BankID opplevde torsdag et driftsavbrudd der både app og kodebrikke-app var utilgjengelige i over to timer. Christine Mietle reagerte på den manglende informasjonen og den lange nedetiden.
Hun bestilte en ny kodebrikke for å ha en alternativ innloggingsmetode ved fremtidige problemer.
BankID har ikke opplyst om årsaken til problemene eller hvorfor det tok så lang tid å rette feilen, men mener det ikke er nødvendig å bestille kodebrikke da systemet vanligvis fungerer godt.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
BankID opplevde omfattende problemer torsdag morgen og formiddag, noe som førte til at tjenesten var utilgjengelig for mange brukere. Kommunikasjonsrådgiver Olav Kjær i Stø (tidligere BankID/BankAxept) opplyste at feilen ble lokalisert og rettet rundt klokken 11.30, og at tjenesten nå fungerer som normalt igjen. Kodebrikkefunksjonen var tilgjengelig gjennom hele perioden, selv om en feil på nettsiden feilaktig viste den som utilgjengelig. Stø beklager ulempene dette medførte for brukerne.
3 måneder siden
BankID melder om problemer med sin app og kodebrikkefunksjon. Ifølge selskapets driftstatusside er begge tjenestene utilgjengelige. Dette betyr at brukere for øyeblikket ikke kan logge inn med BankID via app eller kodebrikke.
3 måneder siden
BankID melder om problemer med både appen og kodebrikkefunksjonen. Ifølge selskapets driftstatusside er begge tjenestene utilgjengelige. StøStøStø, som leverer digitale tjenester i Norge og internasjonalt, er eid av BankID BankAxept AS. Det er ikke oppgitt noen årsak til problemene eller når tjenestene forventes å være tilbake i drift.
3 måneder siden
BankID opplever problemer med både appen og kodebrikkefunksjonen, som begge er utilgjengelige. Dette melder selskapet selv på sin driftstatusside. StøStø, som leverer digitale tjenester i Norge og internasjonalt, er eid av BankID BankAxept AS.
25 dager siden
En oppdatering av BankID-appen for Android har skapt problemer for omtrent 20.000 brukere. BankID BankAxept oppdaget raskt feilen og stoppet videre distribusjon av oppdateringen. De berørte brukerne er informert via appen. En ny versjon av appen som skal rette feilen er sendt til Google for godkjenning. I mellomtiden er driftsstatusen for BankID redusert.
3 måneder siden
Flere banker og offentlige tjenester, som Nav og Helsenorge, opplevde nedetid mandag morgen. Tietoevry, som er leverandør for flere banker og ID-porten, bekreftet en teknisk feil i sin infrastruktur som forårsaket problemene. Dette påvirket betalingstjenester som Vipps og nettbank, men kortbetaling fungerte som reserveløsning. Digitaliseringsdirektoratet bekreftet at alle deres løsninger var oppe igjen etter klokken 09.15. Telenor registrerte også en feilsituasjon på sitt bedriftsnett, men BankID fungerte som normalt. Feilen ble rettet, og leverandørene beklaget ulempene for kundene.
1 måned siden
Sparebank 1 opplevde driftsproblemer som førte til at både appen og nettsiden var utilgjengelige for kundene lørdag kveld. Banken beklaget situasjonen og forsikret at de jobbet med å løse problemet. Klokken 21.20 meldte banken at alle systemer var oppe og gikk som normalt igjen.
3 måneder siden
Vipps opplever store problemer med innlogging torsdag. Klokken 13:22 meldte flere brukere om problemer med å logge inn i appen. Vipps bekrefter problemene og skriver at det påvirker alle brukere og tjenester. De jobber med å løse problemet og vil komme med en oppdatering så snart de har ny informasjon. Brukere får beskjed i appen om at den ikke fungerer.
1 dag siden
Flere brukere opplever problemer med å logge inn hos Sparebank1. Banken bekrefter driftsproblemer og jobber med en løsning.
3 måneder siden
En feil i Ruters system førte til at reisende ikke fikk logget inn eller betalt for billetter i appen mandag ettermiddag. Feilen ble oppdaget like før klokken 13.30. Ruter opplyser at det ikke vil bli delt ut bøter for manglende billett så lenge betalingssystemet er nede. De oppfordrer likevel reisende til å følge med i appen og betale når systemet er oppe igjen. Ruter jobber med å rette feilen og beklager problemene dette medfører. Det er fortsatt betydelige problemer med innloggingen, og mange kunder forsøkte å logge ut av appen, noe som forverret problemene.