En familie på fire opplevde en traumatisk natt på et Travelodge-hotell i England da hotellkortet deres ikke fungerte. De ble tilbudt et vaskerom som overnattingssted etter at de avslo et tilbud om et annet hotell 32 km unna.
Vaskerommet var uegnet for overnatting, med ødelagte madrasser, mangel på lys og toalettfasiliteter. Familien, spesielt barna, var redde og opplevde natten som et mareritt.
Hotellet beklager hendelsen og tilbyr full refusjon og en gratis overnatting som kompensasjon.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
4 måneder siden
En familie opplevde en rekke problemer på sin ferie til Kapp Verde med Ving, inkludert en sønn som kuttet seg på en skarp flis i bassenget, og at ni av tretten i reisefølget ble syke med mageproblemer. Familien hevder at Ving ikke tok ansvar og at hotellets hygiene var utilstrekkelig. Ving beklager hendelsene, men sier at sykdom er en forsikringssak og at de ikke har ansvar for hotellets hygiene. De tilbyr kompensasjon for manglende bademuligheter og rengjøring, men ikke for sykdom.
4 måneder siden
En familie fra Fredrikstad opplevde en rekke problemer på sin planlagte ferietur til Kreta. Flyet deres ble kansellert, og på grunn av feil kontaktinformasjon mottok de ikke beskjed om nye billetter. De måtte selv kjøpe nye billetter og reise via flere mellomlandinger, og bagasjen deres ble forsinket. Familien var utslitt og frustrert over manglende kommunikasjon og oppfølging fra både Norwegian og Mixx travel. Etter å ha kontaktet media, har begge selskapene beklaget hendelsen og lovet å dekke familiens utgifter. Forbrukerrådet støtter familien og understreker at de har rett på kompensasjon for tapte feriedager.
2 måneder siden
En kanadisk familie opplevde en tragisk hendelse på ferie i Den dominikanske republikk. Etter å ha spist i hotellets buffet, ble alle fire akutt syke med kraftig oppkast. Moren og den ene sønnen døde kort tid etter som følge av matforgiftning. Faren forteller at de måtte trygle om helsehjelp fra hotellet, og at de ikke ble tatt på alvor. Han har nå saksøkt reisebyrået, hotellkjeden og legekontoret for manglende rutiner for hygiene og helsehjelp. Reisebyrået avviser anklagene og sier de velger sine leverandører med stor varsomhet, og at hotellet samarbeider med myndighetene for å klarlegge årsaken til dødsfallene.
3 måneder siden
Familien Thorvaldsen fra Drøbak opplevde en ferie preget av kaos og frustrasjon på Gran Canaria. De hadde booket tre ulike leiligheter, men den andre leiligheten viste seg å være solgt uten at Booking.com var informert. Dette førte til at familien ikke fikk sjekket inn og måtte finne alternative løsninger. En ny leilighet ble booket, men den var reservert for en annen dato. Datteren i familien måtte reise hjem for å løse plassmangel i en midlertidig leilighet. Booking.com beklager situasjonen og sier de handlet raskt etter å ha blitt varslet om salget av leiligheten, men at manglende varsel fra eiendomseieren var årsaken til problemene.
2 måneder siden
En familie på åtte personer, som hadde bestilt en «all inclusive»-tur til Kypros gjennom Apollo, fikk ferien sin ødelagt da de ikke fant bestillingen sin ved innsjekkingsautomaten på Oslo lufthavn. Apollos kundetelefon var stengt, og familien måtte vente over et døgn for å få hjelp. De endte opp med å bestille nye billetter selv og kom seg til Kypros to dager forsinket. Pakkereisenemnda har konkludert med at Apollo er ansvarlig for feilen og må betale erstatning til familien. Apollo beklager hendelsen og sier de vil følge nemndas beslutning.
4 måneder siden
En familie på tre, inkludert en toåring, ble strandet i Sandnes på første juledag grunnet togstans i hele Norge. Familien skulle reise til Hamar, men fikk ikke plass på buss for tog fordi de manglet barnesete. De har ventet i kulden og sliter med å komme gjennom på telefon til togselskapet Go Ahead. Go Ahead opplyser at de vil kontakte familien direkte for å hjelpe dem med barnesete. Togselskapet råder andre kunder til å legge ut for taxi og få refundert, men erkjenner at dette er vanskelig for de som ikke har råd.
2 måneder siden
En norsk familie klaget til TUI etter å ha opplevd katter som spiste fra buffeten og manglende renhold på et hotell i Tyrkia. Familien krevde over 20 000 kroner i kompensasjon, men TUI tilbød et prisavslag på 7000 kroner. Saken ble behandlet av Pakkereisenemnda, som ga familien delvis medhold for kattene i restauranten, men fant ikke tilstrekkelig bevis for manglende renhold på rommet. Nemnda avviste også kravet om kompensasjon for en forsinket hjemreise og konkluderte med at TUI ikke trengte å betale ytterligere kompensasjon.
2 måneder siden
En britisk familie ble nektet ombordstigning på et Norwegian-fly fra Gatwick til København, da flyselskapets ansatte feilaktig vurderte passet til ektemannen som ugyldig. Bakgrunnen er at Norwegians ansatte ikke hadde tilstrekkelig kunnskap om de nye passreglene som gjelder etter Brexit. Passet var gyldig for reise i EU, men ble likevel avvist. Norwegian har beklaget hendelsen og innrømmer at det ble gjort en feil. Familien skulle reise i forbindelse med en 60-årsdag, og beskriver situasjonen som svært stressende og skuffende. Norwegian vil prioritere familiens krav om kompensasjon.
3 måneder siden
En familie opplevde en ubehagelig situasjon på toget da deres ni år gamle sønn, som har cøliaki, ble nektet å spise sin medbrakte glutenfrie mat i togrestauranten. Personalet hevdet feilaktig at det var Mattilsynets regler som forbød dette, men Mattilsynet bekrefter at det ikke finnes slike regler. Moren opplevde situasjonen som urettferdig og diskriminerende. Vy beklager hendelsen og sier de vil ta saken internt, men moren etterlyser konkrete endringer i rutinene for å sikre at personer med matintoleranser kan spise trygg mat på toget.
3 måneder siden
En familie i Bærum opplevde et mareritt da de oppdaget en rotte i huset. Rotta hadde gnagd seg inn i veggen og gjemt seg under kjøkkenbenken. Mannen i huset forsøkte å fange rotta med feller, men den spilte død og slapp fri. Etter en lang kamp klarte han til slutt å fange rotta med et kosteskaft. Det viste seg at rotta hadde vært flere steder i huset, og familien måtte vaske hele huset med klorin. Mannen oppfordrer andre til å sjekke husets kledning og luftventiler for å unngå rotteproblemer.