En bussreise fra Narvik til Tromsø i desember ble svært ubehagelig for passasjerene på grunn av ekstrem varme. Varmesystemet i bussen fungerte ikke som det skulle, og temperaturen steg til et uutholdelig nivå.
Passasjerer måtte kle av seg, og noen satt i BH for å takle varmen. Bussjåføren kunne ikke gjøre noe med situasjonen.
Tide Midt-Troms forklarer hendelsen med en mulig sensorfeil i bussens klimaanlegg og beklager hendelsen. De forsikrer at bussene vanligvis fungerer som de skal.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
En busstur mellom Narvik og Tromsø ble en ubehagelig opplevelse for passasjerene da varmen i bussen ble ekstrem. Passasjerene måtte kle av seg, og noen endte opp i undertøyet. Sjokolade smeltet, og brusflasker ble brukt som kjøleelementer. Bussjåføren kunne ikke regulere varmen, og en mulig sensorfeil ble identifisert som årsak. Busselskapet beklager hendelsen.
1 måned siden
Et Widerøe-fly på vei fra Bodø til Tromsø opplevde vannlekkasje fra taket under avgang. Passasjerer ble våte da vann rant ned ved leselys og luftdyser. Widerøe forklarer hendelsen med kondens som oppstår når flyet varmes opp etter å ha stått i kaldt vær. Kommunikasjonssjefen bekrefter at dette er normalt, spesielt etter avising. Flyet vil få ettersyn, men selskapet beklager ubehaget for passasjerene og understreker at det ikke var farlig.
3 måneder siden
Det nye sykehuset i Narvik har store problemer med temperaturen. Pasienter opplever at noen rom er for kalde, mens andre er for varme. En pasient beskriver det som uholdbart og mener sykehuset burde vært stengt. Driftsleder ved sykehuset bekrefter at det er problemer med å fordele varmen jevnt, men avviser at temperaturene har vært uforsvarlig lave. Sykehuset bruker bergvarme, men sliter med å få varmen distribuert riktig. Pasientene roser de ansatte for deres innsats, men temperaturen er fortsatt et problem som sykehuset jobber med å løse.
3 måneder siden
Et tog med rundt 100 passasjerer ble stående uten strøm mellom Hallingskeid og Myrdal på Bergensbanen første nyttårsdag. Dette førte til at strekningen ble stengt for all togtrafikk. Passasjerene om bord opplevde ubehagelige forhold uten varme og fungerende toaletter. Det oppsto vanskeligheter med å koble et hjelpetog til det havarerte toget, og et nytt tog ble sendt for å evakuere passasjerene. Togtrafikken ble åpnet igjen etter flere timer, men reisende må fortsatt regne med forsinkelser. Det var også tog som ventet på å kjøre på begge sider av fjellet.
1 måned siden
Et Vy-tog med rundt 70 passasjerer har hatt motorhavari utenfor Lillestrøm, og har stått stille i over en time. Strømmen har også gått, noe som hindrer passasjerer i å forlate toget. Passasjerene beskriver situasjonen som iskald og stressende, med lite informasjon fra de ansatte. Vy opplyser at de jobber med å berge toget, men kan ikke si hvor lang tid det vil ta før passasjerene kan fortsette reisen.
3 måneder siden
En passasjer trengte ambulanse på et overfylt tog i Oslo, noe som førte til sterke reaksjoner fra pendlere. Toget hadde færre vogner enn vanlig, og passasjerer opplevde dårlig luft og ubehag. Pendlere rapporterer om hyppige forsinkelser og innstillinger som påvirker jobb og privatliv, og tilliten til Vy og Bane Nor er svekket. Bane Nor forklarer at snørydding krever redusert antall togavganger, og at gammel infrastruktur og økt togtrafikk bidrar til problemene. Vy beklager situasjonen og forstår kundenes frustrasjon.
4 måneder siden
Flere passasjerer på bussen som kjørte av veien i Nordland, uttrykte bekymring for bussens hastighet før ulykken. Busselskapet Boreal ønsker ikke å kommentere påstandene om for høy fart. Sjåføren er siktet i saken, men politiet mistenker ikke ruspåvirkning. Vitner har beskrevet vanskelige kjøreforhold med sludd, vind og glatte veier. Politiet har mottatt tips om bussens fart og atferd, og etterforsker saken. En av de første på stedet mener vinden kan ha bidratt til ulykken.
4 måneder siden
Snøfall skapte store problemer for busstrafikken i Oslo natt til lørdag, spesielt i Nordre Aker. Flere busslinjer ble innstilt, og en elektrisk leddbuss slet med å komme opp en bakke i Nydalen. Passasjerer forsøkte å hjelpe, men bussen kom seg først løs etter 20 minutter med hjelp av kjetting. Ruter forklarer at busser har mer krevende fremkommelighet enn biler og kan ikke utelukke en ny kaosvinter.
4 måneder siden
Bane Nor opplevde et omfattende togstopp 1. juledag på grunn av en feil i kommunikasjonssystemet. Feilen, som skyldtes en hardware-komponent, førte til at all togtrafikk i landet sto stille i tolv timer. Konsernsjef Thor Gjermund Eriksen beklager hendelsen, men understreker at sikkerheten til passasjerene var prioritert. Togselskapet SJ krever en ekstern evaluering av hendelsen, og flere togselskaper forbereder erstatningskrav. Bane Nor jobber med å kartlegge den nøyaktige årsaken til feilen, og avviser at sabotasje eller manglende kompetanse var årsaken. Pendlerforeningen reagerer sterkt på manglende informasjon og hjelp til passasjerer.
4 måneder siden
Togtrafikken i Norge ble lammet på 1. juledag, noe som skapte kaos og frustrasjon for mange reisende. En feil førte til at tog sto stille, og reisende på Oslo S opplevde mangelfull informasjon fra Vy. Mange reisende ble forsinket og måtte tilbringe flere timer på stasjonen i stedet for å reise til sine destinasjoner. Reisende uttrykte skuffelse over manglende informasjon og VYs håndtering av situasjonen. Vy beklaget situasjonen og erkjente at informasjonen ikke var god nok, men at det ville ta tid å få busser som erstatning. Dovrebanen, Bergensbanen og Sørlandsbanen var innstilt ut dagen.