Pressesjef i Norwegian, Eline Hyggen Skari, forklarer at målet var å skape humor og ikke å henge ut noen. Influenserne selv har kommentert innlegget med humor, og ser ut til å ta spøken med et smil. Innlegget har fått stor oppmerksomhet og mange positive tilbakemeldinger.
2 måneder siden
Influenser Emilie Nereng ble kontaktet av superstjernen Jason Derulo etter at han hadde sett hennes virale TikTok-video fra en Coldplay-konsert i London. Videoen, som viser hvordan konserten ser ut gjennom Coldplays «moon glasses», har oppnådd 76 millioner visninger. Derulos team kontaktet Nereng for å få tillatelse til å bruke videoen på hans YouTube-kanal, noe hun umiddelbart godkjente. Nereng forteller at hun er overrasket over den enorme oppmerksomheten videoen har fått, og spekulerer i at kombinasjonen av en fengende åpning, kort format og Coldplays popularitet kan være årsaken til suksessen.
28 dager siden
En svensk TikTok-video der Annie Byström hyller svensk taco, har utløst en storm av reaksjoner, spesielt fra Mexico og USA. Videoen, som har over 2 millioner visninger, viser frem svensk taco, noe som har fått mange til å reagere negativt på ingredienser som agurk, nøtter og frukt. Byström sier til DinSide at hun er overrasket over responsen, men at hun synes det er morsomt å se de mange reaksjonene. Hun mener kritikerne vil endre mening hvis de får smake svensk taco, fordi den kan tilpasses etter egne ønsker. Svensk taco har likheter med norsk fredagstaco, men utmerker seg ved bruk av agurk og andre uvanlige ingredienser.
4 måneder siden
Senterpartiets Jenny Klinge publiserte en julevideo på Facebook der hun ufrivillig viste sin nakne overkropp etter et uhell under innspilling. Hun spøkte med å tilby en usensurert versjon av videoen for 500 kroner via Vipps, noe som førte til humoristiske kommentarer. Klinges kolleger i Senterpartiets medievakt hjalp til med å sladde videoen før publisering. Klinge selv tar hendelsen med humor og tror folk forstår at politikere kan ha det gøy. Hun er mest spent på tilbakemeldingen fra sin sønn.
3 måneder siden
Den norske influenseren David Mokel (21) er med i en video publisert av den britiske Youtube-gruppen Sidemen. Videoen, som viser Sidemen i India, har raskt blitt en trend på Youtube med millioner av visninger. Mokel, som er fan av Sidemen, ble invitert til India av artisten Alan Walker. Der ble han overrasket av Sidemen og filmet til videoen. Etter publisering har Mokel fått mange meldinger fra britiske fans. Mokel er også aktuell i NRK-programmet «Humoretaten», og måtte melde seg syk fra jobb for å reise til India.
3 måneder siden
Grønlenderen Timmy Zeeb opplevde en uventet hendelse da en spøkefull videohilsen han sendte til Donald Trump ble delt av Trump selv. Zeeb møtte noen Trump-supportere i Nuuk og sa «Kjøp Grønland!» iført en MAGA-caps. Videoen ble raskt spredt i sosiale medier og fikk stor oppmerksomhet. Zeeb er kritisk til Danmarks forhold til Grønland og mener landet fortsatt er kolonisert, men er usikker på om et amerikansk oppkjøp ville være en god løsning. Reaksjonene har vært mange, og flere grønlendere har uttrykt at de ikke ønsker å bli amerikanske statsborgere. Samtidig besøker Donald Trump Jr. Grønland, noe som har ført til spekulasjoner om formålet med besøket.
2 måneder siden
Visit Norway lanserte en humoristisk liste over de beste stedene for sex i Norge på Valentinsdagen. Listen, som inkluderer alt fra romantiske trehytter til nordlys, har fått stor oppmerksomhet og positiv respons i sosiale medier. Målet var å promotere Norge på en ny og spennende måte. Reiselivsplattformen oppfordrer folk til å utforske romantiske opplevelser, samtidig som de tar hensyn til omgivelsene. Den uvanlige kampanjen har ført til økt trafikk på Visit Norways nettsider, noe som indikerer stor interesse for temaet.
2 måneder siden
80 år gamle Britt Jørgensen fra Senja har blitt en viral sensasjon på sosiale medier gjennom korte videoklipp filmet av barnebarnet Sindre Olav Fredriksen. Disse videoene viser usminkede øyeblikk fra hverdagen hennes, og har oppnådd millioner av visninger. Populariteten har resultert i forestillingen «Sindre og The Real Bestemor», som har spilt for fulle hus i Nord-Norge. Duoen planlegger en siste forestilling på Folketeateret i Oslo. Jørgensen er ikke interessert i å finne en ny kjæreste, men Fredriksen håper at hun vil bli invitert til Slottet.