Tine opplever store problemer med å levere nok risengrynsgrøt på grunn av en priskrig som har presset prisene ned til under 3 kroner per beger. Til tross for en daglig produksjon på opptil 80 000 beger, klarer ikke meieriet å holde tritt med etterspørselen, noe som har ført til tomme butikkhyller.
Tine er kritisk til priskrigen og mener den er respektløs overfor produktet, som de anser som et kvalitetsprodukt.
Produksjonen er utvidet for å forsøke å dekke etterspørselen, men de sliter fortsatt med å levere nok.
4 måneder siden
En priskrig på julegrøt har ført til stor etterspørsel og leveranseproblemer for Tine-meieriet på Tretten. Meieriet produserer 70 tonn grøt daglig, men sliter med å holde tritt med etterspørselen som følge av at butikker selger ferdiggrøt til svært lave priser. Ansatte ved meieriet og representanter for bondelaget kritiserer priskrigen og mener den er respektløs overfor produktet og verdikjeden. Kiwi på sin side hevder at de tar regningen for de lave prisene og at leverandørene får betalt, og at deres hovedfokus er å gi kundene billigere julemat.
4 måneder siden
Tine opplever problemer med å levere nok julegrøt på grunn av økt etterspørsel og priskrig i butikkene. Til tross for en daglig produksjon på opptil 80 000 beger, klarer ikke meieriet på Tretten å holde tritt med etterspørselen. Priskrigen har presset prisene ned til under 3 kroner per beger, noe som har ført til tomme hyller i flere butikker. Tine er kritisk til priskrigen og mener den er respektløs overfor produktet, som de anser som et kvalitetsprodukt med en god normalpris.
4 måneder siden
Tines meieri i Gudbrandsdalen opplever stor etterspørsel etter risengrynsgrøt på grunn av en priskrig som har ført til tomme butikkhyller. Meieriet produserer 70 tonn grøt daglig, men klarer likevel ikke å dekke etterspørselen. Produksjonen er utvidet fra tidlig morgen til sen kveld. Tine-ledelsen er misfornøyd med at grøten selges til under tre kroner, da de mener det er respektløst overfor produktet. Til tross for dette er de glade for at folk ønsker å kjøpe produktene deres.
4 måneder siden
Tine opplever problemer med å dekke etterspørselen etter grøt på grunn av en priskrig som har presset prisen ned til 3 kroner per beger. Meieriet produserer daglig store mengder grøt, opptil 80.000 beger, men dette er ikke nok til å møte etterspørselen. Tine uttrykker misnøye med den lave prisen, som de anser som respektløs overfor produktets kvalitet. De understreker at de er stolte av produktet sitt, selv om de ikke kan kontrollere prisen. Priskrig på dagligvarer er ikke et nytt fenomen, men den har nå ført til leveringsproblemer for Tine.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
4 måneder siden
Tine opplever problemer med å levere nok julegrøt på grunn av økt etterspørsel og priskrig i butikkene. Til tross for en daglig produksjon på opptil 80 000 beger, klarer ikke meieriet på Tretten å holde tritt med etterspørselen. Priskrigen har presset prisene ned til under 3 kroner per beger, noe som har ført til tomme hyller i flere butikker. Tine er kritisk til priskrigen og mener den er respektløs overfor produktet, som de anser som et kvalitetsprodukt med en god normalpris.
4 måneder siden
Tine opplever problemer med å dekke etterspørselen etter grøt på grunn av en priskrig som har presset prisen ned til 3 kroner per beger. Meieriet produserer daglig store mengder grøt, opptil 80.000 beger, men dette er ikke nok til å møte etterspørselen. Tine uttrykker misnøye med den lave prisen, som de anser som respektløs overfor produktets kvalitet. De understreker at de er stolte av produktet sitt, selv om de ikke kan kontrollere prisen. Priskrig på dagligvarer er ikke et nytt fenomen, men den har nå ført til leveringsproblemer for Tine.
4 måneder siden
Tines meieri i Gudbrandsdalen opplever stor etterspørsel etter risengrynsgrøt på grunn av en priskrig som har ført til tomme butikkhyller. Meieriet produserer 70 tonn grøt daglig, men klarer likevel ikke å dekke etterspørselen. Produksjonen er utvidet fra tidlig morgen til sen kveld. Tine-ledelsen er misfornøyd med at grøten selges til under tre kroner, da de mener det er respektløst overfor produktet. Til tross for dette er de glade for at folk ønsker å kjøpe produktene deres.
4 måneder siden
Priskrigen på julevarer har ført til stor etterspørsel og hamstring i butikkene. Flere populære juleprodukter, som juleøl, marsipan og grøt, er vanskelig å få tak i. Leverandørene melder om at de ikke har kapasitet til å produsere mer av enkelte varer før jul. Coop har innført en maksgrense for antall julevarer per kunde for å forhindre hamstring. Både Kiwi og Rema 1000 melder om høy omsetning, men også risiko for tomme hyller. Ringnes bekrefter at det ikke produseres mer billig juleøl.
4 måneder siden
Lavpriskjedene opplever en intens priskrig under årets julehandel, med varer som selges til dumpingpriser og enkelte varer med prisfall på over 80 prosent. Kjededirektør i Coop Extra, Håvard Jensen, beskriver situasjonen som ekstremt tøff og ulikt noe han har opplevd tidligere. Det er spesielt stor etterspørsel etter risgrøt, noe som har ført til forsyningsproblemer. Samtidig ser butikkene at handlemønsteret endrer seg, med økt handel rundt lønningsdager, noe som tyder på at mange opplever dyrtiden som krevende. Kiwi melder også om travle dager og at populære varer som Edamer og Nonstop tømmes raskt. Butikkene jobber hardt for å fylle på hyllene, men enkelte julevarer er begrenset tilgjengelig.
4 måneder siden
En intens priskrig på julevarer har startet, med svært lave priser på typiske produkter som julegrøt, julepølse og ost. Mange av disse varene er ikke merket som tilbud, fordi prisene endres så raskt som følge av den harde konkurransen mellom dagligvarekjedene. Butikkene kutter prisene for å tiltrekke seg kunder i et marked med liten vekst, noe som fører til at både butikker og leverandører selger varer med tap. Kunder som følger med på prisene kan gjøre gode kjøp, men det er viktig å være oppmerksom, da ikke alle varer er like gunstige.
4 måneder siden
Dagligvarekjedene Kiwi, Rema 1000 og Coop Extra har startet en priskrig på juleøl, med priser så lave som 25 kroner for en halvliter Ringnes juleøl. Dette har ført til kritikk fra blant annet Actis, som mener at lave priser på alkohol kan føre til økt konsum og utfordringer for familier i julen. Samtidig har kjedene også redusert prisene på alkoholfrie alternativer, med opptil 72 prosent prisreduksjon på enkelte produkter. Feilprising i butikkene har blitt rapportert, men kjedene forklarer dette med høyt salgstrykk og hyppige prisjusteringer. Kjedene forsvarer prisreduksjonene som en del av konkurransen i dagligvaremarkedet.
4 måneder siden
Artikkelen omhandler dagligvarekjedenes priskrig på julemat, der ekstremt lave priser, som 2,70 kr for en kilo pepperkakedeig, er et resultat av konkurranse og kundenes betalingsvilje. Kjedene bruker lokketilbud og kampanjepriser for å tiltrekke kunder, men dette kan føre til en nedgang i respekt for maten og matprodusentene, samt økt matsvinn. Artikkelen hevder at matprisene ikke har steget like mye som lønningene, og at vi er på vei ut av dyrtiden.
4 måneder siden
En priskrig på ost før jul har ført til en betydelig økning i salget av Edamer og Gräddost. Tine har solgt over 100 tonn mer av disse ostene sammenlignet med fjoråret. Til tross for økt etterspørsel, forsikrer Tine at det fortsatt er ost på lager. Priskrigen ser ikke ut til å påvirke salget av lokalprodusert mat. Likevel uttrykkes det bekymring for at forbrukerne kan venne seg til at mat skal være billig, og at det kan redusere verdsettingen av norsk matproduksjon.
4 måneder siden
En intens priskrig på juleøl har ført til dramatiske prisfall, med Ringnes juleøl som et av de mest berørte produktene. Prisene har sunket helt ned til 18,60 kroner, noe som har ført til hamstring og tomme hyller i flere butikker. Dette har skapt bekymring hos organisasjoner som Av-og-til, som mener priskrigen er uheldig og kan føre til økt alkoholforbruk i julen. Dagligvarekjedene forsvarer seg med å tilby rimelige alkoholfrie alternativer, og salget av disse har økt markant.