BankID opplever problemer med både appen og kodebrikkefunksjonen, som begge er utilgjengelige.
Dette melder selskapet selv på sin driftstatusside.
StøStø, som leverer digitale tjenester i Norge og internasjonalt, er eid av BankID BankAxept AS.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
BankID melder om problemer med både appen og kodebrikkefunksjonen. Ifølge selskapets driftstatusside er begge tjenestene utilgjengelige. StøStøStø, som leverer digitale tjenester i Norge og internasjonalt, er eid av BankID BankAxept AS. Det er ikke oppgitt noen årsak til problemene eller når tjenestene forventes å være tilbake i drift.
3 måneder siden
BankID melder om problemer med sin app og kodebrikkefunksjon. Ifølge selskapets driftstatusside er begge tjenestene utilgjengelige. Dette betyr at brukere for øyeblikket ikke kan logge inn med BankID via app eller kodebrikke.
2 måneder siden
Flere viktige innloggingstjenester, som MinID, eFormidling, ID-porten og Ansattporten, opplever driftsforstyrrelser. Dette fører til problemer for brukere som forsøker å logge seg inn i nettbanker og andre tjenester. Digitaliseringsdirektoratet jobber med å undersøke og løse problemene, men det er foreløpig usikkert hvor lang tid det vil ta å rette feilen. BankID undersøker også om de er rammet av problemene.
3 måneder siden
DNB opplever tekniske problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen. Samtidig melder Vipps om problemer for enkelte brukere knyttet til kortbetalinger. Ifølge Vipps skyldes problemene en feil hos deres betalingsleverandør. Både DNB og Vipps jobber med å løse problemene så raskt som mulig. BankID er ikke berørt av problemene og fungerer som normalt.
3 måneder siden
Vipps opplever store problemer med innlogging torsdag. Klokken 13:22 meldte flere brukere om problemer med å logge inn i appen. Vipps bekrefter problemene og skriver at det påvirker alle brukere og tjenester. De jobber med å løse problemet og vil komme med en oppdatering så snart de har ny informasjon. Brukere får beskjed i appen om at den ikke fungerer.
3 måneder siden
BankID opplevde omfattende problemer torsdag morgen og formiddag, noe som førte til at tjenesten var utilgjengelig for mange brukere. Kommunikasjonsrådgiver Olav Kjær i Stø (tidligere BankID/BankAxept) opplyste at feilen ble lokalisert og rettet rundt klokken 11.30, og at tjenesten nå fungerer som normalt igjen. Kodebrikkefunksjonen var tilgjengelig gjennom hele perioden, selv om en feil på nettsiden feilaktig viste den som utilgjengelig. Stø beklager ulempene dette medførte for brukerne.
3 måneder siden
BankID opplevde torsdag et driftsavbrudd der både app og kodebrikke-app var utilgjengelige i over to timer. Christine Mietle reagerte på den manglende informasjonen og den lange nedetiden. Hun bestilte en ny kodebrikke for å ha en alternativ innloggingsmetode ved fremtidige problemer. BankID har ikke opplyst om årsaken til problemene eller hvorfor det tok så lang tid å rette feilen, men mener det ikke er nødvendig å bestille kodebrikke da systemet vanligvis fungerer godt.
2 måneder siden
Flere nettsider og innloggingstjenester, deriblant Nav og Helsenorge, opplever problemer med innlogging. Brukere som forsøker å logge seg inn i nettbanker og lignende tjenester, møter utfordringer. BankID undersøker også om de er berørt. Digitaliseringsdirektoratet jobber med å finne årsaken til driftsforstyrrelsene i ID-porten og rette feilen. Det er foreløpig uklart hvor lang tid dette vil ta. Downdetector rapporterer også om problemer hos flere andre nettsider.
26 dager siden
En rekke norske banker opplever tekniske problemer som påvirker betalingstjenester og innlogging i nettbank og Vipps. Problemene skyldes en feil hos IT-leverandøren Tietoevry. Feilen hindrer kunder i å betale med Vipps og utføre betalinger i mobil- og nettbank. Kortbetalinger i butikk og på nett fungerer som normalt. DNB, Sparebank 1, Sparebanken Vest og Obos-banken er blant de berørte bankene. Tietoevry beklager problemene og jobber med å rette feilen, men kan ikke si hvor lang tid det vil ta.
3 måneder siden
DNB melder om tekniske problemer som påvirker nettbanken, mobiloverføringer og mobilbetalinger mandag morgen. I tillegg opplever enkelte brukere problemer med Vipps. Banken jobber med å løse problemene, men har ikke gitt noen tidshorisont for når tjenestene vil være fullt operative igjen. Dette kan skape utfordringer for kunder som er avhengige av disse tjenestene for å utføre banktjenester og betalinger.