Steve Frizza opplevde en ubehagelig overraskelse da han fant rå kylling i sin nylig kjøpte kyllingburger fra McDonald's i Sydney. Han delte et bilde av funnet i en Facebook-gruppe for McDonald's-klager, noe som førte til avsky og bekymring blant medlemmene.
McDonald's har beklaget hendelsen, tilbudt full refusjon og uttalt at de tar matsikkerhet svært alvorlig.
Frizza er skuffet over opplevelsen og føler seg ikke tatt på alvor av restauranten.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
1 måned siden
Mohammed Basefer bestilte kyllingburgere fra Kylling & Pizza Kalbakken via Wolt, men mottok burgere av svært dårlig kvalitet. Han klaget til både Wolt og restauranten, men følte seg avvist da restauranten skyldte på Wolt-sjåføren, mens Wolt mente restauranten var ansvarlig for matkvaliteten. Basefer la ut bilder av burgerne på Instagram, noe som førte til at restauranten blokkerte ham. Forbrukerrådet mente Basefer burde få pengene tilbake. Wolt har nå gitt Basefer full refusjon og beklager hendelsen. Restauranten hevder de tilbød ny mat, men blokkerte Basefer på Instagram på grunn av hans innlegg.
21 dager siden
Hobbykokken Steve Ray delte et bilde av sin hjemmelagde kebab i Facebook-gruppa «Rate My Plate». Bildet utløste umiddelbart sterke reaksjoner, der flere mente retten lignet mer på avføring enn mat. Kritikken haglet, og mange uttrykte avsky. Noen få forsøkte å forsvare smaken, men det generelle inntrykket var negativt. Kokken selv har foreløpig ikke svart på kritikken, men har reagert med le-emojier på flere av kommentarene. Dette er ikke første gang hobbykokken får negative tilbakemeldinger for sine matretter i den populære Facebook-gruppa.
4 måneder siden
En australier oppdaget en misfarget brikke i frokostblandingen Weetabix 9. desember. Bildet av funnet ble delt på Reddit, hvor det skapte stor oppmerksomhet og mange spekulasjoner. Produsenten Sanitarium Health Food Company forklarer at misfargingen skyldes naturlig opphopning av kli, som kan gi en brent lukt og smak, men understreker at det ikke er farlig å spise. De uttrykte skuffelse over hendelsen og oppfordret kunden til å ta kontakt for erstatning. Produsenten lover å jobbe for å forhindre lignende situasjoner i fremtiden. Lignende tilfeller har også skjedd i Norge, som da en mann fant en tannpirker i brødet sitt.
2 måneder siden
Frida Haugland opplevde en ubehagelig overraskelse da hun oppdaget mugg i en proteinpudding fra ProPud. Hun ble kvalm av smaken og delte en video av hendelsen på TikTok, som raskt fikk mange visninger. Produsenten, Njie, beklager hendelsen og undersøker om årsaken ligger i produksjon, transport eller butikkhåndtering. De forklarer at meieriprodukter er spesielt følsomme, og at selv små skader på emballasjen kan føre til muggvekst. Njie oppfordrer kunder med reklamasjoner til å kontakte butikken der produktet er kjøpt, men tilbyr også bistand for å forenkle prosessen.
3 måneder siden
Babie Chona Marie Son Bergheim fra Skei opplevde en ubehagelig overraskelse da hun fant en larve i en pose frosne grønnsaker fra Eldorado. Hun skulle lage middag med kylling, poteter og grønnsaker, men oppdagelsen av larven gjorde at hun mistet appetitten og kastet grønnsakene. NorgesGruppen, som står bak Eldorado-produktene, beklager hendelsen og forklarer at insekter normalt fjernes under produksjon, men at grønnsaker er et naturprodukt og at det derfor er vanskelig å unngå helt. De antar at larven fulgte med under høstingen. Bergheim har mottatt kompensasjon for hendelsen og tar en pause fra frosne grønnsaker.
3 måneder siden
En kvinne oppdaget at en pakke med 500 gram kylling fra Coop kun inneholdt 377 gram, et avvik på rundt 25 prosent. Hun delte opplevelsen på sosiale medier, noe som førte til stort engasjement. Coop beklaget feilen og forklarte at det skyldtes en feil under pakking. De understreket at kundene skal være trygge på at de får det de betaler for, og at de følger opp saken med sin leverandør. Justervesenet har regler for hvor store avvik som er tillatt, og kontrollerer vektsystemer. For en pakke på 500 gram er et avvik på 30 gram tillatt, ikke 123 gram som kunden opplevde.
12 dager siden
Andrea Storbukt Knutsen opplevde å få en pizza med lite kjøtt fra Coop, til tross for at emballasjen viste rikelig med kjøtt. Hun følte seg lurt, noe som svekket tilliten til produktet og butikken. Forbrukerrådet påpeker at markedsføringsloven setter grenser for avvik mellom bilde og produkt, og oppfordrer forbrukere til å klage. Coop beklager hendelsen og forklarer at transport kan føre til at toppingen forskyves. Kunden er likevel skeptisk til å kjøpe pizzaen igjen.
1 måned siden
Trond Vatle fra Ålesund oppdaget at en svinefilet han hadde kjøpt, veide betydelig mindre enn det som var oppgitt på pakken. Etter å ha kontaktet butikken, Eurospar Blindheim, ble det antydet at feilen lå hos produsenten, Norfersk. Produsenten beklaget hendelsen og forklarte at det trolig var en engangshendelse der to pakker hadde blitt veid samtidig. Vatle endte opp med å servere kylling til middag i stedet for svin, men han anbefaler potetgull som tilbehør til kyllingen.
16 dager siden
En Frp-politiker i Alta har reagert på kvaliteten på søndagsmiddagen levert til eldre og uføre i kommunen, etter å ha blitt kontaktet av en misfornøyd bruker. Kritikken går på at maten, som skulle være oksesteik, var av dårlig kvalitet. Flere brukere har over tid klaget på kvaliteten, og en tidligere bruker forteller at han heller ga maten til reven. Kommunen beklager den dårlige kvaliteten på søndagens middag og refunderer kostnaden. De opplyser at de mottar få klager per måned, men vil fortsette å levere middager av god kvalitet.
3 måneder siden
En kvinne fra Gullhella i Asker fikk en ubehagelig overraskelse da hun fant maskindeler i en ferdig kyllingsalat fra Bama. Salaten, som var kjøpt på Rema 1000, inneholdt en bolt, en skrue og to muttere. Ektemannen uttrykte bekymring for at noen kunne ha skadet seg på delene. Bama beklager hendelsen og forklarer at det skyldes en glipp i rutinene under vedlikehold av produksjonslinjen. Selskapet har igangsatt en intern undersøkelse for å finne ut hvordan dette kunne skje og for å forhindre lignende hendelser i fremtiden.