Mohammed Basefer bestilte kyllingburgere fra Kylling & Pizza Kalbakken via Wolt, men mottok burgere av svært dårlig kvalitet. Han klaget til både Wolt og restauranten, men følte seg avvist da restauranten skyldte på Wolt-sjåføren, mens Wolt mente restauranten var ansvarlig for matkvaliteten.
Basefer la ut bilder av burgerne på Instagram, noe som førte til at restauranten blokkerte ham. Forbrukerrådet mente Basefer burde få pengene tilbake.
Wolt har nå gitt Basefer full refusjon og beklager hendelsen. Restauranten hevder de tilbød ny mat, men blokkerte Basefer på Instagram på grunn av hans innlegg.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
27 dager siden
Steve Frizza opplevde en ubehagelig overraskelse da han fant rå kylling i sin nylig kjøpte kyllingburger fra McDonald's i Sydney. Han delte et bilde av funnet i en Facebook-gruppe for McDonald's-klager, noe som førte til avsky og bekymring blant medlemmene. McDonald's har beklaget hendelsen, tilbudt full refusjon og uttalt at de tar matsikkerhet svært alvorlig. Frizza er skuffet over opplevelsen og føler seg ikke tatt på alvor av restauranten.
16 dager siden
En Frp-politiker i Alta har reagert på kvaliteten på søndagsmiddagen levert til eldre og uføre i kommunen, etter å ha blitt kontaktet av en misfornøyd bruker. Kritikken går på at maten, som skulle være oksesteik, var av dårlig kvalitet. Flere brukere har over tid klaget på kvaliteten, og en tidligere bruker forteller at han heller ga maten til reven. Kommunen beklager den dårlige kvaliteten på søndagens middag og refunderer kostnaden. De opplyser at de mottar få klager per måned, men vil fortsette å levere middager av god kvalitet.
3 måneder siden
Influenserne Vita og Wanda Mashadi fikk beskjed om å ikke bruke blits da de tok bilder på restaurant Grotto. De reagerte på måten de ble tilsnakket på og delte sin opplevelse på sosiale medier, hvor de blant annet kalte en ansatt for en «taper». Restaurantsjefen mener influenserne misbruker sin posisjon og forsøker å skade restaurantens rykte. Han reagerer sterkt på omtalen av den ansatte. Restauranten delte influensernes innlegg på Instagram for å vise frem det de mener er urimelig oppførsel. Influenserne sier de har hatt dialog med restaurantsjefen og at de har satt strek i saken. Restauranten tar ingen selvkritikk.
12 dager siden
Andrea Storbukt Knutsen opplevde å få en pizza med lite kjøtt fra Coop, til tross for at emballasjen viste rikelig med kjøtt. Hun følte seg lurt, noe som svekket tilliten til produktet og butikken. Forbrukerrådet påpeker at markedsføringsloven setter grenser for avvik mellom bilde og produkt, og oppfordrer forbrukere til å klage. Coop beklager hendelsen og forklarer at transport kan føre til at toppingen forskyves. Kunden er likevel skeptisk til å kjøpe pizzaen igjen.
16 dager siden
En lokalpolitiker i Alta, Svein Yngvar Berg, reagerer sterkt på kvaliteten på middagen som serveres eldre og uføre i kommunen. Berg ble kontaktet av en misfornøyd bruker som mente maten var uakseptabel og sammenlignet den med et dårlig Fjordland-produkt. Kommunen, ved kommunalleder for helse og sosial John Helland, erkjenner at kvaliteten på den aktuelle søndagsmiddagen ikke var god nok, og at ingen skal betale for den. Helland understreker likevel at standarden generelt er god, og at de mottar få klager på de 1500 middagene som leveres ut hver måned til hjemmeboende eldre.
1 måned siden
Trond Vatle fra Ålesund oppdaget at en svinefilet han hadde kjøpt, veide betydelig mindre enn det som var oppgitt på pakken. Etter å ha kontaktet butikken, Eurospar Blindheim, ble det antydet at feilen lå hos produsenten, Norfersk. Produsenten beklaget hendelsen og forklarte at det trolig var en engangshendelse der to pakker hadde blitt veid samtidig. Vatle endte opp med å servere kylling til middag i stedet for svin, men han anbefaler potetgull som tilbehør til kyllingen.
4 måneder siden
Flere kunder har klaget på nettbutikken Wildfit.no etter å ha bestilt varer som ikke ble levert. Kundene opplevde manglende kommunikasjon og forsinkede eller kansellerte ordre uten refusjon. Forbrukerrådet kritiserer praksisen med manglende kundeservice og konstante salg. Etter at TV2 Hjelper deg tok kontakt, stengte Wildfit.no nettbutikken og sosiale medier. Daglig leder i Wildfit AS forklarer problemene med leverandør og lagersystem. Selskapet lover å refundere berørte kunder, men flere venter fortsatt på pengene sine.
3 måneder siden
Merima Gogic opplevde problemer med Helthjem-levering via Finn.no sin «Fiks ferdig»-tjeneste. Flere av hennes pakker ble feilaktig registrert som «ikke hentet», selv om de var plukket opp av budet. Dette førte til at salgene ble kansellert og kjøperne mistet interessen for varene. Gogic har klaget til Helthjem, men opplever at de ikke tar ansvar. Forbrukerrådet mener at enten Finn eller Helthjem må dekke selgers økonomiske tap. Helthjem har erkjent feil og vil undersøke saken nærmere, men har ikke umiddelbart tilbudt kompensasjon. Gogic er kritisk til Helthjems håndtering og mener de har et erstatningsansvar.
5 dager siden
En kunde på en pizzarestaurant i Indiana, USA, fikk et uvanlig gebyr på fem dollar kalt «bitching fee» på regningen. Kunden hadde bestilt en pizza og tre Miller Light-øl, men fikk Bud Light i stedet. Servitøren ga Bud Light gratis og hentet en Miller Light til ham, men la likevel til et gebyr for klaging. Kunden hevdet at han bare kommenterte feilen og ikke klaget, men betalte gebyret fordi han syntes det var morsomt. Han delte kvitteringen på Reddit, hvor innlegget har fått stor oppmerksomhet med nesten 110.000 reaksjoner og mange kommentarer. Flere brukere diskuterte gebyret, og noen kritiserte praksisen. Restauranten har ikke kommentert saken, og pizzeriaets navn er ikke oppgitt.
2 måneder siden
Rahmatullah Rahimi bestilte hvitevarer fra Samsung under «Black Month», men kjøleskapet ble kansellert av Samsung. Til tross for kanselleringen, fortsatte Klarna å kreve betaling for kjøleskapet, og hevdet feilaktig at Samsung hadde bevis for levering. Rahimi forsøkte å løse problemet med både Klarna og Samsung, men følte seg oversett. Forbrukerrådet fastslo at Rahimi var uskyldig og at Samsung måtte ta ansvar for feilen. Etter at TV 2 hjelper deg involverte seg, beklaget Klarna sin feil og slettet kravet. Samsung har ikke kommentert saken.