BankID melder om problemer med sin app og kodebrikkefunksjon.
Ifølge selskapets driftstatusside er begge tjenestene utilgjengelige.
Dette betyr at brukere for øyeblikket ikke kan logge inn med BankID via app eller kodebrikke.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
BankID melder om problemer med både appen og kodebrikkefunksjonen. Ifølge selskapets driftstatusside er begge tjenestene utilgjengelige. StøStøStø, som leverer digitale tjenester i Norge og internasjonalt, er eid av BankID BankAxept AS. Det er ikke oppgitt noen årsak til problemene eller når tjenestene forventes å være tilbake i drift.
3 måneder siden
BankID opplever problemer med både appen og kodebrikkefunksjonen, som begge er utilgjengelige. Dette melder selskapet selv på sin driftstatusside. StøStø, som leverer digitale tjenester i Norge og internasjonalt, er eid av BankID BankAxept AS.
3 måneder siden
Vipps opplever store problemer med innlogging torsdag. Klokken 13:22 meldte flere brukere om problemer med å logge inn i appen. Vipps bekrefter problemene og skriver at det påvirker alle brukere og tjenester. De jobber med å løse problemet og vil komme med en oppdatering så snart de har ny informasjon. Brukere får beskjed i appen om at den ikke fungerer.
3 måneder siden
BankID opplevde torsdag et driftsavbrudd der både app og kodebrikke-app var utilgjengelige i over to timer. Christine Mietle reagerte på den manglende informasjonen og den lange nedetiden. Hun bestilte en ny kodebrikke for å ha en alternativ innloggingsmetode ved fremtidige problemer. BankID har ikke opplyst om årsaken til problemene eller hvorfor det tok så lang tid å rette feilen, men mener det ikke er nødvendig å bestille kodebrikke da systemet vanligvis fungerer godt.
2 måneder siden
Flere viktige innloggingstjenester, som MinID, eFormidling, ID-porten og Ansattporten, opplever driftsforstyrrelser. Dette fører til problemer for brukere som forsøker å logge seg inn i nettbanker og andre tjenester. Digitaliseringsdirektoratet jobber med å undersøke og løse problemene, men det er foreløpig usikkert hvor lang tid det vil ta å rette feilen. BankID undersøker også om de er rammet av problemene.
3 måneder siden
Vipps opplever for øyeblikket problemer med innlogging, noe som påvirker alle brukere og tjenester. Selskapet jobber med å løse problemet og vil komme med en oppdatering så snart de har mer informasjon. VG har forsøkt å kontakte Vipps uten å lykkes. Det er foreløpig uklart hva som er årsaken til problemene, men Vipps jobber med å finne en løsning. Saken vil bli oppdatert fortløpende.
25 dager siden
En oppdatering av BankID-appen for Android har skapt problemer for omtrent 20.000 brukere. BankID BankAxept oppdaget raskt feilen og stoppet videre distribusjon av oppdateringen. De berørte brukerne er informert via appen. En ny versjon av appen som skal rette feilen er sendt til Google for godkjenning. I mellomtiden er driftsstatusen for BankID redusert.
2 måneder siden
Flere nettsider og innloggingstjenester, deriblant Nav og Helsenorge, opplever problemer med innlogging. Brukere som forsøker å logge seg inn i nettbanker og lignende tjenester, møter utfordringer. BankID undersøker også om de er berørt. Digitaliseringsdirektoratet jobber med å finne årsaken til driftsforstyrrelsene i ID-porten og rette feilen. Det er foreløpig uklart hvor lang tid dette vil ta. Downdetector rapporterer også om problemer hos flere andre nettsider.
3 måneder siden
BankID opplevde omfattende problemer torsdag morgen og formiddag, noe som førte til at tjenesten var utilgjengelig for mange brukere. Kommunikasjonsrådgiver Olav Kjær i Stø (tidligere BankID/BankAxept) opplyste at feilen ble lokalisert og rettet rundt klokken 11.30, og at tjenesten nå fungerer som normalt igjen. Kodebrikkefunksjonen var tilgjengelig gjennom hele perioden, selv om en feil på nettsiden feilaktig viste den som utilgjengelig. Stø beklager ulempene dette medførte for brukerne.
3 måneder siden
Ruters app opplever problemer med innlogging for et begrenset antall brukere. Selskapet jobber med å løse problemet. Flere reisende har meldt om problemer med appen mandag ettermiddag. Ruter har informert billettkontrollører om feilen, og reisende vil ikke bli bøtelagt for manglende billett mens problemene vedvarer.