Den norske influenseren David Mokel (21) er med i en video publisert av den britiske Youtube-gruppen Sidemen. Videoen, som viser Sidemen i India, har raskt blitt en trend på Youtube med millioner av visninger.
Mokel, som er fan av Sidemen, ble invitert til India av artisten Alan Walker. Der ble han overrasket av Sidemen og filmet til videoen.
Etter publisering har Mokel fått mange meldinger fra britiske fans. Mokel er også aktuell i NRK-programmet «Humoretaten», og måtte melde seg syk fra jobb for å reise til India.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
2 måneder siden
Influenser Emilie Nereng ble kontaktet av superstjernen Jason Derulo etter at han hadde sett hennes virale TikTok-video fra en Coldplay-konsert i London. Videoen, som viser hvordan konserten ser ut gjennom Coldplays «moon glasses», har oppnådd 76 millioner visninger. Derulos team kontaktet Nereng for å få tillatelse til å bruke videoen på hans YouTube-kanal, noe hun umiddelbart godkjente. Nereng forteller at hun er overrasket over den enorme oppmerksomheten videoen har fått, og spekulerer i at kombinasjonen av en fengende åpning, kort format og Coldplays popularitet kan være årsaken til suksessen.
4 måneder siden
David Mokel, kjent fra TikTok, uttrykker misnøye med tradisjonell studiobasert humor, som han oppfatter som falsk. Han er en del av det nye humorprogrammet 'Humoretaten', som bryter med denne tradisjonen ved å foregå på et utested i Oslo. Mokel mener at dagens unge foretrekker humor som er kjappere og mer tilgjengelig, slik som på sosiale medier. Han savner imidlertid at innhold blir arkivert og er gratis tilgjengelig, som han mener NRK tilbyr. 'Humoretaten' vil kombinere live-opptredener med forhåndsinnspilte sketsjer, og sendes på NRK TV hver fredag etter premieren 10. januar.
2 måneder siden
Bård Tufte Johansen skapte en viral sensasjon med en humoristisk video for å promotere sitt stand up-show i Laukvik, Lofoten. I videoen fleiper han om manglende publikum og modifiserer sine Tesla-biler med teip og tusj, og endrer merket til Volvo og Toyota. Videoen har raskt spredt seg og oppnådd over 1,7 millioner visninger. Ken Rune Berg, arrangøren, uttrykker overraskelse over den enorme responsen, men melder om økt billettsalg. Videoen har skapt stort engasjement, og mange har reagert sterkt på stuntet.
26 dager siden
Britt Tove Jørgensen (80), også kjent som «The Real Bestemor», har blitt en viral sensasjon på sosiale medier sammen med barnebarnet Sindre Olav Fredriksen. Videoene deres, som viser hverdagsøyeblikk og ufiltrerte kommentarer, har generert millioner av visninger. Populariteten startet med en julekalender i 2019 der Sindre forsøkte å finne en ny mann til bestemoren. Nå reiser de rundt i landet med forestillinger, men duoen har bestemt seg for å gi seg mens de er på topp, og avslutter med en forestilling i Oslo.
3 måneder siden
Grønlenderen Timmy Zeeb opplevde en uventet hendelse da en spøkefull videohilsen han sendte til Donald Trump ble delt av Trump selv. Zeeb møtte noen Trump-supportere i Nuuk og sa «Kjøp Grønland!» iført en MAGA-caps. Videoen ble raskt spredt i sosiale medier og fikk stor oppmerksomhet. Zeeb er kritisk til Danmarks forhold til Grønland og mener landet fortsatt er kolonisert, men er usikker på om et amerikansk oppkjøp ville være en god løsning. Reaksjonene har vært mange, og flere grønlendere har uttrykt at de ikke ønsker å bli amerikanske statsborgere. Samtidig besøker Donald Trump Jr. Grønland, noe som har ført til spekulasjoner om formålet med besøket.
2 måneder siden
80 år gamle Britt Jørgensen fra Senja har blitt en viral sensasjon på sosiale medier gjennom korte videoklipp filmet av barnebarnet Sindre Olav Fredriksen. Disse videoene viser usminkede øyeblikk fra hverdagen hennes, og har oppnådd millioner av visninger. Populariteten har resultert i forestillingen «Sindre og The Real Bestemor», som har spilt for fulle hus i Nord-Norge. Duoen planlegger en siste forestilling på Folketeateret i Oslo. Jørgensen er ikke interessert i å finne en ny kjæreste, men Fredriksen håper at hun vil bli invitert til Slottet.
26 dager siden
Influenser Grunde Myhrer filmet en episode der en bilist brøt vikeplikten rett foran ham under en sykkeltur i Holmenkollen. Videoen ble publisert på TikTok og har skapt debatt rundt bruk av mobiltelefon under sykling. Mange mener Myhrer selv var skyld i situasjonen, mens andre påpeker at bilisten brøt vikeplikten. Myhrer understreker at han hadde kontroll og syklet forsiktig, men reagerer på hatefulle kommentarer i etterkant. Trygg Trafikk bekrefter at det i utgangspunktet er lov å bruke mobiltelefon på sykkel, men at uaktsomhet kan straffes. Myhrer forteller avslutningsvis at han snakket med bilisten, som beklaget hendelsen.
4 måneder siden
Influenser Sindre Wiig Nordby publiserte en video der gründer Joakim Stene Preston feilaktig hevdet å måtte betale 80.000 kroner i formuesskatt. Preston, som eier 21,5 prosent av et oppstartsselskap, hadde i realiteten 0 kroner i formuesskatt. Feilen oppsto da Preston blandet verdsettelsen av selskapet med ligningsverdi. Nordby har blitt gjort oppmerksom på feilen, blant annet av Preston selv, men har ikke fjernet videoen. Preston forklarer at feilen skyldtes en rask regneoperasjon, da han fokuserer på å utvikle sin strømbytte-app.
14 dager siden
David Synstelien, målvakt for Gamle Oslo og en populær profil på sosiale medier, har over 400.000 følgere på TikTok, men har ikke tjent penger direkte fra plattformen. Han fokuserer på å inspirere følgere fremfor å være en salgskanal, og det tok nesten to år før han begynte å tjene penger på innholdet sitt. Sosial medie-ekspert anbefaler han å vurdere Snapchat for å generere inntekter i Norge. Synstelien startet sin satsing på sosiale medier da han ble benket på college, og har siden brukt plattformene til å dele sin lidenskap for fotball og målvaktspillet. Han har også fått muligheten til å trene med profesjonelle klubber og trenere, og understreker at fotballen er hans hovedprioritet.
2 måneder siden
Bård Tufte Johansen har skapt oppmerksomhet med en humoristisk video der han gjør narr av Tesla-hysteriet. I videoen teiper han over Tesla-logoen på sine biler og erstatter den med «Volvo» og «Toyota». Videoen har spredt seg raskt på sosiale medier og blitt sett over én million ganger. Johansen selv uttrykker overraskelse over den enorme responsen. Videoen er laget som en promo for hans kommende show i Laukvik i Lofoten. Reaksjonene har vært blandede, fra de som synes det er morsomt, til Tesla-eiere som reagerer negativt og mener han bidrar til polarisering.