Influenser Emilie Nereng ble kontaktet av superstjernen Jason Derulo etter at han hadde sett hennes virale TikTok-video fra en Coldplay-konsert i London. Videoen, som viser hvordan konserten ser ut gjennom Coldplays «moon glasses», har oppnådd 76 millioner visninger.
Derulos team kontaktet Nereng for å få tillatelse til å bruke videoen på hans YouTube-kanal, noe hun umiddelbart godkjente.
Nereng forteller at hun er overrasket over den enorme oppmerksomheten videoen har fått, og spekulerer i at kombinasjonen av en fengende åpning, kort format og Coldplays popularitet kan være årsaken til suksessen.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
2 måneder siden
Influenser Emilie Nereng opplever igjen å bli lagt merke til av en internasjonal superstjerne. Etter at Jason Derulo kontaktet henne tidligere i år, har nå Lady Gaga delt en av Nerengs videoer på sin TikTok-konto. I videoen danser Nereng til Gagas nye låt «Abracadabra». Nereng uttrykker begeistring over oppmerksomheten fra verdensstjernen. Tidligere fikk Nereng tillatelse fra Jason Derulo til at han kunne bruke en av hennes virale videoer fra en Coldplay-konsert.
3 måneder siden
Den norske influenseren David Mokel (21) er med i en video publisert av den britiske Youtube-gruppen Sidemen. Videoen, som viser Sidemen i India, har raskt blitt en trend på Youtube med millioner av visninger. Mokel, som er fan av Sidemen, ble invitert til India av artisten Alan Walker. Der ble han overrasket av Sidemen og filmet til videoen. Etter publisering har Mokel fått mange meldinger fra britiske fans. Mokel er også aktuell i NRK-programmet «Humoretaten», og måtte melde seg syk fra jobb for å reise til India.
2 måneder siden
Kaféen Lille Betong i Oslo har opplevd en markant økning i popularitet etter at en video av deres skoleboller ble en viral sensasjon på TikTok. Dette har ført til lange, daglige køer og at bollene ofte er utsolgt på under en time. Eieren uttrykker et ønske om at «hypen» vil avta, slik at kaféen kan opprettholde sin avslappede atmosfære. En annen restaurant, Bob the Bagel, har også hatt lignende suksess gjennom sosiale medier. Forskning viser at influensere har stor påvirkningskraft, og at sosiale medier har endret restaurantbransjen, hvor autentisitet og evnen til å skape engasjement er nøkkelfaktorer for suksess.
2 måneder siden
Bård Tufte Johansen skapte en viral sensasjon med en humoristisk video for å promotere sitt stand up-show i Laukvik, Lofoten. I videoen fleiper han om manglende publikum og modifiserer sine Tesla-biler med teip og tusj, og endrer merket til Volvo og Toyota. Videoen har raskt spredt seg og oppnådd over 1,7 millioner visninger. Ken Rune Berg, arrangøren, uttrykker overraskelse over den enorme responsen, men melder om økt billettsalg. Videoen har skapt stort engasjement, og mange har reagert sterkt på stuntet.
2 måneder siden
80 år gamle Britt Jørgensen fra Senja har blitt en viral sensasjon på sosiale medier gjennom korte videoklipp filmet av barnebarnet Sindre Olav Fredriksen. Disse videoene viser usminkede øyeblikk fra hverdagen hennes, og har oppnådd millioner av visninger. Populariteten har resultert i forestillingen «Sindre og The Real Bestemor», som har spilt for fulle hus i Nord-Norge. Duoen planlegger en siste forestilling på Folketeateret i Oslo. Jørgensen er ikke interessert i å finne en ny kjæreste, men Fredriksen håper at hun vil bli invitert til Slottet.
3 måneder siden
Grønlenderen Timmy Zeeb opplevde en uventet hendelse da en spøkefull videohilsen han sendte til Donald Trump ble delt av Trump selv. Zeeb møtte noen Trump-supportere i Nuuk og sa «Kjøp Grønland!» iført en MAGA-caps. Videoen ble raskt spredt i sosiale medier og fikk stor oppmerksomhet. Zeeb er kritisk til Danmarks forhold til Grønland og mener landet fortsatt er kolonisert, men er usikker på om et amerikansk oppkjøp ville være en god løsning. Reaksjonene har vært mange, og flere grønlendere har uttrykt at de ikke ønsker å bli amerikanske statsborgere. Samtidig besøker Donald Trump Jr. Grønland, noe som har ført til spekulasjoner om formålet med besøket.
26 dager siden
Britt Tove Jørgensen (80), også kjent som «The Real Bestemor», har blitt en viral sensasjon på sosiale medier sammen med barnebarnet Sindre Olav Fredriksen. Videoene deres, som viser hverdagsøyeblikk og ufiltrerte kommentarer, har generert millioner av visninger. Populariteten startet med en julekalender i 2019 der Sindre forsøkte å finne en ny mann til bestemoren. Nå reiser de rundt i landet med forestillinger, men duoen har bestemt seg for å gi seg mens de er på topp, og avslutter med en forestilling i Oslo.
3 måneder siden
Den norske artisten Gaute Ormåsen oppdaget en slående likhet mellom refrenget i sin egen låt «Kjærlighet er mer enn forelskelse» fra 2006 og en ny k-pop-hit av Jimin fra BTS. Ormåsen ble oppmerksom på likheten da han hørte Jimins låt på radio. Han har analysert låtene og funnet at de er svært like, og har delt en video på TikTok for å vise likheten. Selv om mange har reagert på likheten, har Ormåsen ingen planer om å gå rettens vei. Han synes det er mer fascinerende enn provoserende, og ser på det som en morsom sak. Ormåsen understreker at hans låt har en spesiell betydning for ham, da den markerte et vendepunkt i karrieren hans etter «Idol».
1 måned siden
VG utfordret publikummere til å anmelde Sabrina Carpenter-konserten i Bærum, siden pressen ikke fikk akkreditering. Anmeldelsene beskriver konserten som en fantastisk opplevelse med god stemning og energi. Publikummet fremhever Carpenters sceneutstråling, kostymer og overraskende låtvalg som høydepunkter. Enkelte hadde VIP-billetter med preshow-arrangementer. Carpenter, som tidligere har uttalt at hun forsøker å unngå å bli gjenkjent før konserter, ankom Norge uten at offentligheten fikk det med seg. 25.000 billetter ble revet bort til norgeskonserten.
1 måned siden
Betina Claesson opplevde et sjokk da hun betalte 279 kroner for en populær Dubai-sjokolade, bare for å oppdage at den var helt uten fyll. Claesson delte sin skuffelse på TikTok, og videoen gikk raskt viralt. Butikken Yummy Heaven, hvor sjokoladen ble kjøpt, forklarte at de var klar over populariteten og hadde forsøkt å holde prisen nede. Produsenten, Ert Godis, beklaget hendelsen og forklarte at det skyldtes en feil i produksjonen hvor testplater uten fyll ved et uhell hadde blitt blandet med de ferdige produktene. De forklarte også at den generelle høye prisen på Dubai-sjokolade skyldes stor etterspørsel og få produsenter.